• 1
  • 2
2014-09-04, 11:00
Medlem
Hejsan jag blev diagnoserad för 1,5 år sen med IBS vilket jag vägrade tro på efter att ha haft smärtor i 3 års tid cirka. jag gick hos massa olika läkare som bara sa men du har ibs, (som jag skulle ha fått av spicet)

Jag har slösat skattepengar på ofantliga summor massvis med röntgen, koloskopi, endoskopi, ja alla olika test man kan tänka sig och inget visade något,

Tills jag en dag läste om en svamp som heter candida
Läs mer om http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=1345&print=1
om ni inte vill stödja bloggen finns en annan länk här!
http://unvis.it/www.zarahssida.se/bl...d=1345&print=1

Testet att undersöka om man har Candida eller inte är väldigt enkelt.
Det första du gör på morgonen är att fylla ett vattenglas och spottar en lobba i det.

Du kollar till vattenglaset var 15 minut i en timma, om spottet börjar bli som trådar som hänger ner och massa prickar i vattnet då har du candida
http://www.holistichelp.net/candida-spit-test.jpg

jag misstänker att väldigt många som har IBS har just denna svamp! som är svår att upptäcka.
Har ni fått antibiotika under tiden ni har haft IBS så har den troligvis spridit sig vidare i kroppen då denna svamp gillar antibiotika eftersom antibiotika drar ner immunförsvaret
Ni kanske har börjat känna ledsmärtor? klåda? trötta/utmattade? lite "foggy" i huvudet?

Så man kan ha en diskussion runt detta varför har denna svamp gått så obehindrad för mig och troligvis så många andra i sverige?
Senast redigerad av ewmpe 2014-09-04 kl. 11:06.
Citera
2014-09-04, 11:06
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Har du testat dricka bikarbonat blandat med vatten på tom mage varje dag?
Citera
2014-09-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Soprano
Har du testat dricka bikarbonat blandat med vatten på tom mage varje dag?

Nej det har jag inte däremot har jag fått en antisvamp medicin nu som redan efter 4 användningen har gjort att jag känner mig kryare, smärtorna helt borta, och jag känner att jag har mycket högre levanadsstandard redan,

däremot har jag ett ständigt sockersug då denna svamp älskar socker!

jag måste vara utan socker i 16 dagar under behandlingen
Citera
2014-09-04, 11:11
Medlem
Intressant, detta skall testas,
Haft problem nu i 2år
Och candida stämmer in på hur jag känner mig
Citera
2014-09-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blazer420
Intressant, detta skall testas,
Haft problem nu i 2år
Och candida stämmer in på hur jag känner mig

kom gärna tillbaka med update! du ska egentligen spotta direkt på morgonen när du har vaknat för att du har mest bakterier då i munnen!

Hade varit kul att liksom få se att det funkar på någon annan,
Citera
2014-09-04, 11:17
Medlem
Skall testa det första jag gör i morgon.
Skall testa nu med bara för att.
Fan hoppas jag har svamp för jag står inte ut med smärtorna jag har :/
Citera
2014-09-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blazer420
Skall testa det första jag gör i morgon.
Skall testa nu med bara för att.
Fan hoppas jag har svamp för jag står inte ut med smärtorna jag har :/

ja jag var nära själv på att ge upp jag har suttit åtskilja timmar att googla och söka,

Mina smärtor började i magen, åkte in på akuten och fick antibiotika, vilket fick min svamp att sprida sig i mig i 3 års tid, vilket gav mig olidliga smärtor i kroppen, ingen läkare kunde hitta något.
Jag började tro att jag hade fibromyalgi och sånt
Citera
2014-09-04, 11:28
Medlem
OP: Du är en bra människa. Ska tipsa några vänner ikväll
Citera
2014-09-04, 11:33
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
Nej det har jag inte däremot har jag fått en antisvamp medicin nu som redan efter 4 användningen har gjort att jag känner mig kryare, smärtorna helt borta, och jag känner att jag har mycket högre levanadsstandard redan,

däremot har jag ett ständigt sockersug då denna svamp älskar socker!

jag måste vara utan socker i 16 dagar under behandlingen

Antisvamp, vadå flagyl eller? Det är ju en antibiotika i sig.

Läs på om bikarbonat och vad det gör mot candida/svamp så kommer du bli häpnad. Läs också vad det gör med cancer. Ett dolt botemedel mot många åkommor. Om man inte får extra tillskott av bikarbonat under strålningsbehandling så dör man.

Bikarbonat försurar kroppens ph värde och gör så att organismer som candida exempelvis inte trivs i kroppen och försvinner.

Bikarbonat finns att köpa på ica, konsum osv, kostar bara 8 kr/burken. Det är ju det som finns i bakpulver bl.a.

Ta en halv tesked bikarbonat med 2 dl vatten 1-2 timmar innan måltid, alltså på tom mage och jag lovar dig att du kommer känna dig renare och friskare i kroppen.
Citera
2014-09-04, 11:43
Medlem
Citat:
Antisvamp, vadå flagyl eller? Det är ju en antibiotika i sig.

Läs på om bikarbonat och vad det gör mot candida/svamp så kommer du bli häpnad. Läs också vad det gör med cancer. Ett dolt botemedel mot många åkommor. Om man inte får extra tillskott av bikarbonat under strålningsbehandling så dör man.

Bikarbonat försurar kroppens ph värde och gör så att organismer som candida exempelvis inte trivs i kroppen och försvinner.

Bikarbonat finns att köpa på ica, konsum osv, kostar bara 8 kr/burken. Det är ju det som finns i bakpulver bl.a.

Ta en halv tesked bikarbonat med 2 dl vatten 1-2 timmar innan måltid, alltså på tom mage och jag lovar dig att du kommer känna dig renare och friskare i kroppen.

fast kan inte bikarbonat försura PH värdet för mycket? vilket jag har läst inte heller är så himla bra

medicinen jag fick heter mycostatin
Senast redigerad av ewmpe 2014-09-04 kl. 11:55.
Citera
2014-09-04, 12:00
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
fast kan inte bikarbonat försura PH värdet för mycket? vilket jag har läst inte heller är så himla bra

Om man dricker för mycket ja. En halv tesked är ingenting. Drack det själv 2 gånger om dagen i en vecka och vips så var min mage bättre än den varit på ett helt år sen jag tog antibiotika. Mådde riktigt bra första dagen jag drack det, var som en kick, svårt att beskriva.

Men det kanske bara är min och andras uppfattning som testat. Man vet aldrig fören man testat.

Man ska inte dricka det med mat, eller när man precis käkat och man ska absolut inte dricka för mycket.

Det finns en läkare i Italien som botat många med cancer genom att spruta in bikarbonat direkt i deras tumörer och de har blivit friska efteråt. Ganska sjukt egentligen. Man kan höra patienternas berättelser om hur de hade 6-7 månader kvar att leva enligt vanliga läkare och sedan gick de till den här läkaren som använde bikarbonat och vips så försvann deras cancer efter bara några behandlingar. Man får också se röntgenbilder o sånt. Finns på youtube.

Om man inte har några problem så behöver man nog inte dricka det, men som jag förstår dig så har du eller har haft en del problem, därav tar du medicin nu. Alltså är det något i din kropp som inte stämmer och då kan det vara bra att testa att dricka bikarbonat 1-2 veckor för att återställa ditt naturliga ph-värde, för det är det som händer när du dricker det i måttliga doser.

Mycocastin är en sorts antibiotika och är egentligen inte bra för din kropp.
Citera
2014-09-04, 12:03
Medlem
Citat:
Om man dricker för mycket ja. En halv tesked är ingenting. Drack det själv 2 gånger om dagen i en vecka och vips så var min mage bättre än den varit på ett helt år sen jag tog antibiotika. Mådde riktigt bra första dagen jag drack det, var som en kick, svårt att beskriva.

Men det kanske bara är min och andras uppfattning som testat. Man vet aldrig fören man testat.

Man ska inte dricka det med mat, eller när man precis käkat och man ska absolut inte dricka för mycket.

Det finns en läkare i Italien som botat många med cancer genom att spruta in bikarbonat direkt i deras tumörer och de har blivit friska efteråt. Ganska sjukt egentligen. Man kan höra patienternas berättelser om hur de hade 6-7 månader kvar att leva enligt vanliga läkare och sedan gick de till den här läkaren som använde bikarbonat och vips så försvann deras cancer efter bara några behandlingar. Man får också se röntgenbilder o sånt. Finns på youtube.

Om man inte har några problem så behöver man nog inte dricka det, men som jag förstår dig så har du eller har haft en del problem, därav tar du medicin nu. Alltså är det något i din kropp som inte stämmer och då kan det vara bra att testa att dricka bikarbonat 1-2 veckor för att återställa ditt naturliga ph-värde, för det är det som händer när du dricker det i måttliga doser.

Mycocastin är en sorts antibiotika och är egentligen inte bra för din kropp.

Jag vet att mycostatin inte är bra för kroppen, men det är en antibiotika som är enbart mot svamp men efter bara fjärde gången av den känner jag mig som en helt ny människa och den hjälper verkligen! jag är egentligen emot mediciner, men om det kommer till ett sådant läge att man måste för att få bort det så måste man.

Jag har svamp infektionen på fler ställen, vilket gör att jag måste äta medicinen

Ska testa det där med bikarbonat när jag har slutat med medicinen
Senast redigerad av ewmpe 2014-09-04 kl. 12:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in