2014-09-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Lille trams...

Siffrorna 3,6 miljoner är väl dokumenterade, de är från medlingsinstitutet

http://affarsdrivenhr.wordpress.com/2012/06/21/under-sin-livstid-kommer-en-kvinna-tjana-36-miljoner-mindre-an-en-jamnarig-man/

Och nej, inte jag specifikt som drar slutsatsen att det beror på kön att just denna grupp med bröst
har generellt lägre livsinkomst som grupp än vad gruppen med snopp har. DET min vän får man fram när ens logik funkar uppe i pannan.
Och logiken tenderar funka rätt bra hos medlingsintistutet, regeringen, statistiker, LO, SAF, SCB, Landstingsförbundet, arbetsgivarverket som alla har jobbat fram egna undersökningar i löneskillnader mellan män och kvinnor i Sverige och där varenda rapport faktiskt påvisar både en oförklarad löneskillnad mellan könen samt en livsinkomstskillnad.

Ok?

Ta nu din svans och be mamma troll binda om tassarna på dig så vi slipper dina idiot inlägg på detta forum.

Jaså du skulle ju åka bort. Synd. Trodde vi hade sluppit dumheterna ett tag.

MAn kan säkert hitta detta i statistiken också:
Färgade män tjänar i genomsnitt endast 5% av vad vita svenska kvinnor gör.
SKANDAL, RASISM.
Vad ska svenska feminister göra åt det?
Det måste innebära att Svenska kvinnor är rasister. De förtrycker den färgade mannen och det enda de vill är att tjäna ännu mer pengar. De är så pengafixerade.

Det samband du tror du har hittat har inget samband med kön.
Du måste styrka detta i så fall. Att alla kvinnliga lärarare tjänar sämre än män även fast de gör samma jobb och jobbar lika mycket. Lokalvårdare mm.
Att som du gör, jämföra tex en undersköterska med en VD är så sjukt dumt att man häpnar.

Det måste finnas ett orsak verkan samband mellan två händelser för att vi ska kunna göra ngt åt det.

SCOTT. Är sköldpaddor bättre bilförare än människor?
Ja, svarar du säkert eftersom sköldpaddor inte orsakar bilolyckor.

Nej svarar jag.
Väldigt få sköldpaddor dör i bilolyckor men det leder inte till att de är bra bilförare. Det beror på...tada... de kör inte bil.

Förstår du inte SW. Förstår du inte att genom att ta och jämföra två grupper och sedan dra ett ogrundad samband ur detta är korkat.

Jobbar man heltid, mycket mer och har en bättre anpassad, för ekonomin, utbildning samt att man inte var hemmafru på 50 talet så får den gruppen mer inkomst. Det innebär inte att man får 3,6 miljoner i sämre inkomst för man är kvinna. F

Fy fan!Att behöva skriva sånt här till en vuxen människa, det skulle ju kunna vara ett bevis för att kvinnor ska ha lägre betalt.
Men du är som tur är inte alls representativ för gruppen kvinnor Scott. Som tur är.
Citera
2014-09-09, 12:50
Medlem
ett annat sätt att se det.

SKANDAL SVENSKA KVINNOR BIDRAR MED 4 miljoner MINDRE under sitt liv till staten. SMITARE. De sitter hellre och latar sig och tar inget ansvar och låter MANNEN dra in skattepengarna till dem.
Citera
2014-09-09, 13:01
Medlem
SW
http://www.mi.se/files/PDF-er/lonestruktur/Kvinnors%20lön%20i%20procent%20av%20mäns%20lön%20t ab05-13.pdf

Där kan man läsa den vägda löneskillnaden om du vill. Som du ser så är den inom landsting, kommun och offentlig sektor i princip noll.

HURRA. Könet diskrimineras inte.

Men, vi som läser och jobbar med statistik vet samtidigt att det borde vara en större skillnad mellan grupper. Man får inte 50 50 mellan icke lika grupper. Alltså så gynnas en grupp på en annan för att man vill uppnå detta resultat.

I privat sektor är skillnaden större. Där finns ingen direkt agenda för att ha samma lön för olika kön. Däremot ska man inte missgynnas för att man har ett visst kön.

Anledningen varför det är ngt större skillnad i privat sektor efter den är "vägd" kan vara prestation, att män tar större risker och får på så vis betalt för det. Samt att självklart så påverkar det om man är hemma med barn.

Hm undra varför den inte sålt igenom i offentlig sektor... Jag tror visst ett kön missgynnas där, för alla som jobbar i offentlig sektor tar nog inte ut 50/50 i VAB förädlar mm. Alltså... se där vad man kan lära sig av att läsa rapporter SW och inte AB artiklar som är vinklade feminazi smörja.
Citera
2014-09-09, 15:16
Bannlyst
Scott börjar du inse att du har fel i dessa frågor? Eller kommer du att fortsätta - som vanligt - att hålla fast vid dina verklighetsfrånvända teorier?
Citera
2014-09-09, 15:36
Medlem
Celenos avatar
För de som tror att feminister inte är fascister:

http://www.dn.se/ledare/signerat/medierad-feministiskt-asiktsdirektiv/

Fi vill lära av ”den argentinska modellen” där ett ”observatorium” ska granska hur väl journalister efterlever exempelvis jämställdhetsmål. Vid grova överträdelser, som Fi kallar ”medialt våld”, ska kontrollorganet kunna tvinga publicister att betala skadestånd.

I  klarspråk: de som publicerar åsikter som Feministiskt initiativ inte gillar ska kunna straffas.
Citera
2014-09-09, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
För de som tror att feminister inte är fascister:

http://www.dn.se/ledare/signerat/medierad-feministiskt-asiktsdirektiv/

Fi vill lära av ”den argentinska modellen” där ett ”observatorium” ska granska hur väl journalister efterlever exempelvis jämställdhetsmål. Vid grova överträdelser, som Fi kallar ”medialt våld”, ska kontrollorganet kunna tvinga publicister att betala skadestånd.

I  klarspråk: de som publicerar åsikter som Feministiskt initiativ inte gillar ska kunna straffas.

Feminister = kommunistfittor i täckmantel, inget nytt
Citera
2014-09-09, 15:43
Medlem
Lyssnade precis på denna

https://www.youtube.com/watch?v=guSVPtmincc&list=UUcmnLu5cGUGeLy744WS-fsg

Det är otroligt intressant. Hon har rätt i exakt allt hon säger, och hon lyckas verbalt totalt exponera feministers dubbelstandarder och omoraliska betéenden.

MEN.

Det besvärliga är att när det kommer till att demonstrera vad som är rätt, till skillnad från vad som är fel, så blir det kruxigt. För att få reda på sanningen måste man skriva upp sig som MRA. För att få ta del av sanningen måste man lyssna på internet. För att få reda på hur det borde vara istället, så måste man delta i deras aktiviteter.

Om jag inte har tid med det liksom, hur gör man då? Om jag är ute på stan t.ex, och en rabiat tok-feminist kommer fram med en kniv och vill skära kuken av mig. Då har ju inte jag tid, ork, eller ens lust att säga "ursäkta mig men jag är faktistk mäns rätt aktivist".

Man ser aldrig dessa MRA personer sjunga ut i det offentliga rummet, där det också sker orättvisa.

På stan t.ex. Går kvinnor ofta runt i cameltoe, och omoraliskt nog så om man busvisslar åt en sådan kvinna så får man en iskall dusch av "äckel" eller "creep". Det är vardagsfeminism liksom. Att kvinnan ska få totalt utnyttja och manipulera manlig sexualitet utan att hållas ansvarig själv. Jag har själv råkat ut för det. Jag har varit på stan, sett en snygg tjej, busvisslat, och sen har där från ingenstans ploppat upp white knights som är friska i att läxa upp mig i "att man ska visa kvinnor respekt" som om kvinnor är totala offer.

Precis som hon säger i klippet. Hon säger att feminister vill åt något slags "utopia" där inga problem någonsin uppstår.

Men då återigen. Vad hjälper det i en sådan sitation att visa upp någon slags mäns rätt "badge". Det i sig är ju en utopi. Dessa anti-feminister är ju själva drabbade av "utopi-syndromet". Att om vi bara sätter oss i en ring och är MRA's och sjunger kumbaya - ja då löser det sig.

Så det är väl det som är antifeministernas lösningar. Att vi alla ska sitta bakom flashback, MRA konvent, mens rights .com, och vi ska alla gå runt med flaggor som heter "krossa feminismen". Trots att alla inte ens har råd med flaggor. Trots att alla inte ens har internet. Är jag tvingad att leva i en feministmardröm om man inte har råd att gå med i ett MRA konvent?

Och återigen. Var var alla dessa antifeminister under dagarna då jag blev mobbad av ett gäng white knights för att jag busvisslade åt en snygg tjej? Var var deras ledarskap när jag blev örfilad av en helt random tjej, när jag gav henne råd som inte var vad hon ville höra? Satt dom då och käkade chips bakom datorskärmarna?
Senast redigerad av avishaman 2014-09-09 kl. 15:49.
Citera
2014-09-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Att de har teorier som de bygger på genusforskning är jag medveten om, likaså att de har ideologiska program. Men när du påstår att de har lösningar på något började jag skratta så till den grad att halva snusen åkte ner i magen. Nu har jag hicka, det är ditt fel.

Haha förlåt! BU! (brukar hjälpa)

Citat:
De kvinnor som är intresserade och har kapacitet för det ser helt enkelt till att jobba lika hårt som männen. Alltså inte ett problem som åligger samhället utan ligger på varje enskild individ. Löneskillnader pga av kön är olagligt och saken utreds årligen utan att man kan utröna att de löneskillnader som existerar beror på kön.
Inom LO-förbunden har kvinnorna som arbetar inom offentlig sektor högre lön än männen. Det beror troligen inte på just att de är kvinnor utan är snarare en konsekvens av att fler kvinnor söker sig dit och engagerar sig i sina uppgifter.
Inte ett problem. Familjerna vet bäst själva hur de önskar styra över sina liv. Att det finns kvinnor som väljer att stanna hemma med sina barn längre än vad deras män gör är inte något som jag när någon önskan om att lägga mig i. Till skillnad från en kapitalist som dig resonerar kanske dessa kvinnor som så att det finns viktigare saker i livet än pengar. Men jag vet att det är svårt för fundamentalister att försöka avstå från att detaljstyra andra människor.

Vad gäller alla rapporter kring den "oförklariga" löneskillanden på några få procent hit och dit beroende på vad man räknat med för variabler brukar röra sig mellan 7% och 1% . Så får man nog faktiskt ta detta som fakta att den existerar, eftersom antalet rapporter/ undersökningar från div välrenomerade institut som faktiskt vet vad de sysslar med är rätt högt vid detta laget och alla säger samma sak. Att ifrågasätta den enorma bevismängd som där finn blir trams...överens?
Jag är i tron skillnaden är liten säkert närmre 1% än 7% och därför inte av större vikt.

Däremot av rättvisehänseende så är det allvarligare att kvinnors arbeten har så satans taskiga löner generellt. Sjukskötare och lärare ex. Är båda väldigt kvalificerade, stressfulla och för samhället absolut yrken av största vikt. Här får helt enkelt arbetsmarkandens parter och staten gå samman och se till att dessa löner höjs. bums! För så kan vi inte ha det....som Löfvén brukar säga.

Så när det kommer till det obetalda hemmaarbetet med barn och hem. så vad sjutton? Om nu pappor fortsätter att uppvisa så dåliga nuffror på detta så får vi väl individualisera föräldraförsäkringen, eller också får fäder eller samhället börja betala kvinnor den faktiskt kostnaden för allt detta deltidsarbetande och föräldraansvar. För varför nästan enbart kvinnor ska betala svindyra 3,6 miljoner för att fostra och torka ungar i baken, det har jag svårt att begripa.
För nej, torka ungar i baken är inget som enbart kvinnor ska göra för att de är samariter eller tycker det är det viktigaste i livet....har nada med kapitalism att göra.

Citat:
Det är ett problem att män och kvinnor utsätter andra för lidande och våld. Jag har ingen bättre lösning än vad vi gör idag. Vi kriminaliserar beteendet och straffar dem om vi lyckas bevisa deras gärning i domstol.
Men visst kan vi bygga normer och attityder till varandra i ett välfungerande och tryggt samhälle som minskar benägenheten att begå brott. Men sådant försöker ju feminismen slå sönder genom att uppmana till normlöshet och massinvandring utan rimliga chanser till integration.

Att män är mer brottsbenägna är sant. Men du som gillar att dra individer i en grupp över samma kam kan ju fundera på detta.
Är personer uppväxta med en ensamstående mamma överrepresenterade bland brottslingar? Svar ja
Är personer uppväxta i en miljö med droger och psykisk ohälsa överrepresenterade? Svar ja
Är invandrare överrepresenterade? Svar ja
Är personer med psykiska funktionshinder överrepresenterade? Svar ja
Här skulle nog jag vilja att vi började analysera och dra slutsatser.

Större och snabbare stöd OCH krav för integration av invandrare. Större stöd OCH krav för föräldrar som missbrukar eller missköter sina barn och en ökad möjlighet för samhället att genom medicinering eller inlåsning av individer som lider av potentiellt farliga psykiska åkommor ta bort risken för att de skall kunna utsätta andra människor för skada.

Försöker feministerna uppmana till normlöshet? Det den feministiska ideologin försöker upplösa är normsynen kring vad en man rep. kvinna ska vara ja. Inte normer generellt i samhället. ex. normen att döda är fel. Normen en man ska alltid vara stor och stark och tyst och ha som första strategi att ta till nävarna om det börjar osa hett kring öronen, den normen bråkar vi med ja.
Män är människor med känslor, hjärtan och sexuell dragningskraft på andra. Män kan istället för att ta till nävarna istället diskutera sig ur en "konflikt", eller gråta sig ur om det funkar bättre för den individen. Funktionsdugliga konfliktlösarstrategier, nävar är det inte.

Och visst, din lista där är helt sann och vi ska också jobba inom dessa fält. Vad som också är väldigt
stark enskild faktor för nästan alla brottslingar är att de är män. Att uppmärksamma att det är något i den manliga idealet , vi alla stövlar runt med i skallen, som inte är helt bra är inget speciellt skadligt vet du, det får folk att tänka. Och ja, speciellt män måste tänka lite kring detta.
En ung kille som börjar spinna in sig i risktagande, kanske taggar ner lite några hekto om han är medveten om att det är just det han håller på med. Kommer inte göra honom till en sämre människa. Kommer göra honom till en säkrare människa.

resten håller jag helt med om.

Citat:
I de länder där det finns en god ekonomisk tillväxt, där det finns ett fungerande rättsystem och korruptionen är låg får alla det bättre. Det är alltså ekonomisk tillväxt och bekämpning av korruption och laglöshet som är lösningen. Hur man påverkar i länder där religiösa fundamentalister använder dödligt våld för att förhindra detta vet jag inte. Det är ungefär lika lätt att övertyga en fundamentalistisk islamist om att kvinnor skall ha samma rättigheter som män som det är att övertyga en svensk feminist om att det inte har patriarkatets fel att hon inte tjänar pengar om hon inte är på jobbet.

Jobbar mer?
Med vad?
Om du vill tjäna mer så jobbar du med det som ger mer pengar. Det kan åtminstone alla kvinnor i västvärlden välja om de så önskar. Eller är det så att patriarkatet hindrar dem?
I så fall på vilket sätt?

Kan du lägga fram bevis för att en västerländsk kvinna inte har laglig rätt att gifta sig med vem hon vill, själv bestämma om hon vill ha barn eller inte, eller arbeta med vad hon vill?

eller också tänker man att de arbeten som samhället verkligen behöver att där existerar bra och dugliga människor som gör detta så ger man skäliga löner, så de tlönar sig att utbilda sig och jobba hela livet med dessa saker. Att enkom förvandla en arbetsmarkand till nått slags fritt kapitalistiskt
markandsfält utan minsta regleringar är hyfsat livsfarligt skulle jag vilja påstå. Barn ex. är inte alls "lönsamma" det kostar samhället stålars att få upp dem till dugliga medmänniskor. Marknadsekonomier tar varken hänsyn till långsiktiga förlopp eller svaga grupper eller "rimligheter"
sånna saker måtse lagfästas.

Västerländska kvinnor var inte de jag pratade om under punkt 4. deras "problem" är 1-3

(Så djupis...jag är på rörlig fot, så jag kommer inte svara nått på ett tag...men svara på denna så ska jag leta upp den då jag är hemma igen..)
Citera
2014-09-09, 16:17
Medlem
Så din första punkt i TS, ScottWater, är fel, det håller du alltså nu med om alltså.

Det är ju fantastiskt. Tänk att du insåg att du hade fel och att du ägnat metervis av text till att håna, sprida nedlåtande kommentarer etc för att till slut inse att du hade fel.
Citera
2014-09-09, 16:23
Medlem
Då tar vi fråga 4:

Du ber oss antifeminister svara vad vi ska göra åt detta påstående.
Nu för du ju fram en frågeställning och det åligger alltså dig att bevisa att den är sann. Jag/vi tvivlar å det grövsta och det har redan kommit upp faktafel. Men det är oväsentligt. Det är du som ska styrka ditt påstående. kan du inte det, så faller frågan.
Din exempel är inte exempel i den mening, då det bara är påstående om områden. Du måste visa detta med fakta, undersökningar eller egna anekdoter. (det sista skrev jag bara så du hade ngt att komma med)

varsågod.
Citera
2014-09-09, 16:24
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ex. normen att döda är fel. Normen en man ska alltid vara stor och stark och tyst och ha som första strategi att ta till nävarna om det börjar osa hett kring öronen, den normen bråkar vi med ja.
Män är människor med känslor, hjärtan och sexuell dragningskraft på andra. Män kan istället för att ta till nävarna istället diskutera sig ur en "konflikt", eller gråta sig ur om det funkar bättre för den individen. Funktionsdugliga konfliktlösarstrategier, nävar är det inte.

Det finns ingen norm att döda. Normen om den tysta, starke mannen som gör sitt och är beredd att skydda andra är sedan länge död. Idag så sitter norska lokalpolisen och pissar på sig när Breivik går runt och dödar barn i en ö.

Män är bättre på att diskutera sig ur konflikter än kvinnor generellt, som börjar ta in känslor i alla debatter och känner sig personligt angrippna. Att gråta är väl ingen jävla mening med, män som gråter är ofta instabilla och kan ta till våld i deras emotionella utbrott.
Citera
2014-09-09, 16:26
Medlem
SW
Citat:
Normen en man ska alltid vara stor och stark och tyst och ha som första strategi att ta till nävarna om det börjar osa hett kring öronen, den normen bråkar vi med ja

grovt sexist påstående, men föga förvånande.

Det finns ingen sådan norm. Det finns överhuvudtaget knappt ngn som gör det. Hur kan det då vara en norm? Obegripligt korkat påstående SW.

När ska du inse att du är den värsta sexisten på hela FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in