Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Det där är ju rent trams. Om det var sant skulle det knappt finnas behov av semester.
Hur många revisorer har du träffat som älskar revision och har det som passion? Förmodligen noll stycken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wheelgunner
Jag jobbar med det jag vill! Åt mig själv..
Men vad du inte verkar fatta att hur mycket man än gillar olika arbeten så kanske det INTE FINNS JOBB!
För att göra det lättare för dig så ska jag göra en liten jämförelse. Finns många som älskar glass, men det finns inte glassar åt alla. DÅ får man äta något annat som man kanske inte gillar lika mycket..
Capisce?
.
Jag har träffat många människor som älskar nummer och pappersarbete, något som jag själv är otroligt dålig på. Faktum är att min mor när hon var yngre inte visste vad hon ville jobba som, min far som då var hennes pojkvän frågade henne vad hon verkligen ville ha ut av livet och han skulle fixa det för henne. Hon kunde välja vad som helst. I slutändan så utbildade hon sig till läkarsekreterare och jobbade som det i 30 år fram tills hon dog. Jag förstod aldrig hur hon kunde tycka om ett så tråkigt jobb men det var vad hon ville.
Igen: ni verkar ha lite tråkig världsbild om ni tycker det är "trams". Du kan lika gärna kalla det "humbug" och "balder" om ni ska låta som tråkiga gamla gubbar utan fantasi, ambition eller drömmar. x.x
Att helt enkelt ge upp på glass helt och hållet är INTE en logisk reaktion till att det finns få glassar i världen.
För övrigt så kan ni istället hjälpa en medmänniska uppnå hennes mål i livet och svara på tråden lite mer hjälpsamt istället för att vara negativa.