Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Annat alternativ att se på det: Du är i din kropp och är din kropp samtidigt.
Jag använder kroppen som transportmedel för att ta mig runt här i världen av form. Om jag skulle vara min kropp så måste jag kunna förklara hur jag gör när jag cirkulerar mitt blod, jag måste också kunna ge en förklaring på hur jag gör när jag växer ut mina naglar eller hur jag smälter maten. Jag måste också kunna förklara hur jag gör när jag låter alla 1000 tals hårstrån växa på min kropp. För om jag är min kropp, så gör jag en jävla massa saker samtidigt och då måste jag också kunna ge en förklaring på hur jag gör det.
Detta kan jag ju naturligtvis inte förklara och det beror på att den kropp jag bor i, är som en blomma, det är en organism som sköter sig själv, kroppen föds, blomstrar och dör, medvetandet, det formlösa, det vi alla är, återgår bara till ett formlöst stadium när organismen ( kroppen ) vi bor i, vissnar och dör.
Vad är det då som är Chef i kroppen? Är det mån tro hjärnan? Nej, det kan det ju naturligtvis inte vara, eftersom hjärnan är ju beroende av magen, för om inte magen får mat, så får inte heller hjärnan näring. Allt i kroppen är alltså beroende av varandra.
Jag är inte min kropp, jag är det formlösa som äntrar världen av form, och jag gör det genom en kropp ( lyckligtvis en snygg kropp denna gång )