• 1
  • 2
2014-09-07, 10:22
Medlem
Hej!

Har idag swedbank men är ej nöjd med dem och skulle vilja byta bank. Men vet ej om man får visakort om man har anmärkningar?
Citera
2014-09-07, 11:01
Medlem
frank_pes avatar
Testa hos Marginalen Bank har hört att de inte är så hårda mot folk med anmärkningar.
Vet en som nyss blev nekad vanligt VISA utan kredit hos Forex för att hon har haft skulder men det gick bra att öppna konto.
Ett till alternativ kan vara Handelsbanken med Maestro om du nöjer dig med det.
Citera
2014-09-07, 11:12
Medlem
.Chloes avatar
Handelsbanken erbjuder väl Visa som debit card? Det finns Maestro, men det är ju inte alls samma sak.
Citera
2014-09-07, 11:15
Bannlyst
Måste slå ett slag för skandiabanken, riktigt bra bank-app och bra internetbank.
Fick nyss öppna konto på denna banken efter att ha blivit nekad av alla andra.
Citera
2014-09-07, 11:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Måste slå ett slag för skandiabanken, riktigt bra bank-app och bra internetbank.
Fick nyss öppna konto på denna banken efter att ha blivit nekad av alla andra.
Vilket kort fick du?
Citera
2014-09-07, 12:47
Medlem
Diablo1118s avatar
Det är bara att öppna ett konto och ordna ett visa kort med den nya banken.
Avsluta det gamla först när allt funkar på den nya. Sen tycker jag alla borde ha mer än en bank.
Citera
2014-09-07, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vilket kort fick du?
Visa electron
Citera
2014-09-07, 15:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Det är bara att öppna ett konto och ordna ett visa kort med den nya banken.
Avsluta det gamla först när allt funkar på den nya. Sen tycker jag alla borde ha mer än en bank.
Sådär är det inte alls att göra bara! Läs mitt tidigare inlägg se står det om en som blev nekad vanligt VISA utan kredit trots att hennes skulder är betalda.
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Visa electron
Blir man godkänd hos Handelsbanken så känns det bättre då du slipper årsavgiften med Maestro.
Citera
2014-09-07, 15:54
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Sådär är det inte alls att göra bara! Läs mitt tidigare inlägg se står det om en som blev nekad vanligt VISA utan kredit trots att hennes skulder är betalda.

Blir man godkänd hos Handelsbanken så känns det bättre då du slipper årsavgiften med Maestro.

och då testar du nästa bank......

För övrigt har jag aldrig fått en UC från någon bank förutom vid låneansökan eller kredit.
Jag har flera kort på olika banker och är kund på minst 6 banker (bra på att byta min inte bra på att avsluta gamla banker).

Säger inte att de inte gör någon kontroll men jag har själv aldrig fått reda på hur.
Citera
2014-09-07, 17:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:

För övrigt har jag aldrig fått en UC från någon bank förutom vid låneansökan eller kredit.
Jag har flera kort på olika banker och är kund på minst 6 banker (bra på att byta min inte bra på att avsluta gamla banker).

Säger inte att de inte gör någon kontroll men jag har själv aldrig fått reda på hur.
Jovisst, hon skall testa med Marginalen nu.

Fått en känsla av att många banker blivit hårdare både när det gäller att redovisa sina insättningar för att motverka penningtvätt samt för nya kunder.
Har också flera banker och sluppit UC men nu var det en massa frågor som varför hon ville bli kund, vad hennes inkomstkälla är och hur stora insättningar hon har varje månad samt en UC på posten!
Citera
2014-09-07, 22:18
Bannlyst
Citat:

Jag lovar att alla banker kollar hur det ser ut ekonomiskt. 100 procent säker på detta då jag senaste året har försökt skaffa konto med kort på ALLA banker som jag känner till i Sverige. Skandiabanken var den enda banken som tillät mig att öppna konto och ha ett kort kopplat till det.
Citera
2014-09-07, 22:20
Bannlyst
Citat:

Det blir man inte, har redan testat.
20 spänn i månaden för kort kan man stå ut med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in