Citat:
Ursprungligen postat av
IzzBells
Vet inte vad jag ska göra, är så jävla ensam och deppig. Vet inte vad det är jag behöver men något är det ju uppenbarligen, ibland tror man att det är bättre men det är det inte. Man hamnar alltid här, tankarna snurrar och man vet varken ut eller in. Ingen aning om det är för att jag känner mig ensam eller om jag bara är trött på allt. Less.
Det är tyvärr lätt att återfalla i det om man har tidigare erfarenheter av depressioner eller nedstämdhet, och det i sig gör situationen långt mer komplicerad att arbeta sig ur. Men det är likväl det som behövs: arbete. Hårt arbete i vissa fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
IzzBells
Jag har ju egentligen "allt" jag saknade när jag var arbetslös och deprimerad för några år sedan. Minns att jag sa att då skulle lägenhet och ett jobb vara det enda jag behövde så skulle jag må bra. Nu har jag det och lik förbannat mår jag piss just nu och undrar vad fan det är man måste ordna innan det känns bra. Vad vad vad, vad fan är det.
Vi behöver mer än materiell trygghet. Men det är en bättre början att ha jobb och bostad, än att vara utan. Men vi behöver positiva sociala kontakter, intressanta sysslor, ett socialt sammanhang, vi behöver känna oss behövda, önskade.
Men vad det är du saknar, ja det är svårt att svara på för en främling som mig utan insikts- och analysförmåga i din vardag. Men det är väl där allt ska börja kan jag tycka... i jakten efter vad som ska fylla tomrummet inom dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
IzzBells
Säg att det är någon som känner igen sig,vem som helst?
Jag känner igen mig, allt för väl. Även om jag just nu har en positiv period underligt nog. Den positiva perioden kan nog främst tillskrivas en viss person skulle jag tro.