2012-12-05, 09:28
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Från Katarina Harrison Lindbergh:s Blogg Måndag 10 september 2012:

"Förlag borde tänka några varv extra innan de låter journalister skriva böcker. Utan att vilja dra alla över en kam här, men slarvigare och mer suspekta människor är svårt att hitta. Och, ja det finns undantag. Men om vi skulle räkna antalet journalister som begriper vad källkritik och yrkesheder betyder och jämföra med antalet historiker som begriper det så skulle historikerna vinna med ungefär en miljard mot två. Typ."
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/

Ha, ha. Det är ju rätt kul att hon skriver det. Om det är någon som har blivit beskylld för att slarva med källor och använda sig av plagiat, så är ju det prettoDick:

Från en artikel i AB:

"Han beskylls för stöld, plagiat och ovilja att redovisa källor.

I Personhistorisk tidskrift (20003:1) går Birgitta Fritz, tidigare ansvarig för Riksarkivets medeltidssamlingar, till angrepp mot Jarlens sekel. ”Arbeten som ligger till grund för långa och viktiga textpartier i boken är ibland på gränsen till plagiat”, skriver hon och avser ett avsnitt om Magnus Ladulås som nästan helt följer ett avsnitt ur Biografiskt lexikon, skrivet av Herman Schück.

En annan historiker, Claes Gejrot, Riksarkivet, fann till sin förtrytelse att Harrison i boken Karl Knutsson (Historiska Media 2002) hade knyckt en översättning av Vadstenadiariet och dessutom använt Gejrots kommentarer utan att ange källa. På förlaget blev man förstås generad och erbjöd ett mindre skadestånd.

Lyfter man på locket
så rasar det fram liknande och, enligt historikerna, tveksam hantering av tidigare forskning. Sålunda skrev Michael Nordberg en bok, I kung Magnus tid (Norstedts 1995), ur vilken tre-fyra sidor (s 160-162) återfinns delvis ordagrant återgivna i Harrisons bok om pesten, Stora döden (s 391-394).

Vad ska man tro? Inga kan vara så elaka som akademiker och det är förstås trist när någon annan blir miljonär. Dick Harrison gör medeltiden levande och det ÄR en berömvärd insats."

Den här attacken bemötte Dick först med:

”Jag hotas för min framgång”

"Steg i hatkampanj"

- Det är fullkomligt vettlösa anklagelser som är löjligt enkla att motbevisa. Om det inte vore för den ryktesspridning de drar igång skulle jag bara strunta i dem.

Enligt honom är anklagelserna ett steg i en hatkampanj som drabbat honom sedan han började få volym i sin bokutgivning.

- Jag har fått rena hatbrev. Du vet sådana där med utklippta tidningsbokstäver som man såg i tv-deckarna på 70-talet."

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article10382670.ab

- Det är en samling av de mest grundlösa anklagelser jag har sett, säger Dick Harrison.
- Vissa kolleger har börjat hävda att jag fuskar. Det är väl förmodligen en kombination av avundsjuka och ryktesrullning, säger Dick Harrison.

http://www.sydsvenskan.se/lund/dick-harrison-utsatt-for-hot/

Några år senare försvarar Dick Tiina Rosenberg när hon blev anklagad för plagiat, då är synen lite annorlunda:

Vi professorer gör alla som Fi-Tiina

"Att låna formuleringar och använda sig av andra forskares material är inte detsamma som plagiat.
Det anser Lundaprofessorn och bästsäljande författaren DICK HARRISON.
I dag tar han Tiina Rosenberg i försvar och berättar om sina egna erfarenheter av att bli uthängd som plagiatör.
Han skriver: "Jag kände mig absurt jagad och ångestdrabbad, instängd i en Kafkavärld där rättvisa inte existerade. Sanningen var oväsentlig, skandalen var allt."

http://www.expressen.se/debatt/vi-professorer-gor-alla-som-fi-tiina/

Genast fick Dick svar på tal från professor Tommy Möller:

"Harrison - en skam för oss professorer"

"Under rubriken "Vi professorer gör alla som Fi-Tiina" menar Harrison att "var och varannan docent" förr eller senare blir anklagad för att plagiera. Fallet Tiina Rosenberg kommenteras på följande sätt: Hon har "säkert använt andra forskares material och glömt att ange källa, men det gör inte hennes bok till ett plagiat".

Det påstås alltså vara vardagsmat att man inomTiina Rosenberg den akademiska världen beskyller varandra för plagiering, och vidare är detta inte något större problem eftersom det enligt Harrison bara är avundsjuka och illvilliga kolleger som framför sådana beskyllningar. Problemet är att Harrison tycks ha en tämligen diffus föreställning om vad det hela egentligen handlar om. Han menar att forskare ofta tar till sig varandras teser och rön och gör dem till sina egna; detta sker ibland omedvetet och sägs vara ett uttryck för "forskningsreception", således någonting positivt. Men "det slarvas mycket på våra universitet", och "meningar och ordvändningar byter ägare utan att man kommer ihåg att sätta in en not eller citationstecken".

Begrunda implikationerna av detta resonemang. Harrison menar alltså dels att duktiga forskare oavbrutet snappar upp saker (sant), och att det minsann inte är lätt att komma ihåg var man fått sina uppgifter ifrån (!), dels att grovt akribislarv (avsaknad av vetenskaplig noggrannhet) är vanligt förekommande. Jag har en helt annan uppfattning: det är ytterst ovanligt med den typ av slarv som här avses, och det tillhör definitivt sällsyntheterna att man "glömmer bort" varifrån man fått sina idéer."

http://www.expressen.se/debatt/harrison---en-skam-for-oss-professorer/

Ha, ha. Detta blir ju enastående kul om man ser till vad PrettoDick och hans vampyrfru skrev på SvD Brännpunkt tidigare i år....

Ännu ett bra och genomarbetat inlägg!

Dicken är alltså en dokumenterad fuskare på en sådan nivå att ett förlag har fått betala skadestånd. Det förklarar hans syn på DASens arbete med extremt bristande källkritik.
Citera
2012-12-05, 11:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Filios skrev

Det har hänt flera gånger En kursare blev arg och sa till honom när han ställt in en föreläsning kl 8. Kursaren pendlade från landet och var inte glad när det satt en lapp på dörren om att föreläsningen var inställd pga att tv eller tidning skulle göra en intervju. Kursaren fick lägsta betyg på allt efter det och sågs inte med blida ögon

PrettoDick verkar ju verkligen vara bra på att ta kritik.

Citat:
Frun har jag haft som föreläsare, jag vet inte riktigt vad vi tyckte. Hon var så insnöad på vampyrer och nästan fascinerad av Gilles de Rais

Gilles de Rais verkar ju ha varit en sällsynt trevlig person.

"By October 13, the judges had heard enough testimony from the relatives of the victims and formally indicted Lord de Rais on 34 charges of murder, sodomy, heresy and violating the immunity of the church. This last charge was in connection with Gilles robbery and kidnapping at St. Etienne. The indictment claimed 140 children had been the victim of Gilles and his accomplices,"

"Malestroit began secretly taking depositions and gathering information about Gilles de Rais. One can only imagine what he must have thought when he learned of the book of spells written in children's blood or how Gilles enjoyed sitting on the stomachs of dying children and masturbating."
http://www.trutv.com/library/crime/serial_killers/predators/rais/downfall_11.html

Prettot får akta sig så att han inte blir ritualmördad eller rent av får en påle uppkörd i röven. Ha, ha.

Från vampyrfruns blogg:

"Efter Dicks bussutflykt gick vi in på Sagomuseet för att titta i deras shop. Där skulle det finns ”Böcker av de närvarande författarna”. Tror ni att min bok fanns där? Som ni förstår är svaret nej. Alla andras böcker fanns förstås prydligt staplade i små högar. Och det fanns naturligtvis ingen som kunde förstå varför inte min bok fanns där.

Den borde för helvete tillhöra deras standardsortiment! Halva boken handlar om hur man har berättat historier om vampyrer genom tiderna och de har den inte hemma på Sagomuseet. Jag blir så jävla förbannad att jag nästan dör.

Och så skall jag stå och jobba arslet av mig för deras skull ikväll. Jag borde bita dem. Eller sticka pålen i röven på dem.
Men jag är en snäll och vänlig person som inte gör sådant."

https://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/2012/06/17/jag-blir-sa-arg/
Citera
2012-12-05, 22:38
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Från vampyrfruns blogg:

"Och så skall jag stå och jobba arslet av mig för deras skull ikväll. Jag borde bita dem. Eller sticka pålen i röven på dem.[/b] Men jag är en snäll och vänlig person som inte gör sådant."
https://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/2012/06/17/jag-blir-sa-arg/

Katarina kanske skulle ändra sin bloggdevis till "Historia, flärd, lyx & folk som borde få en påle i röven"
Citera
2012-12-06, 10:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
citizeninsane

Dicken är alltså en dokumenterad fuskare på en sådan nivå att ett förlag har fått betala skadestånd.
Det förklarar hans syn på DASens arbete med extremt bristande källkritik.

Ha, ha. Han är bara en sådan stor hycklare när det kommer till plagiat. Han var en av de första som uttalade sig i samband med Pirate Bay rättegången:

"Harrison: Jag applåderar domen"

"De döms också att betala skadestånd på drygt 30 miljoner kronor, ett skadestånd som är mycket högt, sett till svensk rättspraxis."

" Tycker du att straffet står i proportion till de brott de åtalats för?

– Ja absolut, jag hade gärna sett ännu strängare straff."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11767929.ab
Citera
2012-12-06, 18:39
Medlem
farbror Svens avatar
Harrisons rojalistiska kontakter- del 1

”Anmoda- ge (formell) bindande uppmaning om viss handling, oftare i form av en hövligare order” (Natinalencyklopedins ordbok)

I Magma försöker Harrison patetiskt göra en pudel, där motboksförfattaren bl.a. skriver att han
”anmodades att delta i skrivandet av en bok”. Vem/ vilka har anmodat Harrison att skriva en motbok? WT-Desirée kan det ju förstås inte röra sig om. Vem/ vilka anmodade då professorn? Att han agerar knähund för rojalister står utom allt tvivel. I vilket sammanhang kan Harrisons ha anmodats?

Harrison har ju som bekant undervisat prins Daniel i historia och därefter inbjudits till kronprinsessbröllopet. Anmodades professorn redan då, eller har det skett vid något annat tillfälle? Man kan fråga sig hur motboksförfattaren Harrisons kopplingar till hovet och rojalistiska grupperingar ser ut. Hög tid för en kartläggning.
Citera
2012-12-06, 20:53
Medlem
farbror Svens avatar
Harrisons rojalistiska kontakter- del 2

Harrison gillar ordnar. En är Stora Amaranther Orden i Malmö, där han är medlem.

http://www.amarantherorden-malmo.se/

Harrisons deltar i ordens festligheter, som t.ex. vid högtidssammankomsten den den 14 mars 2009:

”180 systrar och bröder samlades på Malmö Rådhus. Detta år kunde 40 nya medlemmar välkomnas till vår orden och recipiera traditionsenligt i Knutssalen. Glädjande kunde flera medlemmar upphöjas till högre grader. Ett gratulationstelegram upplästes från Hans Majestät Carl XVI Gustaf och därefter följde Kungssången. Traditionsenlig promenadpolonäs och vals dansades innan det bjöds till middag.”

I sällskapet som stämde upp i Kungssången fanns t.ex. herrarna Rutger Barnekow, Torsten Mörner, Jonas Silfverschöld och Ulf Trolle. Det är inga vanliga herrar: dessa fyra bröder ingår också i kungens exklusiva jaktlag.

http://www.amarantherorden-malmo.se/BILDER090314/bilder090314.htm

Den 22 januari 2011 firade Amaranthen-malmö 200 år. Kungaparet deltog i firandet. Det var en sluten tillställning, men sällskapet ger oss denna stämningsbild:

”270 systrar och bröder samlades på Malmö Rådhus för att i närvaro av kungaparet välkomna de 30 recipienter som ansökt om att få bli nya medlemmar i Orden. På grund av det stora intresset fick ceremonielet föregå i Rådhushallen. Ett flertal medlemmar upphöjdes till högre grader. För musiken under ceremonin stod en kvartett under ledning av konsertmästare Nils-Erik Bergh. Dessa spelade också upp till den traditionella promenadpolonäsen som kungaparet deltog livligt i.
Efter lika traditionsenlig vals förflyttade sig kungapar, styrelse och gäster upp till Knutssalen för att avnjuta en välsmakande måltid med tillhörande väl utvalda viner. Operasångerskan Anna Hanning ackompanjerad av musikdirektör Kenth Lundqvist stod för middagsunderhållningen. Tal framfördes av Ordens Stormästare Bengt Holgersson och Generalstormästaren från Stockholm Per Taube.
Kung Carl XVI Gustaf avslutade med ett spirituellt hyllningstal till drottning Kristina. Kaffet intogs i Rådhushallen där Lundspexarna framförde en särdeles munter kavalkad av kända spexnummer som fick publiken att jubla och begära extranummer. Vidare tog Domnivet under ledning av Olle Engbe tag i taktpinnnen och spelade upp till dans som varade ända till kl 01.00 då festen avslutades. ”

Anmodades professorn vid detta tillfälle att skriva en motbok?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/kungaparet-pa-besok-i-malmo/
http://www.nsk.se/article/20110122/MALMO/701229954/-/kungen-tillbaka-efter-34-ar
Citera
2012-12-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Katarina kanske skulle ändra sin bloggdevis till "Historia, flärd, lyx & folk som borde få en påle i röven"

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven

Harrison gillar ordnar. En är Stora Amaranther Orden i Malmö, där han är medlem.

Harrisons deltar i ordens festligheter, som t.ex. vid högtidssammankomsten den den 14 mars 2009:

”180 systrar och bröder samlades på Malmö Rådhus. Detta år kunde 40 nya medlemmar välkomnas till vår orden och recipiera traditionsenligt i Knutssalen. Glädjande kunde flera medlemmar upphöjas till högre grader. Ett gratulationstelegram upplästes från Hans Majestät Carl XVI Gustaf och därefter följde Kungssången. Traditionsenlig promenadpolonäs och vals dansades innan det bjöds till middag.”

I sällskapet som stämde upp i Kungssången fanns t.ex. herrarna Rutger Barnekow, Torsten Mörner, Jonas Silfverschöld och Ulf Trolle. Det är inga vanliga herrar: dessa fyra bröder ingår också i kungens exklusiva jaktlag.

http://www.amarantherorden-malmo.se/BILDER090314/bilder090314.htm

Den 22 januari 2011 firade Amaranthen-malmö 200 år. Kungaparet deltog i firandet. Det var en sluten tillställning, men sällskapet ger oss denna stämningsbild:

”270 systrar och bröder samlades på Malmö Rådhus för att i närvaro av kungaparet välkomna de 30 recipienter som ansökt om att få bli nya medlemmar i Orden. På grund av det stora intresset fick ceremonielet föregå i Rådhushallen. Ett flertal medlemmar upphöjdes till högre grader. För musiken under ceremonin stod en kvartett under ledning av konsertmästare Nils-Erik Bergh. Dessa spelade också upp till den traditionella promenadpolonäsen som kungaparet deltog livligt i.
Efter lika traditionsenlig vals förflyttade sig kungapar, styrelse och gäster upp till Knutssalen för att avnjuta en välsmakande måltid med tillhörande väl utvalda viner. Operasångerskan Anna Hanning ackompanjerad av musikdirektör Kenth Lundqvist stod för middagsunderhållningen. Tal framfördes av Ordens Stormästare Bengt Holgersson och Generalstormästaren från Stockholm Per Taube.
Kung Carl XVI Gustaf avslutade med ett spirituellt hyllningstal till drottning Kristina. Kaffet intogs i Rådhushallen där Lundspexarna framförde en särdeles munter kavalkad av kända spexnummer som fick publiken att jubla och begära extranummer. Vidare tog Domnivet under ledning av Olle Engbe tag i taktpinnnen och spelade upp till dans som varade ända till kl 01.00 då festen avslutades. ”

Anmodades professorn vid detta tillfälle att skriva en motbok?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/kungaparet-pa-besok-i-malmo/
http://www.nsk.se/article/20110122/MALMO/701229954/-/kungen-tillbaka-efter-34-ar
Jag ser lilla frun, med en pålar i högsta hugg, framför mig, köra upp dessa i röven på uttråkade elever. För att sedan klä ut sig till en dam på amarantherbal.

Sverige är fantastiskt, nu för tiden är vampyrer välkomna till bal. Det fjäskas, hej vilt. Tragiskt att ingen adlas nu förtiden.
Citera
2012-12-06, 23:41
Medlem
farbror Svens avatar
Harrisons rojalistiska kontakter, del 3

Professor Harrison har, som bekant är, varit prins Daniels privatlärare. Men det är inte Harrisons enda koppling till hovet.

Dick Harrison ställer så gott som aldrig upp på något gratis, men det finns märkligt nog undantag. Det är Rotary i Båstad. Där har professor Harrison hållit gratisföredrag flera gånger, t.ex. den 23 august 2010, då med rubriken ”Jean Baptiste Bernadotte, republikanen som blev monarkist”. Rotary i Båstad är ett litet sällskap med drygt 80 medlemmar. Varför då bege sig flera gånger till lilla Rotary i Båstad för gratisjobb? Antagligen för att det har funnits en celibritet av kungligt blod i sällskapet, ingen mindre än kungens farbror, Carl Johan Bernadotte. Greven, Viktorias ”älsklingsonkel”, lär ha betytt mycket för henne. Och Harrisons träffade Carl Johan Bernadotte flera gånger därstädes:

”Idag föreläser Dick på Rotary i Båstad. Han gör det en eller två gånger per år och det är alltid lika trevligt. När vi har varit där tidigare har vi brukat träffa Carl Johan Bernadotte, som var med Rotary. Han dog ju tyvärr nyligen, så i fortsättningen får rotarianerna klara sig utan honom. Jag misstänker att de känner ett stort tomrum efter honom. Han var en aktiv medlem.”

Rotary i Båstad håller till på förnäma hotell Skansen. Där hölls också en privat minnesstunden för kungafamiljen i samband med Carl Johan Bernadottes begravning.

Kan Dick Harrison ha anmodats skriva en motbok i samband med några av sina besök i Båstad och möten med Carl Johan Bernadotte? Eller är det helt enkelt ett eget projekt som vuxit fram i Harrisons rojalistiska hjärta?
Citera
2012-12-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Harrisons rojalistiska kontakter, del 3

Professor Harrison har, som bekant är, varit prins Daniels privatlärare. Men det är inte Harrisons enda koppling till hovet.

Dick Harrison ställer så gott som aldrig upp på något gratis, men det finns märkligt nog undantag. Det är Rotary i Båstad. Där har professor Harrison hållit gratisföredrag flera gånger, t.ex. den 23 august 2010, då med rubriken ”Jean Baptiste Bernadotte, republikanen som blev monarkist”. Rotary i Båstad är ett litet sällskap med drygt 80 medlemmar. Varför då bege sig flera gånger till lilla Rotary i Båstad för gratisjobb? Antagligen för att det har funnits en celibritet av kungligt blod i sällskapet, ingen mindre än kungens farbror, Carl Johan Bernadotte. Greven, Viktorias ”älsklingsonkel”, lär ha betytt mycket för henne. Och Harrisons träffade Carl Johan Bernadotte flera gånger därstädes:

”Idag föreläser Dick på Rotary i Båstad. Han gör det en eller två gånger per år och det är alltid lika trevligt. När vi har varit där tidigare har vi brukat träffa Carl Johan Bernadotte, som var med Rotary. Han dog ju tyvärr nyligen, så i fortsättningen får rotarianerna klara sig utan honom. Jag misstänker att de känner ett stort tomrum efter honom. Han var en aktiv medlem.”

Rotary i Båstad håller till på förnäma hotell Skansen. Där hölls också en privat minnesstunden för kungafamiljen i samband med Carl Johan Bernadottes begravning.

Kan Dick Harrison ha anmodats skriva en motbok i samband med några av sina besök i Båstad och möten med Carl Johan Bernadotte? Eller är det helt enkelt ett eget projekt som vuxit fram i Harrisons rojalistiska hjärta?
När H*rrison påstår att han anmodats, är det en ynklig bortförklaring. Karl vill inte ta sitt ansvar. Han förnekar sin roll i denna sak och skyller i från sig. Han är professor, och påstår sig ha särskilda kunskaper i historia, en omständighet som skall ge sken av trovärdighet.

DAS har inte ens utbildning för att bli antagen för att läsa historia på ett Universitet. Det är absurt att lägga ansvaret på henne eller bokförlaget.

Boken var ett patetiskt initiativ för att komma upp sig i en värld som inte är så nogräknad nu för tiden. En värld av märkliga individer, kallade entourage, som undergräver kungahusets legitimitet.
Citera
2012-12-07, 06:56
Medlem
farbror Svens avatar
Harrisons rojalistiska kontakter, del 4

Ett av de skånska slotten heter Skarshult. Där har Harrisons varit på affärsmiddag:

”Jag sitter hemma och skriver. Men det händer litet roliga saker också. Imorgon skall vi på slottsmiddag till Skarhult för att snacka affärer. ”

Och vips är Harrison återigen i kungliga kretsar: slottets ägare, Carl Johan von Schwerin har nyligen haft ingen mindre än självaste prins Carl Philip som inneboende, från hösten 2009 till januari 2012, då prinsen läste i Alnarp.

I pressen finns flera artiklar om kopplingen mellan Skarshult och Kungliga slottet, som t.ex. i Expressen, 21 januari 2009:

”Förutom att Carl Johan von Schwerins faster Louise Lyberg har varit statsfru så är hans andra faster Christina von Schwerin en av drottning Silvias hovdamer.”

Expressen skriver vidare:

”Dessutom har familjerna Bernadotte och von Schwerin flera gemensamma vänner inom den svenska aristokratin.”
http://www.expressen.se/kvp/har-ar-prins-carl-philips-hemliga-gomstalle/

Harrison måste ha spunnit som en katt att få vara vid Carl Philips studentlya. Kanske var han också där under prinsens studietid. Gissningsvis talade Harrison också om den hemliga bok han anmodats skriva och som kom ut lite efter slottsmiddagen på Skarshult.

Förhoppningvis var middagen god och samtalet givande. Besöket gav i vart fall frukt. Harrison ska…. javisst, skriva en bok. Och det går undan med bokprojektet om kvinnor som bott på slottet i historien. Synd bara att inte männen tas med, då hade ju professorn kunnat skriva något fint om prins Carl Philip.

Slottsfrun Alexandra von Schwerin har nu fixat ekonomisk hjälp från självaste Kungliga Patriotiska Sällskapet. Det är bara för Harrison att riva av sitt kapitel och fakturera slottsfrun. Kanske blir det fler slottsmiddagar i Carl Philips studentslott framöver.

http://www.kungligapatriotiskasallskapet.se/beviljade_bidrag.html
Citera
2012-12-07, 09:43
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Harrisons rojalistiska kontakter- del 1

”Anmoda- ge (formell) bindande uppmaning om viss handling, oftare i form av en hövligare order” (Natinalencyklopedins ordbok)

I Magma försöker Harrison patetiskt göra en pudel, där motboksförfattaren bl.a. skriver att han
”anmodades att delta i skrivandet av en bok”. Vem/ vilka har anmodat Harrison att skriva en motbok? WT-Desirée kan det ju förstås inte röra sig om. Vem/ vilka anmodade då professorn? Att han agerar knähund för rojalister står utom allt tvivel. I vilket sammanhang kan Harrisons ha anmodats?

Nej, jag tror inte heller att TokDesirée ensam skulle kunna få PrettoDick med på ett sådant projekt.

En ledtråd kan kanske vara ett försvarstal på DN Debatt för något år sedan:

"Varför skulle jag behöva ta emot beskyllningar om besök på porrklubb i Bratislava, när jag aldrig varit där och aldrig ens besökt Slovakien?

Boken innehöll en rad andra felaktiga påståenden om medverkan i fester och besök på platser som jag inte ens varit på. Anklagelserna förmedlades och förstärktes i olika medier."

"Jag var upprörd och kände starkt för att åtminstone försöka ta reda på vem som låg bakom och varför. En bekant erbjöd sig att hjälpa till att bringa klarhet i vad som låg bakom alla rykten."

"Mediernas många gånger oseriösa journalistik har lett till att somliga okritiskt tagit till sig denna rapportering och därför överreagerat. Var finns den journalistiska integriteten, var finns sans och måtta?

Anders Lettström"

http://www.dn.se/debatt/jag-blev-tvingad-att-inga-en-uppgorelse-med-kriminella

Vampyrfrun skriver ju om hemliga möten och oseriösa journalister på sin blogg:

Torsdag 23 augusti 2012

Mötet gick bra. Jag kan inte berätta vilka som var med och vad dessa personer kom överens om, men det gick som sagt bra.

Måndag 10 september 2012

"Förlag borde tänka några varv extra innan de låter journalister skriva böcker. Utan att vilja dra alla över en kam här, men slarvigare och mer suspekta människor är svårt att hitta. Och, ja det finns undantag. Men om vi skulle räkna antalet journalister som begriper vad källkritik och yrkesheder betyder och jämföra med antalet historiker som begriper det så skulle historikerna vinna med ungefär en miljard mot två. Typ."

Otroligt nog så har hon inte bloggat sedan den 5 december nu, jag börjar bli orolig. Hon skall väl inte sluta?
Citera
2012-12-07, 09:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
farbrorSven skrev

Ha, ha. Att få delta i sådana festligheter måste ju vara som en våt dröm för prettot. Han verkar ju vara mycket för att klä ut sig.

http://katarinaharrisonlindbergh.files.wordpress.com/2012/07/stiklestad-023.jpg
Senast redigerad av E.Merckx 2012-12-07 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in