Vad för rödvin halsar dem på redaktionen? Elisabeth Höglund skriver att en deltagare (påbrå tar hon inte med) anklagar juryn för rasism. Laila Bagge reser sig upp och säger att halva hennes släkt är araber (här blir påbrå viktigt att ta med). Vars någonstans gjorde Laila Bagge Wahlgren en insats mot rasism och en insats för oskyldiga muslimer? Ingenstans nämnde Bagge Wahlgren att någon i hennes släkt är muslimer. Ingenstans i vrålet tog hon ställning för muslimer. Det är något Höglund fördomsfullt tar för givet. Att hennes släkt på pappans sida är muslimer.
Den scen jag såg utspela sig var en överklasskvinna som anser att hon inte kan vara rasist för att hon är halvt rasblandad

Hon menar alltså att inga förutom vita cis kan vara rasister. Det applåderar Höglund för. Någon behöver pension
Citat:
Den person i Sverige som de senaste dagarna gjort den största insatsen mot rasism och för oskyldiga muslimer är Laila Bagge. När en deltagare i ”Idol” i TV4 i veckan beskyllde juryn för att vara rasister reste sig Laila *Bagge upp och skrek: ”Min pappa är palestinier. Halva min släkt är araber! Tala inte om att vi är rasister!”.
Tack Laila, du anar inte vilken stor *politisk insats du gjorde.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19418358.ab