• 1
  • 2
2014-09-03, 22:09
Medlem
Jag har svårt att börja plugga och när jag väl börjat har jag svårt att koncentrera mig.

Jag har haft ett svårt liv och många människor har trampat på mig och eftersom jag själv inte visste vem jag var eller vad jag ville utnyttjade en del personer detta mot mig för deras egna vinning skull och ledde mig in i en dålig väg. Jag har ryckt upp mig men nu jag är arg hela tiden. Det känns som att jag ska bli galen ibland för att jag hatar alla som utnyttjat mig och tagit min tid och liv från mig. Ni kan läsa mina två andra trådstarter för mer info.

Har någon några tips och bli av med denna ilska? Jag måste rycka upp mig men jag pendlar hela tiden mellan ilska och depression.
Citera
2014-09-03, 22:10
Medlem
ColaKexs avatar
Låter som om du behöver hitta en partner som älskar och uppskattar dig. Det kanske skulle få din ilska att avta`?
Citera
2014-09-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Låter som om du behöver hitta en partner som älskar och uppskattar dig. Det kanske skulle få din ilska att avta`?

Nej jag tror inte det är särskilt vettigt att inleda en relation med någon för att den skall hela dig. Dysfunktionellt är bara förnamnet!

Jag rekommenderar mindfulness-meditation. Det kommer vara jobbigt men det kommer också göra dig mindre styrd av dina känslor. Det sätter igång en läkande process och du kommer få bearbeta massa skit som kommer upp till ytan. Det kan ta ett tag innan du märker någon effekt dock, men ge det en chans. Tio minuter om dan räcker till en början, finns ledda meditationer som säger åt dig hur du skall göra.
Citera
2014-09-03, 22:45
Medlem
Träna kanske?
Låter kanske "för lätt" men jag går till gymmet enbart för att få ut mitt dåliga humör.
Citera
2014-09-03, 22:53
Medlem
HiveMind01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenlysmask
Träna kanske?
Låter kanske "för lätt" men jag går till gymmet enbart för att få ut mitt dåliga humör.

Jag håller med. Träna är bra både för kroppen men mycket för huvudet också. Jag kände samma sak när jag inte håll på med något alls utöver skolan. Jag vart helt galen och flippade till slut en dag. Dagen efter började jag på ett gym och har mått mycket bättre efter.
Det är som att man tar bort lite energi från hjärnan så den sparar den energin som är kvar till viktigare saker än att konstant tänka på hur man hatar den och den personen.
Citera
2014-09-03, 23:11
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
1) Prata med nån om dina tankar. Du behöver få ur dig det.

2) Du har redan farit illa. Varför fortsätter du att göra dig själv illa genom ältandet?

3) Du lät dig missledas, det kan inte göras ogjort. Det var då. Nu är det här och nu.

4) De som utnyttjade dig var dåliga människor. Varför ge dem ännu mer av din tid och energi (genom ältandet)?

5) Kan du få upprättelse?
Citera
2014-09-04, 02:32
Medlem
Får jag tipsa om något kontroversiellt?

Psykedeliska droger.

En stor dos av någon psykedelisk drog, för dig själv och låta dig själv konfrontera dina tankar, förstå dig själv och ta steget vidare till ditt nya liv samt förstå att det inte spelar någon roll vad som har hänt förut utan att framåt endast är den relevanta vägen att sikta på. Erfarenheter och upplevelser skapar våra personligheter men vi måste också lära oss att forma oss själva till den vi önskar att vi vore.

Alternativt är det att gå till en psykolog för att tala om dina problem vilket kan hjälpa. Jag är dock av åsikten att vi hjälper oss själva bäst i vissa avseenden men olika former av hjälpmedel. Meditation är ett annat hjälpmedel om droger anses vara för kontroversiellt.
Citera
2014-09-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
1) Prata med nån om dina tankar. Du behöver få ur dig det.

2) Du har redan farit illa. Varför fortsätter du att göra dig själv illa genom ältandet?

3) Du lät dig missledas, det kan inte göras ogjort. Det var då. Nu är det här och nu.

4) De som utnyttjade dig var dåliga människor. Varför ge dem ännu mer av din tid och energi (genom ältandet)?

5) Kan du få upprättelse?

Det kommer tillbaka som flashbacks. Tack för ditt inlägg det hjälpte. Bara till en viss del kan jag nog få upprättelse.
Citera
2014-09-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Får jag tipsa om något kontroversiellt?

Psykedeliska droger.

En stor dos av någon psykedelisk drog, för dig själv och låta dig själv konfrontera dina tankar, förstå dig själv och ta steget vidare till ditt nya liv samt förstå att det inte spelar någon roll vad som har hänt förut utan att framåt endast är den relevanta vägen att sikta på. Erfarenheter och upplevelser skapar våra personligheter men vi måste också lära oss att forma oss själva till den vi önskar att vi vore.

Alternativt är det att gå till en psykolog för att tala om dina problem vilket kan hjälpa. Jag är dock av åsikten att vi hjälper oss själva bäst i vissa avseenden men olika former av hjälpmedel. Meditation är ett annat hjälpmedel om droger anses vara för kontroversiellt.

Hur ska man få tag på det i Sverige? Jag gillar ditt inlägg annars. Meditation är något jag ska bli bättre på, det hjälper.
Citera
2014-09-06, 19:52
Medlem
insectqueens avatar
Hur ser ditt liv ut annars? Vänner och så, hur fungerar det för dig i allmänhet?
Citera
2014-09-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenchans
Hur ska man få tag på det i Sverige? Jag gillar ditt inlägg annars. Meditation är något jag ska bli bättre på, det hjälper.

Något som faktiskt är lämpligt just för stunden är att ge dig ut och plocka svampar som växer på vissa typer av åkrar runt om i Sverige.

(FB) FAQ: Toppslätskivling (Psilocybe Semilanceata) (officiell identifieringstråd)

http://knarkkorven.magiskamolekyler....info/index.php

Där är två länkar som du kan läsa på om ämnet ifråga. Jag vill dock uppmärksamma dig gällande att; 1) ämnet som svamparna innehåller - psilocybin - är olagligt och klassificerat som narkotika, 2) om du väljer att använda dessa kemikalier måste du vara väl förberedd och ha läst mycket om effekterna, hur du ska hantera det och hur du bäst formar din upplevelse för att minimera riskerna.

Hoppas att du löser ditt problem oavsett vilken väg du väljer att gå!
Citera
2014-09-06, 23:26
Medlem
SnobbenLs avatar
Googla och läs om hur levern påverkar hormonerna och läs symptomen på överbelastad lever.

Vem vet, du kanske kan få en del insikter som vissa andra här inne har fått =)

Ha de
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in