Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-05, 02:52
  #1
Medlem
miss-fires avatar
Ja som överskriften lyder, så är det det som har hänt. Under tiden hade hon ingen, men på 1 vecka hittar hon en ny, och mer eller mindre flyttar ihop. Nu vet jag att hon alltid varit så här, och kan inte vara ensam. Men det svider så jävla mycket, och hon är så jävla kall emellanåt. Skulle passa hennes katt, när hon var borta och det första jag ser på golvet är en använd strap-on. De har varit ihop 1.5 veckor och har en hel knullarsenal. Vem köper det efter en vecka? Kan man inte göma den, när jag som ex-ska komma dit och mata katten. Det är som hon vill sticka knivar ihjärtat, för att visa att hon är bättre, som kunde skaffa en ny, på 7 dagar. Sen sägerfanskapet att hon vill vara vänner, och jag betyder så mycket.

Hon har tydligen rätt att såra mig hur mycket hon vill, men jag får inte säga något. Detta har resulterat i vidriga panikångestattacker, diarré, magsmärter och det känns som jag inte kan andas. Jag sover inget heller.

Jag kan inte gå vidare och sörja klart, på 2 veckor. Nu har hon visserligen alltid avlöst ett förhållande med en annan, så fort det tagit slut. Men jag trodde ju att jag kanske betydde något för henne, då jag var hennes fru. Men tydligen inte.

Förtroendet är i botten, tänker vem fan vill ha mig och nu existerar bara självmord.

Hur tar jag mig ur det här? Jag är nedbruten, förtvivlad och ev innerligt ledsen.
Citera
2014-09-05, 03:05
  #2
Medlem
Limhamns avatar
Hur hon väljer att gå vidare skall du inte låta påverka dig. Lättare sagt än gjort men alla handskas med uppbrott på olika sätt. Vissa behöver någon som hjälper dem genom det svåra.

Jag tycker du skall säga till henne hur du känner, att du tycker det är opassande och vad du "snubblade över". Sedan hur hon väljer att göra är tyvärr hennes beslut. :/
Citera
2014-09-05, 03:54
  #3
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Det går över, men det tar tid. Stressa inte in i något om du inte är lagd åt det hållet.

Se till att bryta med kvinnan. Gör det snabbt så du slipper ha hopp och funderingar - vill ni bli vänner så kan ni bli det om två år. Ibland får man offra ett husdjur men var då tacksam att ni inte hade barn ihop.

Se också till att ha saker att göra. Ha kul, sup till det med vänner som om du var 20 igen, börja träna eller något annat du glömt bort. Boka en resa till något land du vill besöka och vill ingen åka med dig så åk själv - se fram emot det äventyret.

Drick bara med vänner. Ska du dricka själv så drick saker du kan köpa i vanliga affärer. Jag trampade snett på den här biten men insåg mitt misstag.

Strap-on? Du får nöja dig med att snubben antagligen tar den i röven eller behöver ersättas på någon nivå.

Skicka ett PM om det är något. Känner igen mig för väl men kom ur det nyligen.
__________________
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2014-09-05 kl. 03:56.
Citera
2014-09-05, 04:20
  #4
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Min ex-fru hittade en ny, en vecka efter skilsmässan.
Skulle man kunna säga att man skulle kunna tro att hon "hittade" denna person innan skilsmässan?
Citera
2014-09-05, 05:32
  #5
Medlem
JBernards avatar
Nu generaliserar jag grovt, men homosexuella förhållanden verkar fokusera mest på det sexuella. Ni har nog inte samma biologiska dragningskraft som ett heterosexuellt par. Det är en väldigt utåtagerande kultur med pridefestivaler och gayklubbar.
Citera
2014-09-05, 06:45
  #6
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nu generaliserar jag grovt, men homosexuella förhållanden verkar fokusera mest på det sexuella. Ni har nog inte samma biologiska dragningskraft som ett heterosexuellt par. Det är en väldigt utåtagerande kultur med pridefestivaler och gayklubbar.

Om du nu ens skulle hitta några studier i frågan så skulle det troligen säga att homosexuella män har väldigt mycket sex, homosexuella kvinnor inte särskilt mycket - båda i förhållande till hetrosexuella. Men att sexet livkäl skulle vara i fokus och kärleken komma först i andra hand låter enbart som dina egna korkade fördomar.
Citera
2014-09-05, 07:38
  #7
Medlem
Omega3000s avatar
Skitsnack,hon har vänstrat med henne en längre tid fattar du väl.
Citera
2014-09-05, 08:51
  #8
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omega3000
Skitsnack,hon har vänstrat med henne en längre tid fattar du väl.

Ja, det här tror jag också.

Hur som helst så vore det nog bäst för dig att inte umgås eller ha något med henne att göra. Kanske kan ni återuppta kontakten efter en längre tid då du har lyckats gå vidare i livet och allt är annorlunda, men nu bör du istället göra precis som någon annan skrev; klipp banden, träffa dina vänner, gå ut och gör saker. Allt kommer att bli bra igen, till slut.
Citera
2014-09-05, 09:07
  #9
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Detta visar bara vilka patetiska människor "homosexuella kvinnor" är, skaffa riktig kuk istället.
Och vart gör en riktig kuk skillnad? Det är just den delen vi homosexuella kvinnor tycker minst om. Vi kan gilla penetrerande sex, men med en gummisnopp istället. Och en pung or förbannat äcklig och ful.
Citera
2014-09-05, 09:11
  #10
Medlem
miss-fires avatar
Hon säger att hon inte vänstrade med denna donna innan. Men ärligt talat, så vet jag inte läng. Min fru var mer eller mindre min enda vän, då alla försvann efter en svår sjukdom.

Men jag får väl hitta nya. Sitter mest chockad i en lägenhet ensam och fattar ingenting.
Citera
2014-09-05, 09:33
  #11
Medlem
Det låter väldigt trist detta. Och jag förstår känslan av att inte ha betytt något, hur illa behandlad du blivit. Hos ditt ex fanns klart och tydligt inget att sörja över.. Misstänkt att den andra redan funnits
när ni var ett par. Och känslan av att kniven som är instucken vrids om..varv på varv...ja, den är fruktansvärd. Alla känslor och smärtan.
Citera
2014-09-05, 11:11
  #12
Medlem
Dålig stil av ditt ex att lämna sådant framme.
Man kan inte vara vän med sitt ex direkt efter en seperation kanske längre fram.
Men man behöver bearbeta seperationen innan och verkligen komma över och börja leva sitt egna liv igen innan det kanske kan fungera.

Jag tycker du skall bryta kontakten med henne för hon verkar vara destruktiv i ditt liv just nu och den du måste tänka på är dig själv innan du kan ställa upp för henne igen om du väljer att vara vän efter du funderat klart och sorterat dina kännlsor.

Du är den viktiga i ditt liv och det är du som spelar roll!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback