2003-07-18, 14:20
äldre konto (old)
Ej medlem
70cl whisky plus 2 stark öl på 15-20 minuter men sen så mådde jag inte som en gud direkt
2003-07-18, 14:23
Medlem
Memnoks avatar
Jag fattar inte hur ni kan hålla koll på hur mycket ni har druckit de gånger ni har varit så packade. Själv kommer jag ihåg ungefär hur mycket jag har druckit men får svårt att hålla koll när jag häller i mig FÖR djävla mycket.

Man kan ju dock hålla lite koll på hur mycket pengar man spenderar, en gång brännde jag 700 spänn inne på en kårpub där ölen kostade 20 spänn och drinkarna runt 30 spänn jag tror att jag lade ungefär hälften på öl och hälften på drinkar. Eller en annan gång köpte jag runt 30 shots efter att ha supit rejält, hur många jag drack har jag dock ingen aning om.
2003-07-18, 19:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
en gång brännde jag 700 spänn inne på en kårpub där ölen kostade 20 spänn och drinkarna runt 30 spänn....

Du har säkert betalt med en hundring vid några tillfällen utan att få tillbaka någon växel. Så har de försökt blåsa mig vid några tillfällen.
2003-07-19, 16:24
äldre konto (old)
Ej medlem
en sak jag tycker är skumt är att jag inte har problem med att dricka 65 cl vodka..då blir jag härligt full. Men dricker jag de sista 5 cl så går det åt helvete. Men om jag skiter i de sista 5 och dricker öl istället så går det också bra. :?
2003-07-21, 23:00
äldre konto (old)
Ej medlem
OK, låter som en mkt intressant ide med en liten resa till Helsingör för att försöka spränga tiogränsen. Är med närsomhelst
2003-07-22, 00:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Vi reste över Öresund en sen höst 2002 och vi skulle supa på båten, två öl hann vi få i oss innan båten avseglade ut i det överdrivet stora Öresund ( fan ett stenkast till danmark). Det hör till att det nästan blåser storm under resan.. Chaffören hade vid detta laget tröttnat på oss och gått för att köa till shopen. Jag hade när båten avgick beställt in min 3:e öl, och var halvägs inne i den när den första vågen nådde stäven på skeppet.

Phu!! Har alldrig mått så kast i hela mitt liv! antar att det inte var ölen utan sjösjuka.. för alla utom chafören var ordentligt sjösjuka och hängde och spydde ut över relingen... och eftersom vi inte visste från viket håll det blåste så sprang vi bara ut på en slumpvis vald sida...
Det jag kan säga är att om ni skall spy från en båt se till att göra det i lovart (dvs på lä sidan).

Jo det mästa jag drukit är väll ca 23-25 öl ( minns inte så noga)+ shots och det var i Lumpen så det var välldigt muntert att gå igenom vakten.. och det var mycket väl att jag fortfarandes var full dagen efter då jag antagligen skulle dö av tristess att hugga hela kompaniets ved.
Jag passade på att hugga mig i foten så jag fick ligga på logementet i 1 vecka, bäfelen fick en varnign eftersom de givit mig en så pass farlig uppgift i mitt tillstånd. =)
2003-07-23, 02:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är inte alltför erfaren med att hälla i sig mycket.. men en kväll gick det åt helvete.
Var på en liten fest i ett hus, inte mycket folk - men jag hade en 3 liters dunk hembränt som jag fick ta hur mycket jag ville ur.
Tänkte väl att jag skulle hälla i mig ungefär en kvarting och få en hyfsad gladfylla - men det blev så att när jag var måttligt full så kunde jag aldrig nöja mig, utan till slut hade jag (enligt några kompisar som bevakade och stoppade mig till slut) druckigt lite mer än en sjua hembränt på 2 timmar.
Spydde ingenting, men det har jag aldrig gjort av hembränt, men av mycket brännvin så brukar jag spy som en flodhäst med extrem magsjuka.
Normalt per kväll brukar jag dra i mig ungefär 10 starköl på längre tid än spriten förstås. Länge leve öl säger jag bara
2003-07-25, 00:14
äldre konto (old)
Ej medlem
:arrow:
2003-07-25, 13:23
äldre konto (old)
Ej medlem
ja har fått i mig en 75:a 40% ena halvan på 2 tim typ andra halvan på ca 15 sekunder när vakterna kom

vill bara säga att det tog mig 10 minuter och kunna mumla fram "ta den gröna cykeln"
2003-07-29, 17:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Under mina yngre dagar lyckades jag supa till ordentligt. Vid ett tillfälle lyckades jag konsumera 1½ liter hembränd sprit under 24 timmar (fredag kl. 22 - lördag kl. 22).

Till råga på eländet hade jag en ordentlig halsfluss och käkade pencillin och Treo vid det tillfället. Om detta nu gjorde att jag tålde mer eller om jag bara utsatte mig för livsfara i onödan vet jag faktiskt inte, men full som en stövel blev jag.

Fy fan vad idiotiskt nu när man tänker efter. :roll:

// Roger P.

Jag tog förr i alla fall 1.5liter 40% och en del öl nu på senare tid ´dricker jag lugnare på en kväll blev det 50cl flaska 50% och 12st 7.2% stockholm 33cl.. men det räker ganska bra ändå.. för då räknar man med att minttu´n tar man nästan upp och ner så den slår fint..

man har lungat ner sig mycket dom senaste åren nu mera märker inte mina vänner om jag e kanon eller nykter =)
2003-08-17, 02:58
äldre konto (old)
Ej medlem
en gång i grekland drog jag i mig en hel 70 cl .absolut på en förfest. det är nog mitt rekord. grejen var att jag mådde inte alls dåligt eller kände mig så där värst full. att vi sen inte hittade tillbaks till hotellet är en annan femma. troligtvis klarade jag bravuren pga att vi spelade så bra punk och hårdrock på förfesten så man var rätt bra på g och röjde runt i rummet. hade jag försökt upprepa det hela idag så hade jag nog åkt porslinstäget så det står härliga till. :P

för övrigt så har man ju dragit i sig bisarra mängder öl de många roskildefestivalerna man varit på.
2003-08-17, 20:33
äldre konto (old)
Ej medlem
56 cl på en date.

Började med en fördrink, sedan på restaurangen, en fördrink till, delade på en flaska vin sedan div. groggar ute. Klockan 3 korkade vi upp en flaska vin och drack - eh ja..

Det är illa nog ändå men tilläggas bör att det var under en relativt lång period i alla fall och att jag är en kortvuxen tjej.

-Laura

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in