2006-07-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Att man dricker mer utomlands tror jag beror på främst två orsaker - samt kan ha att göra med en tredje.

1. Man börjar i regel dricka tidigare då man är utomlands - och inte som man ibland gör här, förkröka sent på kvällen för att sedan ännu senare ta sig till krogen. Utomlands börjar man i bästa fall redan från morgonen - men iaf senast vid middagen på kvällen.

2. Man dricker varje dag utomlands om man är på en sån slags semester. Och det är ett ganska välkänt fenomen att man måste dricka långt mer på andra dagen t.ex.

Och så nummer tre då som också kan inverka:

3. Värmen - Man gör av med en hel del vätska under dagen, och svettas antagligen ut en del av alkoholen också ()

4. Om man åkt till ngt ställe där det e billigare med sprit är det en bidragande anledning tror jag oxå
2006-07-10, 18:50
Medlem
aabys avatar
det mesta jag druckit är nog 20 33cl öl... om inte sex 7,0 cider och 0.5 liter sprit är mer? ... en gång under min skol tid söp jag 25 heljer irad, vissa heljer vart det 2 dagars med.. kan ha blivit nån 3-dagars med om vi var lediga eller dylikt
2006-07-10, 19:17
Medlem
hateworks avatar
jag driker inte öl, men dricker allt annat! va ute för några dagar sen och då fick jag i mig 5 st cider på 50cl 4,5% och 3 st smirnoff ice, de tyckte jag va lagom för mig den kvällen då kvällen inte blev långvarig.
2006-07-10, 21:05
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smör
4. Om man åkt till ngt ställe där det e billigare med sprit är det en bidragande anledning tror jag oxå

Att spriten är billigare förklarar knappast hur man kan dricka mer?

Eller menare du att det är lättare att sänka en 70:is på en kväll om den är billigare?
2006-07-10, 21:47
Medlem
m0ets avatar
Inga alls, låt spriten flöda!
2006-07-10, 21:58
Medlem
alligator_s avatar
En normal kväll sänker man kanske 11- 12 stark (5-6%), blandat 33cl och 50cl.
När man är ute efter att bli dyngpackad går det i en 16- 20 stark, har dock ingen koll på tiden när man börjar respektive slutar dricka.
2006-07-12, 00:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Att man dricker mer utomlands tror jag beror på främst två orsaker - samt kan ha att göra med en tredje.

1. Man börjar i regel dricka tidigare då man är utomlands - och inte som man ibland gör här, förkröka sent på kvällen för att sedan ännu senare ta sig till krogen. Utomlands börjar man i bästa fall redan från morgonen - men iaf senast vid middagen på kvällen.

Visst är det så, ett par öl till lunch och ett gäng på eftermiddagen.

Citat:
2. Man dricker varje dag utomlands om man är på en sån slags semester. Och det är ett ganska välkänt fenomen att man måste dricka långt mer på andra dagen t.ex.

Jo, plus att man håller ett lägre tempo och dricker mer utspritt under dagen

Citat:
Och så nummer tre då som också kan inverka:

3. Värmen - Man gör av med en hel del vätska under dagen, och svettas antagligen ut en del av alkoholen också ()

Svettas? Möjligen om man saknar lever......
2006-07-12, 21:31
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Svettas? Möjligen om man saknar lever......

Om man har mycket alkohol i kroppen och det är varmt så borde man väl hinna göra av med en del förrän det förbränts i levern?

Iofs var det bara en vild chansning
2006-07-12, 21:45
Medlem
jan-es avatar
Brukar förfesta på 6-8 0,5l ~5,2% + ett par drinkar.
Vidare på krogen blir det väl kanske 5,6 öl plus några shot
2006-07-13, 10:32
Medlem
Kosstaskens avatar
en sjuttis rom brukar vara fint. Då e man gott full när man går ut.
Inleder alltid med en vatten på pubben dom gångerna och fortsätter med drinkar isåfall.

Dricker jag öl dricker jag mindre. Kanske 10-15*33cl och öl på krogen.
2006-07-14, 15:19
Medlem
luddeyos avatar
8-9st 0,5l 5,2% brukar det väll bli på en kväll.
2006-07-14, 16:14
Medlem
Saltas avatar
0.

Vatten > Allt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här