Citat:
Bra förslag!
3 MSEK inom 5 år
Avkastning: 11 %
Startkapital: 1 000 000 kr
Månadspar: 17 000 kr
= 3 018 376 kr
Dollarmiljonär inom 10 år
Avkastning: 11 %
Startkapital: 1 000 000 kr
Månadspar: 30 000 kr
= 9 157 131 kr
Jag ska definitivt ta mig en funderare kring framtida sparmål. Blir ju helt klart motiverad av utmaningen
Mer förslag!!
3 MSEK inom 5 år
Avkastning: 11 %
Startkapital: 1 000 000 kr
Månadspar: 17 000 kr
= 3 018 376 kr
3 MSEK på 5 år är rätt ordentligt! Helt klart inom räckhåll. Vid en första anblick känns det inte överdrivet svårt men samtidigt så är jag realistisk så är det troligt att framtiden omfattas av villa, bilar, barn, bröllop, familjeaktiviteter m.m..
Värt att fundera över om det kanske är rätt mål.
Värt att fundera över om det kanske är rätt mål.
Dollarmiljonär inom 10 år
Avkastning: 11 %
Startkapital: 1 000 000 kr
Månadspar: 30 000 kr
= 9 157 131 kr
Dollarmiljonär ett mål jag tänkt på. En enorm utmanings om kräver både tid och rejäla insatser, långt utöver ett vanligt jobb. Låt säga att dollarmiljonär innebär 9 MSEK (ytterligare 8 MSEK) då skulle jag behöva en rejäl inkomst då jag knappast ser mig leva på småpengar.
Rent spontant skulle jag behöva starta eget företag. Vilket jag inte ser mig gör inom kort. Däremot har jag en del sidosysslor jag har funderat på att arbtea med vilket skulle kunna generera 5-10 tkr extra i månaden.
PS: Att spekulera i hur USD/SEK-kursen står i om 10 år är omöjligt. Snittkursen historiskt är under 5 kr men i modern valutahistorik är den +8 kr/USD. Låt gissa 9 kr/USD.
Rent spontant skulle jag behöva starta eget företag. Vilket jag inte ser mig gör inom kort. Däremot har jag en del sidosysslor jag har funderat på att arbtea med vilket skulle kunna generera 5-10 tkr extra i månaden.
PS: Att spekulera i hur USD/SEK-kursen står i om 10 år är omöjligt. Snittkursen historiskt är under 5 kr men i modern valutahistorik är den +8 kr/USD. Låt gissa 9 kr/USD.
Jag ska definitivt ta mig en funderare kring framtida sparmål. Blir ju helt klart motiverad av utmaningen
Mer förslag!!Mitt nästa mål kommer först och främst grunda sig i att öka mina inkomster. Att skaffa mig en ytterligare inkomstkälla. Inkomstkällan kommer vara av semi-passiv karaktär. Något som tar tid men som ändå är hanterbart på sidan om mitt vardagliga arbete.
Ett hyreshus är lockande och lite av en dröm.
Att konsultera min kunskap/erfarenhet är en annan. Exempelvis hålla föreläsningar högskolor.
Hjälp mig! Vad är en möjlig sidoinkomst? Har ni själv tjänat pengar på en sidosyssla eller drivit någon verksamhet på deltid? Berätta gärna om dina eller dina bekantas framgångar!!
Behöver alla råd jag kan få
Ren tur, men det besparade mig ca 30 tkr.