• 1
  • 2
2014-09-04, 20:39
Medlem
Vet inte vad jag ska göra, är så jävla ensam och deppig. Vet inte vad det är jag behöver men något är det ju uppenbarligen, ibland tror man att det är bättre men det är det inte. Man hamnar alltid här, tankarna snurrar och man vet varken ut eller in. Ingen aning om det är för att jag känner mig ensam eller om jag bara är trött på allt. Less.

Jag har ju egentligen "allt" jag saknade när jag var arbetslös och deprimerad för några år sedan. Minns att jag sa att då skulle lägenhet och ett jobb vara det enda jag behövde så skulle jag må bra. Nu har jag det och lik förbannat mår jag piss just nu och undrar vad fan det är man måste ordna innan det känns bra. Vad vad vad, vad fan är det.

Säg att det är någon som känner igen sig,vem som helst?
Citera
2014-09-04, 20:40
Bannlyst
Jag har en låtsaskompis som jag pratar med ibland. Oftast pratar jag med mina virtuella vänner på Facebook, det får mig levande.
Citera
2014-09-04, 20:44
Medlem
Du kan få bli min vän. jag har heller inga vänner att umgås med
Citera
2014-09-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Jag har en låtsaskompis som jag pratar med ibland. Oftast pratar jag med mina virtuella vänner på Facebook, det får mig levande.

Ett ironisk svar, jo man tackar!
Citera
2014-09-04, 20:48
Medlem
R.Rs avatar
Ja visst känner jag igen mig. Har också många gånger tänkt att det blir bättre bara X är fixat. Och visst blir det ofta bättre till en viss del men i slutändan kan man aldrig fly från sina egna problem, de man bär med sig så att säga. Ensamhet kan vara väldigt jobbigt och trist och jag förstår dig. Jag har knappt en enda vän själv och är allt som oftast helt ensam hemma på fritiden. Det går bra ibland att hålla sig upptagen på egen hand, andra gånger går det mycket sämre och man undrar varför man sitter där helt själv.
Citera
2014-09-04, 20:57
Medlem
dreggells avatar
Skaffa ett nytt mål!

Ditt förra mål var att skaffa lya o kneg..

Vad är ditt nästa?

Något du vill köpa?

Något du vill uppnå med dig själv?

Något du vill göra?
Citera
2014-09-04, 20:58
Medlem
Är du över 18 så dra till krogen o sup dig tills gränserna försvinner!
Citera
2014-09-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesmurf
Är du över 18 så dra till krogen o sup dig tills gränserna försvinner!

Ja för fan 18 år var man för mycket länge sedan, krogen är misär om man ska se till att ta tag i sig själv och må bättre. Fast ändå är det det enda som känns som en flykt från all annan tomhet.
Citera
2014-09-04, 21:05
Medlem
ja du, låter som att du behöver en hobby, börja träna kanske?

dock så lär du endå känna som du gör från tid till tid det går nog inte att bota till 100%.
Citera
2014-09-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Skaffa ett nytt mål!

Ditt förra mål var att skaffa lya o kneg..

Vad är ditt nästa?

Något du vill köpa?

Något du vill uppnå med dig själv?

Något du vill göra?

Mitt mål är att trivas med mig själv och må bra, jag är en sådan som uppskattar dom små sakerna. Kräver inga storsinta saker, det är just därför jag undrar vad jag behöver utöver det jag nu har. Jag ska vara jävligt nöjd, det är jag också men det är inte helt normalt att skvätta en tår eller tre bara sådär.
Citera
2014-09-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis101
ja du, låter som att du behöver en hobby, börja träna kanske?

dock så lär du endå känna som du gör från tid till tid det går nog inte att bota till 100%.

Träna är bra och det gör jag till och från för att hålla mig flytande, känns grymt bra. Men det är knappast problemet, kanske är det som du säger att det inte går att bota. I så fall kan man ju skita i allt om man ska må såhär till och från i resten av livet, fyfan.
Citera
2014-09-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IzzBells
Träna är bra och det gör jag till och från för att hålla mig flytande, känns grymt bra. Men det är knappast problemet, kanske är det som du säger att det inte går att bota. I så fall kan man ju skita i allt om man ska må såhär till och från i resten av livet, fyfan.

nja då kommer du bara ha ännu mer ångest, men det här är ett ganska vanligt problem du är knappast ensam om det, bästa är att sysselsätta sig och ha rutiner, dvs jobba eller studera & träna, du mår bättre så i längden, att vara arbetslös kanske är kul ett tag men det tröttnar man snabbt på och då önskar man att man hade ett jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in