2006-04-18, 12:09
Bannlyst
Kör runt 12-15 öl under en kväll. blir oftast mer när man drar ut på krogen.
Är en helgalkis så det kanske är vanligt? vad vet jag
2006-04-18, 12:18
Medlem
Skit-Kjells avatar
fick i mig 9 stora stark en hemmakväll med polarna, men på krogen går det nog ner 4-5 och lika många 6'or
2006-04-18, 12:55
Medlem
Treutans avatar
Jävligt olika men brukar gå ner en 5-7 öl på krogen eller några drinkar och 3 öl typ. Klarar inte av att vara på krogen utan att hålla nått i handen som man kan dricka ur. Är ju inte ofta så jätte kul att inte dricka när man är där. Finns ju inget att göra utan att spela Black Jack eller tjôta med nån polare (om inte alla djävlar redan sprungit ut på dansglovet och börjat "dansa").
Har nästan aldrig förfestat. Blir på tok för full då
2006-04-19, 01:30
Medlem
jan_bechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NTM
hmm redan när jag var 16 så kunde jag slkänga i mig 1 vodka 70cl, 1 halv flaska starkvin ca 15 % och 5-6 öl på det o må bra då o ha hyffsat minne o koll :S

Man får väl tacka för generna eller vara sur, e alltid så dyrt o supa :/

Är du verkligen helt säker på att du gjorde detta när du var sexton?

God, egentligen förstår jag inte varför jag läser denna tråd överhuvudtaget. Otroligt mycket i den som är så löjligt uppenbar lögn att det får min hud att knottras så pass mycket att det nästan svider. Jag avfärdar hårdhänt era patetiska lögner, och fnyser åt er ofantliga fånighet. Visst, jag har sett 20 öl drickas upp av en människa under en kväll (5-timmars), men denna man är EXTREMT stor. Och det vore ett rent statistiskt mirakel om det fanns så pass många alkohol-tåliga personer på FB. Detta är alltså mitt största argument för att de flesta av er som säger sig dricka så mycket ljuger. Som sagt, det går att göra, men ABSOLUT inte så många av er kan göra det.

Jag tror, eller är faktiskt helt övertygad om, att en dos på mellan 6-10 öl får de allra flesta fulla. Och med full menar jag "jag-är-jävligt-glad-men-dricker-jag-mer-så-spyr-jag-full".
2006-04-19, 06:15
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan_becher

God, egentligen förstår jag inte varför jag läser denna tråd överhuvudtaget. Otroligt mycket i den som är så löjligt uppenbar lögn att det får min hud att knottras så pass mycket att det nästan svider. Jag avfärdar hårdhänt era patetiska lögner, och fnyser åt er ofantliga fånighet. Visst, jag har sett 20 öl drickas upp av en människa under en kväll (5-timmars), men denna man är EXTREMT stor. Och det vore ett rent statistiskt mirakel om det fanns så pass många alkohol-tåliga personer på FB. Detta är alltså mitt största argument för att de flesta av er som säger sig dricka så mycket ljuger. Som sagt, det går att göra, men ABSOLUT inte så många av er kan göra det.

Jag tror, eller är faktiskt helt övertygad om, att en dos på mellan 6-10 öl får de allra flesta fulla. Och med full menar jag "jag-är-jävligt-glad-men-dricker-jag-mer-så-spyr-jag-full".
Jag spyr väldigt sällan när jag dricker och gör jag det så är det för att jag har kört en blandad fylla. Jag är inte extremt stor men jag kan klämma i mig 15-20 öl utan att för den sakens skull vara odrägligt packad.
2006-04-19, 06:18
Medlem
Lena Handens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Jag spyr väldigt sällan när jag dricker och gör jag det så är det för att jag har kört en blandad fylla. Jag är inte extremt stor men jag kan klämma i mig 15-20 öl utan att för den sakens skull vara odrägligt packad.

33or då?
2006-04-19, 06:22
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena Handen
33or då?
Nej 50 cl. Det jag brukar köpa är 10-12 st på bolaget sen den obligatoriska kannan på krogen som innehåller 3 liter. Det blir sammanlagt runt 16-18 öl på en kväll.
2006-04-19, 22:01
Medlem
Citat:

Jag kan säga att jag har hävt nästan lika mycket när jag var 16 (är 17 nu) kanske beror på att jag opperrat bort blindtarmen samt att dom juxat emd tarmarna efter tarmvred haha. Nej emn detta är ingen omöjlighet om du börjar dricka varje helg tills du deckar/spyr eller blir riktigt as kalasad när du är 14-15 så kommer resistansen gå uppåt.
2006-04-19, 23:27
Medlem
Kyparens avatar
Citat:

Jag har en mycket bred social umgängeskrets(wow) och jag känner många som dricker lika mycket som "rekorden" här så det kan mycket väl vara sanning. Mitt egna "rekord" är nog 4 flaskor vin+ 5 starköl + 1st kvarting, detta på fastande mage. Jag känner två killar som grundade på 8st vinare var! Så bara för att man själv är ung och blir berusad fort(inget fel med det) behöver inte alla andra ljuga Desto oftare man dricker desto tåligare blir man. För egen del tycker jag det är lite jobbigt då jag får gastronomiska krognotor men å andra sidan hänger jag oftast med hela natten så det går väl jämt ut.
2006-04-20, 16:40
Medlem
må bras avatar
Jo i höstas satt jag och två polare och kollade musikvideos och spelade gitarr (eller dom spelade jag kan inte). Började vid 19.00 efter man käkat en pizza sedan va de bara börja hinka sina 10st crocodile 50cl. Jag va rätt färdig och mätt vid 01.00 efter det.
Det bästa är ju att man rörde sig bara ur fläcken när man skulle gå på toa.
2006-04-20, 16:55
Medlem
Citat:
Är du på riktigt?
Jo 6-10 öl blir man precis lagom på.
Men låååångt ifrån att man ska spy och ha sig. Mao man blir bara "salongsberusad"

Men grattis till dig som är lätt påverkard.
Billigt att supa då vafan!
2006-04-20, 18:18
Medlem
Alpunks avatar
5-6 starköl brukar det väl bli om jag är på supahumör, annars dricker jag inte särskilt ofta varken på krog eller fest.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in