• 1
  • 2
2014-08-26, 02:27
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Vad för rödvin halsar dem på redaktionen? Elisabeth Höglund skriver att en deltagare (påbrå tar hon inte med) anklagar juryn för rasism. Laila Bagge reser sig upp och säger att halva hennes släkt är araber (här blir påbrå viktigt att ta med). Vars någonstans gjorde Laila Bagge Wahlgren en insats mot rasism och en insats för oskyldiga muslimer? Ingenstans nämnde Bagge Wahlgren att någon i hennes släkt är muslimer. Ingenstans i vrålet tog hon ställning för muslimer. Det är något Höglund fördomsfullt tar för givet. Att hennes släkt på pappans sida är muslimer.

Den scen jag såg utspela sig var en överklasskvinna som anser att hon inte kan vara rasist för att hon är halvt rasblandad Hon menar alltså att inga förutom vita cis kan vara rasister. Det applåderar Höglund för. Någon behöver pension

Citat:
Den person i Sverige som de senaste dagarna gjort den största insatsen mot rasism och för oskyldiga muslimer är Laila Bagge. När en deltagare i ”Idol” i TV4 i veckan beskyllde juryn för att vara rasister reste sig Laila *Bagge upp och skrek: ”Min pappa är palestinier. Halva min släkt är araber! Tala inte om att vi är rasister!”.

Tack Laila, du anar inte vilken stor *politisk insats du gjorde.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19418358.ab
Citera
2014-08-26, 04:22
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Öhm, hört talas om sarkasm?
Citera
2014-08-26, 05:20
Medlem
hagsatras avatar
Jag e så jävla bäng jag fattar inte om hon är allvarlig eller inte
Citera
2014-08-26, 05:48
Medlem
Laila Bagge är en person som har öppnat sitt hjärta och sett ljuset. Stort av henne.
Citera
2014-08-26, 05:58
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Öhm, hört talas om sarkasm?

Svårt att tolka in sarkasmen i krönikan. Någon på FB skrev att Aftonbladet är Sveriges svar på MAD. Så måste det vara
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-08-26 kl. 06:12.
Citera
2014-08-26, 06:00
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Vad för rödvin halsar dem på redaktionen? Elisabeth Höglund skriver att en deltagare (påbrå tar hon inte med) anklagar juryn för rasism. Laila Bagge reser sig upp och säger att halva hennes släkt är araber (här blir påbrå viktigt att ta med). Vars någonstans gjorde Laila Bagge Wahlgren en insats mot rasism och en insats för oskyldiga muslimer? Ingenstans nämnde Bagge Wahlgren att någon i hennes släkt är muslimer. Ingenstans i vrålet tog hon ställning för muslimer. Det är något Höglund fördomsfullt tar för givet. Att hennes släkt på pappans sida är muslimer.

Den scen jag såg utspela sig var en överklasskvinna som anser att hon inte kan vara rasist för att hon är halvt rasblandad Hon menar alltså att inga förutom vita cis kan vara rasister. Det applåderar Höglund för. Någon behöver pension

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19418358.ab

Man ser väldigt mycket av en typisk arab i Bagge. Säg att hon skämtar. Jag har själv inte sett inslaget.

Om hon nu inte skämtar så är hon en stor inspirationskälla för alla palestinier
Senast redigerad av Muhamedsson 2014-08-26 kl. 06:03.
Citera
2014-08-26, 06:07
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Man ser väldigt mycket av en typisk arab i Bagge. Säg att hon skämtar. Jag har själv inte sett inslaget.

Om hon nu inte skämtar så är hon en stor inspirationskälla för alla palestinier

http://m.youtube.com/watch?v=J15n3YbT6co Bara för dig Framtida kultstatus. Bagge för Nobels fredspris. Baggen som stoppade rasismen
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-08-26 kl. 06:14.
Citera
2014-08-26, 06:22
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
http://m.youtube.com/watch?v=J15n3YbT6co Bara för dig Framtida kultstatus. Bagge för Nobels fredspris. Baggen som stoppade rasismen

Bra jobb där mot rasismen och det välkända rasistkortet.!

Snubben gör ett bra jobb. Notera Anders Bagges min.
Senast redigerad av Muhamedsson 2014-08-26 kl. 06:29.
Citera
2014-08-26, 11:52
Medlem
Jag trodde inte det var sant när den där misslyckade sångartönten sa det där om att han inte fick gå vidare därför att juryn var rasister! Detta visar ju tydligt hur invandrare tänker: så fort det blir lite besvärligt beror det inte på dem utan på att svenskarna är rasister.
En ren njutning blev det sedan när Laila Bagge satte honom på plats, hon borde få medalj för tapperhet i strid.
Alla svenskar borde gå till motangrepp direkt varje gång det kommer på tal att vi skulle vara rasister för att vi vill minska invandringen.
Senast redigerad av Gothicat 2014-08-26 kl. 12:02.
Citera
2014-08-26, 13:11
Medlem
elliezs avatar
Haha lite gulligt när han säger förlåt. "jag tyckte ni var taskig, därför jag sa ni var rasist. Men egentligen tycker jag ni är jättesnälla och vill be om ursäkt" (eller vad han nu säger).
Var lite kul att se Laila bli förbannad. Dock blir även jag riktigt sur när man blir kallad rasist så fort man säger emot eller kritiserar någon från ett annat land.
Citera
2014-08-26, 13:26
Medlem
Kirosanas avatar
Texten osar sarkasm men Bagges reaktion mot rasistanklagelsen var det mest ogenomtänkta responsen jag har hört på länge, för att inte tala om hur folk applåderade henne.
Citera
2014-08-26, 20:18
Medlem
Oavsett om hon är allvarlig eller inte så finns det sådana pantade personer, i synnerhet i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in