Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-28, 19:19
  #1
Medlem
Har vart deprimerad så länge jag kan minnas.
Mitt längsta förhållande har vart 6 månader. Och alla mina förhållanden innan ha varit skit och killarna har varit omogna. Efter det ville jag inte gå in på ett förhållande om inte vi båda verkligen skulle försöka få det fungera och hålla.

Snacka med en kille på internet, som jag sen träffade och delade tält med på Emmabodafestivalen i somras. En knapp vecka senare åkte jag ner till honom, och samma dag frågade han om jag ville vara hans flickvän. Jag sa ja. Under den veckan jag va hos honom var det lite fram och tillbaka, men jag berättade för honom att jag inte ville gå in i ett förhållande där vi inte båda tänker försöka få det hålla. För jag visste att jag inte skulle klara av det annars. Han håller på med droger, jag har prövat en del, men det är få jag kan tänka mig ta flera gånger, och verkligen inte för mycket. En natt fick jag pröva DND. Det var fantastiskt och eftereffekten fick mig blir normal ett litet tag. Den jag är utan depression. När han fick upptäcka den delen berättade han att han tänkt göra slut när jag åkt, men när han fick se den riktiga jag ångrade han sig.

Nu har vi vart ihop i ca 3-4 veckor, och igår morse skrev han att han ville göra slut. För han behöver en kvinna och inte en flicka. Han tror inte jag är den rätta för honom. Han sa att vi kunde prata om det, att han kanske ångrar sig, sen ringde han, men jag var oförmögen att prata. Jag var helt svimfärdig. Senare sa han att han gjorde slut när han ringde, men jag hörde aldrig honom säga det, fast sen hörde jag knappt nåt alls. Han kunde inte förvänta sig att det skulle räknas som att vi pratade...

Senare när jag fått en del saker sagt sa han att jag kunde komma på fredag (imorgon) som planerat och att han skulle ge det en chans.

Nu idag hade han tagit bort förhållandet på facebook. Jag har ingen aning om vad det är som händer. Men jag planerar att åka till honom imorgon iaf. Jag vet inte vad som kommer hända, eller vad jag är ute efter. Kanske blir det bara värre, men jag klarar ändå inte av att vara hemma. Jag är så fucked up just nu och jag har ingen jag kan vända mig till. Jag är självmordsbenägen. Det blir bara starkare. Med honom kände jag ett hopp, energi till att göra mitt bästa, gå till skolan, fixa mina betyg, bli frisk från depressionen... Det gör så ont, och jag är livrädd in i själen. Under se senaste dagarna har jag skärt mig (började med en mardröm som fick mig vakna med panikångest, och jag ringde honom men han kunde inte hjälpa mig då). Jag har inte berättat att jag skärt mig eller att jag känt för att skära mig, då kan ingen säga att jag bara säger det för att hota. Vilket jag blivit anklagad för i mitt förra förhållande när han ville göra slut.

Problemet är att jag verkligen älskar den här killen. Jag trodde jag älskat innan, men när jag träffade honom insåg jag att vad jag känt innan inte går att jämföra med nu.

Jag vill visa honom varför han ska ge mig en chans. Verkligen göra allt i min makt. Inte bara börja gråta för allt och vara som en liten flicka. Utan försöka tänka till ordentligt. Inte vara så uppmärksamhetskrävande... Men jag behöver träffa honom. Har funderat på att överraska honom med en blombukett och om han inte tänkt att jag ska komma, så blir även det en överraskning. Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Finns det någon som har tips, råd eller idéer?
Jag skulle göra vad som helst för att få behålla den här killen. Jag vet inte ens vad som händer.
Citera
2014-08-28, 19:28
  #2
Medlem
Hur kan man bli deprimerad över en annan människa eller kille/tjej?

Jag kunde inte ens bli ledsen då mina föräldrar dog.
__________________
Senast redigerad av sinnparne 2014-08-28 kl. 19:31.
Citera
2014-08-28, 19:29
  #3
Avstängd
therefores avatar
Åk inte dit och gör bort dig. Stanna hemma och ta itu med dina problem. En deprimerad person är inte lätt att ta hand om och inget som någon vill ta hand om. Man vill ha en flickvän, inte ett barn som behöver daltas med.

Antagligen har detta påverkat hans beslut.

Så ta hand om dig själv ett tag framöver och hör av dig till han när du kan stå på egna fötter.

Det är när du är ute ur depression, samt inte gråter för minsta lilla. Som du är redo själv.

Det där med att överaska han med blommor är en fin idé. Men om han redan har bestämt sig, så kommer den handlingen knappast ändra hans beslut. Han kommer tycka du är dryg och jobbig. Och jag antar att du inte vill att han ska ta tillbaks dig för att "vara snäll" då du gråter så jävligt och mår som du mår. Utan för vem du är och för att han ser en framtid med er.
__________________
Senast redigerad av therefore 2014-08-28 kl. 19:32.
Citera
2014-08-28, 19:32
  #4
Medlem
Blombukett? Måste bara fråga hur tänkte du här? Är snubben gay?

Om inte så föreslår jag något betydligt mer genomtänkt än att ge en kille blommor (WTF?!?!?).

Resten får övriga Flashbackare hantera då jag har på tok för kort humör för liknande saker.
Citera
2014-08-28, 19:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Hur kan man bli deprimerad över en annan människa eller kille/tjej?

Jag kunde inte ens bli ledsen då mina föräldrar dog.

Personligen undrar jag mer hur man kan vara så intelligens befriad att ställa en liknande fråga i en liknande tråd...

Enligt mig bör du söka lika mycket hjälp som TS
Både för EQ och IQ delen.
Citera
2014-08-28, 19:41
  #6
Medlem
Men herregud vilka hemska människor här finns på FB...

... Nej, jag tycker inte att du ska åka till honom, eller bry
dig om honom mer... Han förtjänar uppenbarligen inte
dig och det verkar vara han som är lite omogen tycker
jag...

... Men jag tycker inte heller att du ska lyssna på de här
andra personerna...

Jag tycker inte att du verkar vara ett litet barn eller en
omogen flicka bara för att du är deprimerad, att du har
självskadebegär och att du kanske är lite extra känslig...

... Någon som är just som dig ska tas hand om, lite extra.
Man ska bry sig om personer som är deprimerade och som
har svårt med sina psykiska spöken... Det är dessutom
personer som lider av depressioner, långvarig ensamhet
och utanförskap som har det där "lilla extra" anser
jag, personer som har extra vackra personligheter och som
är lite mer speciella...

... Detta eftersom att personer som är just deprimerade och
utanför har ofta blivit behandlade på ett sätt som de aldrig
skulle göra mot någon annan...

... Lämna den här själviska, omogna killen och vänta tills du
hittar någon som faktiskt är värd en chans av dig, inte tvärtemot!
Citera
2014-08-28, 19:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Personligen undrar jag mer hur man kan vara så intelligens befriad att ställa en liknande fråga i en liknande tråd...

Enligt mig bör du söka lika mycket hjälp som TS
Både för EQ och IQ delen.

Om du verkligen tyckte/trodde att jag var pantad och underbegåvade hade du inte "förolämpat" mig på detta vis, förutsatt att du själv inte är som jag, dvs skiter helt i andra. Men det gör du inte eftersom att du påpekar min EQ nivå..

I övrigt så är EQ bara något man hittat på för folk med "mindre IQ nivå" ska få känna sig "intelligenta" trots att de inte är det. BASERAT PÅ den bild jag får av dig antar jag att du hör dit.

Hej då.
Citera
2014-08-28, 19:54
  #8
Medlem
Om han väljer att ni ska ge er relation en chans till - tror du att det kommer att hålla då? Ni verkar inte har varit tillsammans så länge och redan har det varit turbulens kring huruvida ni ska vara ihop eller inte. Det låter tyvärr inte som någon bra början och jag har svårt att tro att ni kommer att vara tillsammans i många långa år innan han väljer att lämna dig igen. Troligen kommer du också leva med känslan och rädslan för att han kan komma att lämna dig snart igen - eller kommer du känna dig trygg med honom och tro att han alltid kommer att finnas där för dig?

Är det inte bättre att du försöker finna dig själv, fokusera på ditt liv, skaffa hjälp till att komma ur din depression, plugga och när du mår bättre kan du försöka finna en annan hjärtevän. Och att du då kan visa för ditt ex vilken fin tjej han gick miste om när han dumpade dig.

Jag hoppas verkligen att du tar tag i din depression för att må bättre och sluta förstör din hud med alla dessa skärningar... Det är inte bra. Om du måste göra dig illa - ta ett gummiband runt handleden och snärta till. Ger smärta, men inga kvarstående märken. Önskar dig allt gott!

Lycka till!

Rickeby
Citera
2014-08-28, 19:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Åk inte dit och gör bort dig. Stanna hemma och ta itu med dina problem. En deprimerad person är inte lätt att ta hand om och inget som någon vill ta hand om. Man vill ha en flickvän, inte ett barn som behöver daltas med.

Antagligen har detta påverkat hans beslut.

Så ta hand om dig själv ett tag framöver och hör av dig till han när du kan stå på egna fötter.

Det är när du är ute ur depression, samt inte gråter för minsta lilla. Som du är redo själv.

Det där med att överaska han med blommor är en fin idé. Men om han redan har bestämt sig, så kommer den handlingen knappast ändra hans beslut. Han kommer tycka du är dryg och jobbig. Och jag antar att du inte vill att han ska ta tillbaks dig för att "vara snäll" då du gråter så jävligt och mår som du mår. Utan för vem du är och för att han ser en framtid med er.

När han berättade att han ville göra slut men att vi skulle prata och han kanske ångrar sig, så insåg jag hur löjlig jag var. Problemet är att ingen säger nåt, men liksom då insåg jag att han inte var så förtjust i hur barnsligt jag beter mig. Jag tänkte, att med tillräckligt mycket vilja kan jag skärpa mig. Jag har svårt med samtal via t.ex. telefon eller skype, och jag vill träffa honom. Jag vill kunna stå framför honom utan att böla som en unge.
Precis, blommorna var tänkt som en liten fin grej, så han sa att han skulle ge det en chans. Det var det senaste han sa liksom. Att han skulle ge det en chans. Han har inte sagt något annat. Efter det förutom att om jag verkligen vill ha ett förhållande där han antagligen inte komma kunna göra slut face to face. Och "Okej..." när jag skrivit lång text om hur jag känner.

Jag har antideppressiva, som faktiskt hjälp mer eller mindre. Tagit en paus med dem, och sen måste jag få en ny tid. Känns ovärt att börja på dem igen då det är mina sista tabletter nu och jag har ingen ny tid än. Ska även gå på samtal hos psykiatrin, samt be om sömnundersökning för dessa mardrömmar jag haft sen ca ett år tillbaka. Aldrig tidigare har någon haft sån effekt på mig att faktiskt vilja försöka att göra mitt bästa.

Jag ha sagt till honom att jag känner mig som en little girl i en Daddy Dom/Little Girl relation. Men ju mer jag gick in på det och att ha det så, desto mer märkte jag att jag inte vill ha det förhållandet. Och jag kände mig inte sån alls den stunden jag fick vara riktiga jag. Jag vet att jag kräver för mycket uppmärksamhet, men när någon verkligen säger till och jag inser allvaret, då kan jag verkligen skärpa mig. Problemet är att inget säger till på allvar utan att göra slut...

Jag vill också träffa honom, för jag tror det blir lättare för mig att verkligen prata då. Skriva känns så okänsligt och i samtal kan jag inte alls få fram det jag vill säga. Jag vill veta exakt vart vi står innan jag ger upp. Och självklart vill jag ha en chans att verkligen göra mitt bästa för att vara en mogen flickvän.
Citera
2014-08-28, 20:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinax85
... Nej, jag tycker inte att du ska åka till honom, eller bry
dig om honom mer... Han förtjänar uppenbarligen inte
dig och det verkar vara han som är lite omogen tycker
jag...

Jag tycker inte att du verkar vara ett litet barn eller en
omogen flicka bara för att du är deprimerad, att du har
självskadebegär och att du kanske är lite extra känslig...

... Någon som är just som dig ska tas hand om, lite extra.
Man ska bry sig om personer som är deprimerade och som
har svårt med sina psykiska spöken... Det är dessutom
personer som lider av depressioner, långvarig ensamhet
och utanförskap som har det där "lilla extra" anser
jag, personer som har extra vackra personligheter och som
är lite mer speciella...

... Lämna den här själviska, omogna killen och vänta tills du
hittar någon som faktiskt är värd en chans av dig, inte tvärtemot!

Men han var min enda livsglädje. Som sagt är han en riktigt fin kille. Jag vill bara få en riktig chans att prata med honom, vill inte låta honom göra slut, för något som kanske inte ens gäller. En tidigare pojkvän gjorde delvis slut p.g.a. något som jag, under tiden han inte pratade mig mig, hade tänkt mycket på, och ganska mycket löst. Hade även andra problem jag lyckats börja lösa, men fick aldrig chansen att berätta.

Jag är verkligen känslig, överkänslig. Men oftast ser jag problemet, jag upptäcker vad jag gör fel, men det är efteråt. Sen har jag inte chansen att bättra på det.

Jag vill ha chansen att prata med honom face to face, för annars tror jag inte jag kan förmedla det jag verkligen vill innan han bestämmer sig för att det verkligen är slut.
Citera
2014-08-28, 20:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Hur kan man bli deprimerad över en annan människa eller kille/tjej?

Jag kunde inte ens bli ledsen då mina föräldrar dog.

Psykopatvarning
Citera
2014-08-28, 20:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickeby
Om han väljer att ni ska ge er relation en chans till - tror du att det kommer att hålla då? Ni verkar inte har varit tillsammans så länge och redan har det varit turbulens kring huruvida ni ska vara ihop eller inte. Det låter tyvärr inte som någon bra början och jag har svårt att tro att ni kommer att vara tillsammans i många långa år innan han väljer att lämna dig igen. Troligen kommer du också leva med känslan och rädslan för att han kan komma att lämna dig snart igen - eller kommer du känna dig trygg med honom och tro att han alltid kommer att finnas där för dig?

Är det inte bättre att du försöker finna dig själv, fokusera på ditt liv, skaffa hjälp till att komma ur din depression, plugga och när du mår bättre kan du försöka finna en annan hjärtevän. Och att du då kan visa för ditt ex vilken fin tjej han gick miste om när han dumpade dig.

Jag hoppas verkligen att du tar tag i din depression för att må bättre och sluta förstör din hud med alla dessa skärningar... Det är inte bra. Om du måste göra dig illa - ta ett gummiband runt handleden och snärta till. Ger smärta, men inga kvarstående märken. Önskar dig allt gott!

Lycka till!

Rickeby

Jag tror det finns en chans att det kommer hålla. Sen kan man aldrig veta. Först måste jag se till att han vet att om det är nåt som är fel, säg till mig på allvar, låta mig tänka över det, inse problemet, och försöka bättra på det.

Jga måste veta vad som är felet i förhållandet, och om jag verkligen inte kan vara det han behöver likaväl. Jag kan förändras om jag får lite tid att tänka över. Så att jag vet. Med tanke på hur ovisst det är så vill jag inte göra slut. Han gav mig nåt att se fram emot. Något som ingen tidigare kunnat ge.

Tänk om det KAN lösa sig, så går jag istället miste om något som fått mig känna mer livsgläddje är något eller någon innan lyckats göra.

Jag ska pröva det med gummibandet...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback