• 1
  • 2
2014-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Vad för rödvin halsar dem på redaktionen? Elisabeth Höglund skriver att en deltagare (påbrå tar hon inte med) anklagar juryn för rasism. Laila Bagge reser sig upp och säger att halva hennes släkt är araber (här blir påbrå viktigt att ta med). Vars någonstans gjorde Laila Bagge Wahlgren en insats mot rasism och en insats för oskyldiga muslimer? Ingenstans nämnde Bagge Wahlgren att någon i hennes släkt är muslimer. Ingenstans i vrålet tog hon ställning för muslimer. Det är något Höglund fördomsfullt tar för givet. Att hennes släkt på pappans sida är muslimer.

Den scen jag såg utspela sig var en överklasskvinna som anser att hon inte kan vara rasist för att hon är halvt rasblandad Hon menar alltså att inga förutom vita cis kan vara rasister. Det applåderar Höglund för. Någon behöver pension

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19418358.ab

Personen som skrev det där är ju inte riktigt frisk.
Citera
2014-08-26, 21:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirosana
Texten osar sarkasm men Bagges reaktion mot rasistanklagelsen var det mest ogenomtänkta responsen jag har hört på länge, för att inte tala om hur folk applåderade henne.

Trodde jag den skulle göra när jag läste rubriken men jag tror kärringen blivit galen. Sarkasmen och ironin jävligt väl dold i så fall.
Citera
2014-08-26, 21:25
Medlem
Mad monks avatar
Det är en bra idé blir man rasistanklagad kan man alltid säga att man har en neger/arab i släkten.
Citera
2014-08-26, 21:51
Medlem
Det hon säger är - min pappa är palestinier, dvs jag är halvpalestinier= hälften invandrare.
Eftersom jag har invandrarbakgrund( om än till hälften) kan aldrig vara rasist.
För en rasist är = en vit(hel svensk i det här landet) person som hatar invandrare. Något annat finns inte.

Skit samma hur ex Iranier behandlar negrer i Iran. Det är ju "kulturella motsättningar"
För dom kan ju inte vara rasister såklart, för att dom är inte vita. Någon fråga om rasism är
det ju såklart inte, för dom är inte vita. O vita är dom ända som kan var rasister, det fick vi lära
oss av Hitler.
Citera
2014-08-27, 01:04
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det är uppenbart att Elisabeth Höglund tycker att araber är muslimer. Detta kan ju definitivt ses som form av rasism, även om araber strikt sett inte är en ras.

Men detta var nog bara ett olycksfall i arbetet, lite otur när hon tänkte. Det där om Laila Bagge är säkert menat som bitter sarkasm, och en antydan om att rasismen är väldigt utbredd hos Lailas förfäder. Den går nog läsarna helt förbi.
Citera
2014-08-27, 01:08
Medlem
svensvenglenns avatar
med dagens debattklimat och all idioti som skrivs kan det faktiskt vara svårt att avgöra vilken idioti som är sarkasm och vilken som är allvarligt menad. men tror nog hon är sarkastisk faktiskt.
Citera
2014-08-27, 01:21
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Eftersom att Laila Bagge inte ser särskilt halvarabisk ut så antar jag att den hon kallar pappa är en arabisk man som haft ett förhållande med hennes mamma?

Edit: Laila Bagge levde åtminstone fram till 1980 med sin svenske pappa (källa Sveriges befolkning 1980). Dvs minst fram till att hon var åtta år. Så efter åtta års ålder så ska hon ha bytt pappa?

Edit2: Tydligen levde hon åtminstone fram till 1990 med sin biologiske far, dvs till minst 19 års ålder har Laila Bagge alltså bott med sin biologiske svenske pappa. (Källa Sveriges Befolkning 1990)

Så efter att från födseln till minst 19 års ålder bott med sin svenske pappa så bytte hon till en palestinsk pappa?

Edit3: Hon skriver själv här: http://blogg.mama.nu/lailas-blogg/2012/02/06/min-pappa/

Förklaringen, enligt henne, ska vara att Lailas pappa är arabisk israel, Laila kom till och 1-2 år senare så träffade Lailas mamma en svensk man som hon flyttade ihop med.

Reflektion: Välkommen till det nya Sverige där varje medborgare bör ha någon form av invandraralibi för att inte kallas för rasist och bespottas. Det har varit så under flera år nu, människor gör de mest lustiga krumbukter för att själva kalla sig för invandrare eller ha utländsk påbrå "Jag har en farfar från Finland!", "Min mor kommer från Tyskland!" osv.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-08-27 kl. 02:11.
Citera
2014-08-27, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Eftersom att Laila Bagge inte ser särskilt halvarabisk ut så antar jag att den hon kallar pappa är en arabisk man som haft ett förhållande med hennes mamma?

Edit: Laila Bagge levde åtminstone fram till 1980 med sin svenske pappa (källa Sveriges befolkning 1980). Dvs minst fram till att hon var åtta år. Så efter åtta års ålder så ska hon ha bytt pappa?

Edit2: Tydligen levde hon åtminstone fram till 1990 med sin biologiske far, dvs till minst 19 års ålder har Laila Bagge alltså bott med sin biologiske svenske pappa. (Källa Sveriges Befolkning 1990)

Så efter att från födseln till minst 19 års ålder bott med sin svenske pappa så bytte hon till en palestinsk pappa?

Edit3: Hon skriver själv här: http://blogg.mama.nu/lailas-blogg/2012/02/06/min-pappa/

Förklaringen, enligt henne, ska vara att Lailas pappa är arabisk israel, Laila kom till och 1-2 år senare så träffade Lailas mamma en svensk man som hon flyttade ihop med.

Reflektion: Välkommen till det nya Sverige där varje medborgare bör ha någon form av invandraralibi för att inte kallas för rasist och bespottas. Det har varit så under flera år nu, människor gör de mest lustiga krumbukter för att själva kalla sig för invandrare eller ha utländsk påbrå "Jag har en farfar från Finland!", "Min mor kommer från Tyskland!" osv.

Varför skulle hon INTE göra det? Araber är generellt sett kaukasoider, som svenskar. Vi snackar inte om en neger/svensk-hybrid nu
Citera
2014-08-27, 12:17
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Varför skulle hon INTE göra det? Araber är generellt sett kaukasoider, som svenskar. Vi snackar inte om en neger/svensk-hybrid nu
Titta på pappan. Ställ dig frågan hur lik Laila är denne.

Alla halvaraber jag mött har sett utländska ut. Utan undantag.
Citera
2014-08-27, 23:23
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619

Haha ni är ju negerhybrider.
Citera
2014-08-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Titta på pappan. Ställ dig frågan hur lik Laila är denne.

Alla halvaraber jag mött har sett utländska ut. Utan undantag.

Haha tänkte på det också, känner ingen halvarab som ser så svensk ut, morsan måste ha varit med flera andra..
Citera
2014-08-28, 00:53
Medlem
Laila ska bara hålla käft. Hon kan trots sin arab pappa vara rasist. Hon identifierar sig som Svensk, och vill inte ha något med araber att göra, trots sin arab pappa. Hon kan inte rå för att hon är halv arab. Hon gillar inte blattar helt enkelt, som majoriteten av svenskarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in