Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-06, 00:55
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
Min ex-fru hittade en ny, en vecka efter skilsmässan.
Skulle man kunna säga att man skulle kunna tro att hon "hittade" denna person innan skilsmässan?

WORD !
Citera
2014-09-06, 02:46
  #26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Ja det är väl kanske bäst att klippa banden direkt. Jo jag talade om att hon bar ett jävla respektlöst arsel, som lämnade löskukar framme. Då kom någon lam ursäkt om att hon varit stressad. Det tar väl 10 sekunder att kasta in dessa tingestar i en garderob.

Varför jag matade katten, är för att det är min katt egentligen. Men tyvärr kan jag inte ha honom hos mig, pga. mitt jobb. Jag saknade honom helt enkelt.

Det värsta är väl att hon är i överläge, och utnyttjar det.

Jag jag tycker också att hon är väldigt märklig. Hon har aldrig varit singel i hela sitt liv, och alltid avlöst en relation med en ny. Ohälsosamt enligt mig. Men jag får väl skylla mig själv kanske.

Fast hon har gjort slut så behöver du väl inte känna dig värdelös? Eller är det annat som gör att du känner så? Du nämnde någon sjukdom. I vilket fall så måste du såklart gå vidare. Livet fortsätter och du med det. Det kommer nya tjejer.
Citera
2014-09-06, 05:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Ja som överskriften lyder, så är det det som har hänt. Under tiden hade hon ingen, men på 1 vecka hittar hon en ny, och mer eller mindre flyttar ihop. Nu vet jag att hon alltid varit så här, och kan inte vara ensam. Men det svider så jävla mycket, och hon är så jävla kall emellanåt. Skulle passa hennes katt, när hon var borta och det första jag ser på golvet är en använd strap-on. De har varit ihop 1.5 veckor och har en hel knullarsenal. Vem köper det efter en vecka? Kan man inte göma den, när jag som ex-ska komma dit och mata katten. Det är som hon vill sticka knivar ihjärtat, för att visa att hon är bättre, som kunde skaffa en ny, på 7 dagar. Sen sägerfanskapet att hon vill vara vänner, och jag betyder så mycket.

Hon har tydligen rätt att såra mig hur mycket hon vill, men jag får inte säga något. Detta har resulterat i vidriga panikångestattacker, diarré, magsmärter och det känns som jag inte kan andas. Jag sover inget heller.

Jag kan inte gå vidare och sörja klart, på 2 veckor. Nu har hon visserligen alltid avlöst ett förhållande med en annan, så fort det tagit slut. Men jag trodde ju att jag kanske betydde något för henne, då jag var hennes fru. Men tydligen inte.

Förtroendet är i botten, tänker vem fan vill ha mig och nu existerar bara självmord.

Hur tar jag mig ur det här? Jag är nedbruten, förtvivlad och ev innerligt ledsen.

Helt klart vill hon såra dig, det råder ingen tvekan om det. Bryt all kontakt med henne och var

ståndaktig. Om ett år kommer du att fråga dig själv, vad fan såg jag i den bruden?
Citera
2014-09-06, 06:16
  #28
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Detta är en viktig läxa i livet. Du är inte speciell. Ingen är speciell. Det handlar om hennes karaktär och inte om vilken hon blir kär i.

Lycka till!

Jag dömmer henne inte för vem hon är, och känner mig inte så speciell. Jag önskar mest bara att jag också kunde stänga av, och inte bry mig. Jag är väl för känslig och vek.

Men det kommer väl någon dag, när allt blir bättre och saker och ting blir ljusare.

Jag är mest nyfiken, hur man kan gå vidare så fort. Önskar att jag vore mer så.
Citera
2014-09-06, 07:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Ja som överskriften lyder, så är det det som har hänt. Under tiden hade hon ingen, men på 1 vecka hittar hon en ny, och mer eller mindre flyttar ihop. Nu vet jag att hon alltid varit så här, och kan inte vara ensam. Men det svider så jävla mycket, och hon är så jävla kall emellanåt. Skulle passa hennes katt, när hon var borta och det första jag ser på golvet är en använd strap-on. De har varit ihop 1.5 veckor och har en hel knullarsenal. Vem köper det efter en vecka? Kan man inte göma den, när jag som ex-ska komma dit och mata katten. Det är som hon vill sticka knivar ihjärtat, för att visa att hon är bättre, som kunde skaffa en ny, på 7 dagar. Sen sägerfanskapet att hon vill vara vänner, och jag betyder så mycket.

Hon har tydligen rätt att såra mig hur mycket hon vill, men jag får inte säga något. Detta har resulterat i vidriga panikångestattacker, diarré, magsmärter och det känns som jag inte kan andas. Jag sover inget heller.

Jag kan inte gå vidare och sörja klart, på 2 veckor. Nu har hon visserligen alltid avlöst ett förhållande med en annan, så fort det tagit slut. Men jag trodde ju att jag kanske betydde något för henne, då jag var hennes fru. Men tydligen inte.

Förtroendet är i botten, tänker vem fan vill ha mig och nu existerar bara självmord.

Hur tar jag mig ur det här? Jag är nedbruten, förtvivlad och ev innerligt ledsen.

Nej men för fan. Hon kanske har hamnat i någon känslokris och beter sig som skit (eftersom det ÄR att vara en jävla skitstövel att skilja sig, flytta ihop med en ny på en vecka och sedan lämna sexleksaker framme när du ska komma och mata hennes katt).

Har hon alltid varit såhär ond? Det kan vara hennes nya också som lämnat fram grejer för att han/hon är svartsjuk på dig.

Du ska INTE ta livet av dig för att ditt ex har någon känslostörning och mår bra av att utnyttja dig när du redan mår skit. Klipp totalt med henne och försök gå vidare.

Stå på dig och låt dig inte utnyttjas av någon som fått någon bitch-kris och behandlar dig som skit. Hon har en ny att behandla som skit nu. Lämna henne ett meddelande om att du inte är tillgänglig för henne längre och blocka sedan hennes nr/Facebook osv.

Såg att katten är din katt egentligen och du inte kan ha katten nu? Känner du någon annan som kan ha din katt förutom ditt ex? Man kan ju jobba rätt mycket utan att katten far illa av det. Någon förälder, kusin, kompis som kanske kan ha din katt ett tag?
__________________
Senast redigerad av LitenGulligPonny 2014-09-06 kl. 07:58.
Citera
2014-09-06, 08:33
  #30
Medlem
miss-fires avatar
Hon har väl alltid tyckt jag varit en "hora" för jag haft lite ons. Men för mig kan sex vara något man har för skojsskull, av tristess, kåthet, rolighet, för att man kan och vill, eller bara för att man har lust. Sen att ha sex i ett förhållande kan vara av samma anledningar, men att förstärka kärleken i förhållandet.

Hon är lite en madonna, som håller på sig till ett förhållande, men kan slänga upp sig direkt då. Men det har alltid känts som att hon tycker jag är sämre och hon bättre, för hon inte legat runt. Nu har jag inte legat med 100 pers, utan typ normalt många. Men jag anser mig inte vara en hora för det. Jag är åtminstone ärlig med det, och skäms inte för det.

Men som sagt, det är väl bara att klippa direkt. För jag är åtminstone jäkligt snäll, bryr mig om andra och skiter inte på folk.
Citera
2014-09-06, 08:43
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Hon har väl alltid tyckt jag varit en "hora" för jag haft lite ons. Men för mig kan sex vara något man har för skojsskull, av tristess, kåthet, rolighet, för att man kan och vill, eller bara för att man har lust. Sen att ha sex i ett förhållande kan vara av samma anledningar, men att förstärka kärleken i förhållandet.

Hon är lite en madonna, som håller på sig till ett förhållande, men kan slänga upp sig direkt då. Men det har alltid känts som att hon tycker jag är sämre och hon bättre, för hon inte legat runt. Nu har jag inte legat med 100 pers, utan typ normalt många. Men jag anser mig inte vara en hora för det. Jag är åtminstone ärlig med det, och skäms inte för det.

Men som sagt, det är väl bara att klippa direkt. För jag är åtminstone jäkligt snäll, bryr mig om andra och skiter inte på folk.

Låter mer som att hon har varit bitter och svartsjuk för att du haft mer roligt innan ni blev ihop. Det kanske tar sig i uttryck såhär nu. Normalt sett kallar man väl inte sina partners för horor även om de legat med tusentals personer innan man blev ihop.
Citera
2014-09-06, 11:08
  #32
Medlem
Be någon hämta din katt den kommer överleva med dig ,bryt ALLA vägar till henne , va stolt över den du är och tänk på att det inte är du som beter dig illa eller har gjort det.

Hur kommer man över kärlekar ett sätt är skriva två spalter med för och nackdelar med människan tänk extra på nackdelarna (=) och sen skriver du ett hatbrev så eldar du upp alltihopa och tänk NU går jag vidare med mitt liv, sen på de så bryter du ALL, ALL kontakt.
När du i ditt hjärta kan förlåta människan för hon är en tanklös människa (eller valfritt ord) så gör de så känns de lättare i ditt hjärta.
Citera
2014-09-06, 14:54
  #33
Medlem
miss-fires avatar
Tack gör en massa bra tips i allt detta elände. Jag kan ju inte låta bli att dra på smilbanden lite.

Jag kan erkänna att jag har jäkligt dåligt med vänner, efter jag fick en sjukdom. Typ alla försvann. Men igår ringde jag en gemensam vän till oss, för att höra hur han mår och om han ville ses. Hand blev jätteglad och tyckte det skulle bli skitroligt. Som han sa; tillskillnad från din föredetta hälft, som inte har skickat ett SMS, ringt eller sagt tack för hjälpen med olika saker. Han sa att han var grymt bessviken på henne. Jag kan inte låta bli att känna lite skadeglädje. Det gör mig kanske till en dålig människa, men bättre än henne i alla fall.
Citera
2014-09-06, 14:57
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Detta är en viktig läxa i livet. Du är inte speciell. Ingen är speciell. Det handlar om hennes karaktär och inte om vilken hon blir kär i.

Lycka till!

Oj! Det var hårda ord. Alla har väl sin sanning. Rent biologiskt är vi faktiskt speciella - till och med enäggstvillingar formas av sin miljö att deras biologi tillslut skiljer sig.. Våra markörer är det som gör att denna slags kvinnor drar runt; det "unika" lockar dom.
Jag tror att det alltså är precis tvärtom mot vad du skriver. Om alla var relativt lika - ingen mening med förhållanden, ingen mening med i princip någonting. Inget sökande.
Citera
2014-09-07, 03:37
  #35
Medlem
miss-fires avatar
Får jag lägga ut en liten poll i detta ämne? Moderator får genast ta bort det om det är fel.

1. Är det mer hälsosamt att kasta sig från ett förhållande till ett annat, och knappt bo i en egen läghet undertiden?

2. Eller att ta det lugnt, sörja och komma igen sen

Jag dömmer ingen, men själv är jag en 2:a

Tack för all fina saker ni har skrivit. Det har faktiskt lyft hela min dag och kväll.

Tack åter igen!
Citera
2014-09-07, 03:46
  #36
Medlem
ragingcows avatar
Om det är till nån tröst så kommer ditt ex nya förhållande troligtvis inte hålla då jag själv har bekanta som har ett liknande beteende med att snabbt hoppa in i nya förhållanden efter att det har tagit slut med sin tidigare partner.

Det är såna som fortfarande vid 50+ ålder söker efter den rätta men lyckas inte få det att funka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback