2006-06-28, 14:56
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
På den gamla goda tiden så rann det under en chalmersfest ner en 40 pilsner + snaps å grogg å allt som gick att dricka.
Hölls på från morgonen till solen gick upp nästa dag

Ska man festa hårt så ska man festa helhjärtat!!
2006-06-28, 17:42
Medlem
theshades avatar
alkisar

fy fan vad folk dricker. jag är visserligen bara 18 och inte av den största modellen precis (65+ kg) men för mig räcker det med en start på 2-3st 33cl 5.3% första timmen och sedan 1-2 per timmes festande.

Då gäller "hyfsat berusad", dvs må bra, social som fasen osv. Har dock druckit mycket mer när jag inte haft med mig egen alkohol. Man blir hela tiden bjuden och tappar kollen på hur mycket man redan druckit. Tanken man har hela tiden är att få tag på alkohol eftersom man inte har något eget. Slutar ofta men att man inser att man är skitpackad och då är det redan "för sent".
2006-06-29, 01:19
Medlem
En vanlig krogkväll så drar la man i sig 12 - 14 33cl på förfesten o sen kan det bli allt från två till åtta stora öl på krogen, kanske nån grogg också, tycker ju inte själv att det e nåra normala mängder men sen blir man ju alltid sletnast på stället också, rekordet e pinsamt mycket.
2006-07-08, 20:43
Medlem
marklunds avatar
när jag var ungefär 20 så drog jag en 75:a *vodka vättern* sen mådde jag inte bra förrän två dager efteråt.
2006-07-08, 21:44
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Måste vara skönt att kunna bli påverkade av så lite, har aldrig gett mig in på att försöka bli full av öl, är byggd av modellen större och de gånger jag har blivit lite smått snurrig har det gått åt större mängder (5-8 dl) 60-80 %igt.

De gånger jag dricker öl blir det bara 2-3 st, och enbart för den goda smakens skull (Staropramen Dark)
2006-07-09, 02:31
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Har druckit ganska mycket det sista, och visst fan har min tolerans ökat.
Satt hemma igår och förkrökade mig i bra form mellan 4-8 ungefär, hoppade på bussen ganska salongsberusad efter både en skrewdriver, en gin o tonic och en hel del baileys + två öl. Hade med mig 15 33cl starköl till festen, kommer dit och börjar sänka. Vid 2 är mina 15 öl slut, och jag är fan inte ens tokigt full, ärligt talat var jag i ganska perfekt stadium då. Inser att jag inte behöver tjura för mina öl är slut då, men ändå. Jag brukar gå ner vid 11-12 stark, men toleransen har sprungit iväg..
2006-07-09, 04:30
Medlem
d_hs avatar
Har egentligen ingen aning.. Men jag kan åtminstone svara för ikväll. 6 st 50 cl + en på krogen. Känner mig inte nämnbart berusad, men när jag var utomlands för ett tag sedan sänkte jag 14 pints guinness + 2 single malt + några persikolikörer... Antar att jag byggde upp en tolerans under veckan dock
2006-07-09, 05:03
Medlem
För tillfället ligger jag på ca 17x33 + 3x50 vilket gör mig till en snurrig Novaluzid.

Edit: Fylletypo
2006-07-09, 09:56
Bannlyst
Nä sånt räknas inte, när man är utomlands. För när man är utomlands så kan man av någon sjuk anledning dricka ännu mer.

Jag kan dricka 6-10 st 50 cl...sofiero.. Ena dan så kan jag bli hur jävla full som helst på 6 st, för att nästa helg kunna dricka 8 st utan att bli nämnvärt berusad av det....

Så det varierar jävligt mycket för min del, men jag vet att jag kan dricka större mängder om jag äter ris en timme innan.. Ris och kött.

Men men, .... ja ja, när jag var utomlands på en vanlig kväll så fick jag i mig 15-20 st starka... (eller under några timmar, från kl 18 o framåt).

Det är många som säger att man kan dricka mycket mer utomlands, så det verkar som svenska alkoholsystemet (procenten) är kraftigare än utomlands, att vi räknar på ett annat sätt? näää
2006-07-09, 18:56
Medlem
Mesharrys avatar
6 stycken 3.5, är det riktig fest några till. Är jag på krogen brukar jag köra lättöl varannan beställning. Nästan aldrig sprit eller vin.
2006-07-10, 01:50
Bannlyst
Det varierar kraftigt. Jag hade en period där 5 öl på någon timme räckte för en kontrollerad och skön fylla. Igår drack jag dock 15 5.0% bärs, blandat 33cl och 50cl, Samt lite gin&tonic på det. Då hade jag dock ingen kontrollerad fylla, men den var ändå bekväm.
2006-07-10, 18:10
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Nä sånt räknas inte, när man är utomlands. För när man är utomlands så kan man av någon sjuk anledning dricka ännu mer.

Jag kan dricka 6-10 st 50 cl...sofiero.. Ena dan så kan jag bli hur jävla full som helst på 6 st, för att nästa helg kunna dricka 8 st utan att bli nämnvärt berusad av det....

Så det varierar jävligt mycket för min del, men jag vet att jag kan dricka större mängder om jag äter ris en timme innan.. Ris och kött.

Men men, .... ja ja, när jag var utomlands på en vanlig kväll så fick jag i mig 15-20 st starka... (eller under några timmar, från kl 18 o framåt).

Det är många som säger att man kan dricka mycket mer utomlands, så det verkar som svenska alkoholsystemet (procenten) är kraftigare än utomlands, att vi räknar på ett annat sätt? näää

Att man dricker mer utomlands tror jag beror på främst två orsaker - samt kan ha att göra med en tredje.

1. Man börjar i regel dricka tidigare då man är utomlands - och inte som man ibland gör här, förkröka sent på kvällen för att sedan ännu senare ta sig till krogen. Utomlands börjar man i bästa fall redan från morgonen - men iaf senast vid middagen på kvällen.

2. Man dricker varje dag utomlands om man är på en sån slags semester. Och det är ett ganska välkänt fenomen att man måste dricka långt mer på andra dagen t.ex.

Och så nummer tre då som också kan inverka:

3. Värmen - Man gör av med en hel del vätska under dagen, och svettas antagligen ut en del av alkoholen också ()

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in