2013-01-06, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Sextrakasserier, vampyrer, massmord och historierevisionism, har en efterfrågan i de kretsar som representerar en syn eller "nöjen" som legitimeras av H*rrison och han gelikar. Jag har inget till övers för den slags personer, i vilken skepnad de än visar sig.

Det är märkligt hur förövare förvandlas till missförstådda offer. H*rrison har passerat många gränser för vad som går an. Han har missförstått sin popularitet, hos kvinnorna med ett ego som är skrattretande. Det är bara en lika motbjudande eller äcklig karl som tror kvinnor roas av oönskad uppvaktning. Urk.

Att vara professor och gå in och tota ihop en bok om uppdiktade önskningar om "sanningen" ihop med WT, för för att bli ny hovnarr, ger denne narr ett löjets skimmer. De tiderna är förbi att personer som H*rrison imponerar med sin tvivelaktiga produktivitet.

Jag betackar mig för resonemang som påstår att det handlar om att sätta dit en meningsmotståndare i akademiska världen. Det går inte att bemöta H*rrison på den nivån, den akademiska, då han skapat ett lågvattenmärke som inte har med ämnet att göra. Jag äcklas av den människosyn han förmedlar och främjar för att förminska illdåd. Vidrigheter och brott är inget som skall banaliseras för att göra klassresa, in i de fiiina kretsar, dit H*rrison vill tillhöra.

Det är inte så svårt att förstå varför du äcklas av att vissa har en människosyn som inte du kan relatera till. Det kallas FEMINISM och du går i brächen för detta.

När du förstår viktigheten i att en bok som den Dick skrivit surfar upp så kanske du förstår att lögner och förtal ej lönar sig.
Förutom att man får sin mest lögnaktiga bok filmatiserad och guldbaggenominerad (vilken är en farsartad historia i sig).
Ett löjligt spektakel med fabricerat feministiskt och idiotiskt spektaktulärt budskap förmedlat av den största och enfaldigaste feministen detta land skådat.
Citera
2013-01-06, 15:42
Medlem
(4) Arbetseffektivitet. Jag har sedan 2003 arbetat som professor i historia på heltid; dessförinnan var jag i flera år universitetslektor på heltid. Vid sidan av detta har jag hunnit skriva ett trettiotal böcker, både facklitteratur och skönlitteratur, varav två har nominerats till Augustpriset och en även fått priset. På fritiden driver jag aktiebolaget Harrison Historia AB (vetenskaplig konsultverksamhet, föredragshållande, artikelskrivande, recensionsarbete, programledarverksamhet för TV4, med mera) med en årlig omsättning på mellan 1 och 1,5 miljoner.

Tycker bara det är lite intressant hur han med en heltidstjänst som professor i historia har så mycket tid för allt annat
Citera
2013-01-06, 17:05
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
(4) Arbetseffektivitet. Jag har sedan 2003 arbetat som professor i historia på heltid; dessförinnan var jag i flera år universitetslektor på heltid. Vid sidan av detta har jag hunnit skriva ett trettiotal böcker, både facklitteratur och skönlitteratur, varav två har nominerats till Augustpriset och en även fått priset. På fritiden driver jag aktiebolaget Harrison Historia AB (vetenskaplig konsultverksamhet, föredragshållande, artikelskrivande, recensionsarbete, programledarverksamhet för TV4, med mera) med en årlig omsättning på mellan 1 och 1,5 miljoner.

Tycker bara det är lite intressant hur han med en heltidstjänst som professor i historia har så mycket tid för allt annat

Ja, tiden med studenter och andra akademiker är uppenbarligen krymt till ett minimum för att i stället prioritera diverse pensionärsföreningar och liknande sällskap. Den sista gruppen genererar å andra sidan pengar till den närige professorn via Harrison Historia AB.
Citera
2013-01-06, 17:08
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame

Bloggen som han har på SvD har han sagt sig skriva på morgonen innan han tar sig till jobbet.
Inte för att jag inte tror att han jobbar många timmar, men man skall ha klart för sig att de inte har några stämpelklockor på en akademisk institution eller ens närvaroplikt 40 timmar i veckan, har han ingen undervisning eller möten att gå på kan han lika gärna sitta hemma och jobba som på sitt kontor. ,
Olika typer av populärvetenskapliga föredrag och kontakter med media och allmänhet får sägas ingå i jobbet som professor, det s. k. tredje uppdraget som det brukar heta. Fast ingår det i jobbet som professor skall han väl inte fakturera för det i ett privat bolag vid sidan av....

Rent juridiskt så gäller väl lärarundantaget, dvs han har rättigheterna till sina egna böcker även om han skriver de på arbetstid på arbetsgivarens dator.
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4rarundantag
Citera
2013-01-07, 15:58
Medlem
farbror Svens avatar
Dicken skriver i dag på sin historieblogg i SVD om vad riddarna svor en gång i tiden. Först kom kyrkan, sedan de fattiga och först på tredje plats kom kungen. Annat är det i hans egen Militare Ordine del Collare di Sant'Agata dei Paternò (M.O.C.) där man svär att vara Altaret och Tronen trogen ( mitt inlägg 382). Antagligen har professorn lite resfeber, för snart bär det av till det årliga jippot med ordersbröderna på Sicilien.
Citera
2013-01-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Dicken skriver i dag på sin historieblogg i SVD om vad riddarna svor en gång i tiden. Först kom kyrkan, sedan de fattiga och först på tredje plats kom kungen. Annat är det i hans egen Militare Ordine del Collare di Sant'Agata dei Paternò (M.O.C.) där man svär att vara Altaret och Tronen trogen ( mitt inlägg 382). Antagligen har professorn lite resfeber, för snart bär det av till det årliga jippot med ordersbröderna på Sicilien.

Det verkar inte vara någon respons från eventuella beställare på Dickens "sanningar".

Dicken får syssla med pseodo kretsar om fantasier om hur förhöjd han borde vara. Det blir att gno vidare med medeltiden, vampyrer och annat på de platser han tidigare laborerat med sin syn på historia.

Ingen vill associera sig med honom, boken kommer inte bli citerad. Varje gång det ens kommer på tapeten att boken existerar, slår fläkten till och skiten hamnar där skiten hör hemma.
Citera
2013-02-01, 18:43
Medlem
Manajungs avatar
I afton: Allas vår mysko linslus i rutan, missa inte detta!

http://www.svtplay.se/pa-sparet
Citera
2013-02-02, 14:05
Medlem
denvarfins avatar
träffade dick och hans fru via jobbet i somras, och jag har sällan träffat två personer som gjort ett så otrevligt intryck.

fyfan vilken dryg jävel han är.
Citera
2013-02-02, 14:07
Medlem
Manajungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denvarfin
träffade dick och hans fru via jobbet i somras, och jag har sällan träffat två personer som gjort ett så otrevligt intryck.

Intressant.

På vilket vis var det famösa paret otrevliga?
Citera
2013-02-02, 16:02
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denvarfin

Jag tror dig fullt och fast. Efter att ha läst fruns blogg så är min bild helt klar: det är två gnidna, uppblåsta jävlar som man till varje pris ska undvika. Det kryllar av exempel på vilken praktidiot hon är: ett ständigt gnällande på folk de kommit i kontakt med, Lunds universitet, hotellrum (hon bor gratis på), hantverkare, uppdragsgivare med mera, med mera.
Citera
2013-02-02, 17:05
Medlem
denvarfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
Intressant.

På vilket vis var det famösa paret otrevliga?

man kan väl säga såhär.
han är långt ifrån den störste celebriteten som huserat där jag jobbar, men när Den Store Dick kom på besök var det som om det var kungen själv som stod mitt framför en. och det var ganska tydligt att han ville bli behandlad så också.

det fanns inte en uns av ödmjukhet i någon av deras ögon, och de gick runt och struttade och såg äckligt medvetna ut.

det var som att de sa med sin blotta uppenbarelse "ja, just det. nu är vi här. som ni alla var längtat. sola er gärna i våran glans när vi skrider förbi."

jag och en vän, tillika arbetskamrat hälsade i alla fall på dem på morgonen när vi stötte på dem. min vän hälsar då, lite skämtsamt, "jaså, nu har kändisen kommit?!"
vampyrfrugan tar då detta på största allvar och snäser att vi gärna får hjälpa kändisen (alltså utan citationstecken) att bära hans dödsviktiga böcker upp för backen.

riktiga översittartyper, båda två
Citera
2013-02-02, 18:08
Medlem
Kvinnan i hans liv verkar en smått dryg och självgod typ när man läser hennes blogg
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in