2013-12-20, 13:15
Medlem
Läser hennes blogg och kan bara beklaga att hon har så många problem, skriva lite bok, laga lite mat, köpa kläder, gå på restaurang, köpa dyra smycket-det är inte lätt att vara professorska. Fattar. Inte varför hon skriver om ex barn med förståndshandikapp ej önskvärda, det kan upplevas som oerhört provocerande och sårande, fast jag kan ju förstå dem, men ändå, varför skriva om det??!?
Citera
2013-12-20, 17:20
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Har han inte en väldigt vek haka?
Har alltid tyckt det.
Sådant tyder ju enligt den gamla skolan på en vek personlighet.
Det jag sett har han noll personlighet och noll humor, med en väldigt begränsad intelligens.
Men han är urtypen för en perfekt historierevisionist idag, som säger det nomenklaturan vill höra.
En sådan där plattskalle som får berömmande klappar på det platta huvudet av dagens pk-sfär och ständigt avancerar på pk-stegen, med nedkissade blöjor.

Que?

Har varit på föreläsningar med Dick och om det är något karlen har, så är det personlighet och humor. Åtminstone när han framträder för publik.

Pk-stegen? Du har inte förväxlat honom med "historikern" Henrik Arnstad?
Citera
2015-01-04, 20:49
Medlem
dagsmejas avatar
Dick och hans gemål verkar uppenbart förvånade över den shitstorm som hans SvD-artikel har skapat. De verkar tycka att det är märkligt att folk hör av sig med synpunkter om att massinvandringen inte är lönsam för Sverige. Satan vilken bubbla de måste leva i. Någon som vet om de bor i något fint blattefritt område eller?
Citera
2015-01-05, 17:23
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Dick och hans gemål verkar uppenbart förvånade över den shitstorm som hans SvD-artikel har skapat. De verkar tycka att det är märkligt att folk hör av sig med synpunkter om att massinvandringen inte är lönsam för Sverige. Satan vilken bubbla de måste leva i. Någon som vet om de bor i något fint blattefritt område eller?

Åkarp, förhållandevis vit håla mellan Lund och Malmö

http://www.upplysning.se/person/data/?id=d806951f-8fe8-0016-f1d2-386c93906f7a
Citera
2015-01-16, 14:28
Bannlyst
Är det nån som vet var Dick Harrisson står politiskt? Han medverkar i SvD och i de borgerliga kulturtidskrifterna Axess och Neo men ger ut böcker på Ordfront förlag, som ju är klart vänsterinriktat.
Citera
2015-01-16, 18:30
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milhouse
Är det nån som vet var Dick Harrisson står politiskt? Han medverkar i SvD och i de borgerliga kulturtidskrifterna Axess och Neo men ger ut böcker på Ordfront förlag, som ju är klart vänsterinriktat.

Jag får känslan av att han röstar borgerligt men av och till skriver röd-grönt. Det förstnämnda är nog hans aspergervana, det sistnämnda för han vill håva in pengar och ryggdunkningar
Citera
2015-01-16, 19:00
Bannlyst
En märklig man. Jag såg på Axess TV en intervju från bokmässan där han talade om sin bok om 30-åriga kriget. Han flaxade och stod i som om han var hög och spelade över fullständigt. Idag såg jag honom åter på Axess TV, då han höll ett föredrag om museer och samlande. Helt lugn! Märkligt.
Citera
2015-06-08, 22:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Dicken gillar de fina salongerna, löjliga sällskap och kungligheter, brackigt värre. Han gillar att se sitt namn på pränt och varje bok drar in lite pengar, så alla förlag emottages tacksamt. Han står gärna själv och kränger böcker och bokutgivning på vänsterförlag utvidgar bara kundkretsen.
Citera
2015-06-17, 23:07
Medlem
Citat:
En märklig man. Jag såg på Axess TV en intervju från bokmässan där han talade om sin bok om 30-åriga kriget. Han flaxade och stod i som om han var hög och spelade över fullständigt. Idag såg jag honom åter på Axess TV, då han höll ett föredrag om museer och samlande. Helt lugn! Märkligt.
Har varit på offentliga föreläsningar med Dick Harrison. Det var rätt imponerande hur han växlade mellan dessa två lägen. I ena stoden stod han i princip och skrek som en galning för att sedan bli lugn igen.
Citera
2015-06-17, 23:14
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att 30-åriga kriget är lite mer upphetsande än museer och samlande.
Citera
2015-06-17, 23:20
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Har varit på offentliga föreläsningar med Dick Harrison. Det var rätt imponerande hur han växlade mellan dessa två lägen. I ena stoden stod han i princip och skrek som en galning för att sedan bli lugn igen.
Det är lite skådespeleri eller i vart fall performance över bra föreläsare. Harysson är skicklig som föreläsare, och skriver trevligt också. Fast är lite svag på disposition ibland tycker jag.
Citera
2015-07-07, 07:50
Medlem
Sighajs avatar
Undviker svenskhataren Dick Harrison så mycket jag kan, ibland fular sig svd och skriver inte ut författarens namn vid länken till artikeln och då börjar man läsa några stycken, men det börjar rätt snabbt lukta hat mot det västerländska och svenska folket i synerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in