2011-06-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaLundgren
30 någonting om man får tro hennes inlägg i Aftonbladet.
Men när jag såg henne IRL verkade hon snarare vara under 18... och det är fler än jag som kommenterat henne i den här tråden.

Hon är 35, så sådär 10 år yngre än Dick om jag förstått det hela rätt.

Citat:
När jag såg henne var hon finnig och hade allmänt äcklig hy... och hon var väldigt tystlåten. Och råhånglade med Dick vid ett tillfälle.

Hon har nog städat upp sig nyligen då för när jag såg henne så var hon rätt fin
Citera
2011-07-01, 14:22
Medlem
Har inte orkat läsa igenom alla inlägg, men finns det inte vissa drag i DH:s personlighet/mentala skärpa som gör att han kanske har en släng av aspergers?
Citera
2011-07-01, 20:00
Medlem
jambosanas avatar
Citat:
30 någonting om man får tro hennes inlägg i Aftonbladet.
Men när jag såg henne IRL verkade hon snarare vara under 18... och det är fler än jag som kommenterat henne i den här tråden.

Hon är runt 35. Innan hon lade beslag på Dicken, hade hon ett förhållande med Dicks största konkurrent (på den tiden, jobbmässigt alltså), en 25-30 år äldre docent i Uppsala. Han lämnade sin familj och blev ihop med henne (ca 10 år sen). Sen blev han dumpad för Dick och Dick fick alla tjänster som de båda sökte.

Hon verkar vara kunnig om vampyrer, ialfalla handlade ett helt avsnitt i Vetenskapsradion Historia om det och då var det henne de intervjuade.
Citera
2011-07-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jambosana
Hon är runt 35. Innan hon lade beslag på Dicken, hade hon ett förhållande med Dicks största konkurrent (på den tiden, jobbmässigt alltså), en 25-30 år äldre docent i Uppsala. Han lämnade sin familj och blev ihop med henne (ca 10 år sen). Sen blev han dumpad för Dick och Dick fick alla tjänster som de båda sökte.

Hon verkar vara kunnig om vampyrer, ialfalla handlade ett helt avsnitt i Vetenskapsradion Historia om det och då var det henne de intervjuade.

Enligt Libris är han född 1966 och hon 1976.
Citera
2011-07-03, 01:00
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Så du tycker att en person med Harrisons position ska rättfärdiga upphovsrättsbrott? Varför då? Han är ju själv författare. Musik och böcker kan inte vara gratis.
Jag håller helt med dig. Men det töntiga med Harrison (här) var att han gjorde sitt utspel tillsammans med käringen. Det var som om han ville visa att "jag kan också få en brud, trots att jag blivit varnad för sexuellt ofredande".
Citera
2011-10-21, 07:17
Medlem
Dick Harrison har blivit vansinnig på Wikipedia. Han vill att de ska ta bort det som där står om anklagelserna om sexuella trakasserier 2003. Det är förstås bråk på WP, som vanligt. Kolla på diskussionssidan till artikeln om honom.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussionick_Harrison#Inl.C3.A4gg_fr.C3.A5n_Dic k_Harrison
Citera
2011-10-31, 14:17
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boccaccio
Dick Harrison har blivit vansinnig på Wikipedia. Han vill att de ska ta bort det som där står om anklagelserna om sexuella trakasserier 2003. Det är förstås bråk på WP, som vanligt. Kolla på diskussionssidan till artikeln om honom.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussionick_Harrison#Inl.C3.A4gg_fr.C3.A5n_Dic k_Harrison

Vad fasiken sysslar karln med? Han borde ha räknat ut innan han drog i gång detta att detta bara skämmer ut honom. Herregud.
Citera
2012-06-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jambosana

Det verkar som hon har sina ögon på sitt nästa offer redan. . . Kunde läsa i hennes (banala som fan förresten) blogg idag att

"Erik Petersson är förresten en som ni skall hålla ögonen på om ni inte redan gör det. Jag tror definitivt att han är nästa riktigt stora populärhistoriker i Sverige. Han är rätt ung och har redan gett ut tre rejäla och bra böcker. När den första, Den skoningslöse: En biografi över Karl IX, kom var Petersson inte mer än litet över 20 år gammal. Nu är han doktorand i Linköping och han har fortfarande hela karriären framför sig. Om man kunde köpa aktier i historiker hade jag köpt hans."

Och Petersson är ung och snygg. Någon som är intresserade att beräkna oddsen att han är nästa?
Citera
2012-10-27, 17:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
PUBLICERAD 23 OKTOBER 2012 - 13:07 – UPPDATERAD 24 OKTOBER 2012 - 09:10

Historikern och författaren Dick Harrison och journalisten Desirée A. Scheins bok ”Från en säker källa - sanningen om kungaskandalen” släpps på torsdag, men har redan orsakat uppståndelse - inte bara på grund av innehållet.
(...)
Men inför lanseringen har Dick Harrison och Ica Bokförlag hamnat i luven på varandra. Harrison är missnöjd med lanseringen av boken, det glättigt kommersiella omslaget, baksidestexten, förordet och att förlaget valt undertiteln ”sanningen om kungaskandalen”, skriver Svenska Dagbladet. Dick Harrison säger till tidningen att han är ”helt överkörd” och att förlaget gör sig skyldig till samma exploatering och skandalisering av kungahuset som han vill kritisera i sin bok.

-Varför begär du inte att förlaget drar tillbaka boken?
-Hade jag haft den juridiska makten hade jag självklart gjort det. Men står det inget i avtalet om att man har rätt att motsätta sig baksidestext och titel kan jag inte stoppa boken, säger han när Kulturnyheterna ringer upp.
I övrigt vill han inte kommentera bråket eftersom ”det är en pågående konflikt som inte är löst.”
(...)
http://www.svt.se/kultur/bok/kan-inte-stoppa-boken

Är det så enkelt att Dick Harrison slår bakut när han alldeles för sent upptäcker inriktningen på boken?
Eller har han varit med men ångrat sig?

Eller är detta Dicks sätt att slippa maknadsföra och prata om "sin" bok?

Eller upptäckte han att hans medförfattare Desirée Ahokas Schein hade många fler uppdragsgivare/betalare än vad Dick själv hade? Och då kände han sig utnyttjad?

Tråd om den förlorade dottern Desirée Ahokas Schein här: https://www.flashback.org/t1991382

Citera
2012-10-27, 17:30
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
http://www.svt.se/kultur/bok/kan-inte-stoppa-boken

Är det så enkelt att Dick Harrison slår bakut när han alldeles för sent upptäcker inriktningen på boken?
Eller har han varit med men ångrat sig?

Eller är detta Dicks sätt att slippa maknadsföra och prata om "sin" bok?

Eller upptäckte han att hans medförfattare Desirée Ahokas Schein hade många fler uppdragsgivare/betalare än vad Dick själv hade? Och då kände han sig utnyttjad?

Tråd om den förlorade dottern Desirée Ahokas Schein här: https://www.flashback.org/t1991382

Han ville göra en insats för att röja upp i slaskjournalistik mot kungen byggd på i stort sett inga bevis alls.
Och så upptäcker man att förlaget vill ge ut denna bok genom att kittla samma Rauscherlögner som han avslöjar.

Klart han blir purken.
Dessutom gillar han i n t e att de pillar i hans egna texter (förordet). Han vet nämligen bäst i hela världen om allt, och just närdet gäller en professionell bedömning av skvallret mot kungen stämmer det faktiskt.
Citera
2012-10-28, 10:24
Medlem
Dick Harisson respekterad av vem ? Knappast av Lunds doktorandkar som anmalde honom for trakasserier och knappast av den den doktorand som var foremal for hans trakasserier. Respekt fran kungahuset? Knappast , eftersom han inte later kungen vanda blad och ga vidare som han vill.
Citera
2012-10-29, 16:49
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Dick Harisson respekterad av vem ? Knappast av Lunds doktorandkar som anmalde honom for trakasserier och knappast av den den doktorand som var foremal for hans trakasserier. Respekt fran kungahuset? Knappast , eftersom han inte later kungen vanda blad och ga vidare som han vill.

Mja, för gemene man tror jag Dicken ännu åtnutjer högt förtroende. Glöm nu inte att han fick göra Sverigeserien efter de så kallade trakasserierna. Förlaget behövde Dick namns på boken, varför de smällde upp honom med feta stora bokstäver (större än DAS's.) Just för trovärdighetens skull.

Att Dick dock sätter sitt namn på denna bok tyder förvisso på ganska uselt omdöme, eftersom det skriker partsinlaga. Men omdömet kan ju svikta om man som historieprofessor vill komma in i salongena och bli hovets egen kaffepojke.

OT: Sedan är jag allmänt sådär förtjust i att göra en anmälan och en anklagelse till absolut sanning. Vad som förevarit mellan Dicken och doktoranden är svårt att veta med säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in