Citat:
Ursprungligen postat av
sothu
Hej,
Tycker Ni Ett r r En Lng Tid?
365 dagar.. r det verkligen en lng tid? Eller det kanske inte r en s lng tid fr dig? Snlla bertta vad du tycker, r ett r fr dig en lng tid?
Jag frstr inte hur detta r filosofi, det r som att frga "knns det snabbare att dricka vatten n mjlk?" Men, naturligtvis, alla frgor innehar samma vrde.
Det finns ingen gngse uppfattning huruvida ett r r en kort, respektive en lng tid. Jag tror det varierar mycket beroende p vad man gr och hur du "frgyller" dem dagar som passerar. Jag skulle vilja sga att ett r inte r s mycket tid, eftersom tiden gr oavsett vad vi gr.
Lt oss sga att du reser och utforskar vida vrlden, tiden tenderar att g "snabbare", eller tminstone uppfattas som "snabbare". Sitter du dremot hemma, utan arbete, studier eller annan sysselsttning, kommer dagarna, och drmed ret, att g "lngsammare", eller tendera att g "lngsammare."
Ett r r alltid ett r, tiden finns oberoende av mnsklig aktivitet. Drmed kan ett r, som vi definierar till 365 dagar fr ltthetens skull, aldrig vara snabbare eller lngsammare.