• 1
  • 2
2014-08-25, 22:57
Medlem
sothus avatar
Hej,

Tycker Ni Ett r r En Lng Tid?
365 dagar.. r det verkligen en lng tid? Eller det kanske inte r en s lng tid fr dig? Snlla bertta vad du tycker, r ett r fr dig en lng tid?
Citera
2014-08-25, 22:58
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Tycker det gr fort som fan
Citera
2014-08-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.

Det r fr att ditt liv r s fantastiskt.

Jag tycker dremot att det gr i snigelfart och det hnder s jvla mycket att tv r knns som 10 r!
Citera
2014-08-25, 23:02
Medlem
sothus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.

h vad lugnande det knns att f hra det, kan man frga hur gammal du r? 15-20? 21-25? 26-30-? 35+? Vad r det som gr att du tycker det gr s fort? Tnker du inte p den? Vad r din teknik? Fr mig knns det som tio r! Det r frustrerande fr mig! Jag tnker hh inte ett r till! :-/
Citera
2014-08-25, 23:03
Medlem
sothus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
Det r fr att ditt liv r s fantastiskt.

Jag tycker dremot att det gr i snigelfart och det hnder s jvla mycket att tv r knns som 10 r!

Precis!!
Citera
2014-08-25, 23:04
Medlem
krigsbarns avatar
Det beror p. Tidsfldet uppfattas inte direkt som konsekvent, utan istllet rannsakar man d-, nu- och framtid genom olika perspektiv som den specifika och subjektiva tillvaron gldgar.
Citera
2014-08-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sothu
Precis!!

Exakt.

Och ska jag vara rlig s vet jag knappt vem jag var fr 3-4 r sen. Bara vldigt annorlunda.
Citera
2014-08-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Det beror p. Tidsfldet uppfattas inte direkt som konsekvent, utan istllet rannsakar man d-, nu- och framtid genom olika perspektiv som den specifika och subjektiva tillvaron gldgar.

Vilket muppsvar. Fattar 0
Citera
2014-08-25, 23:08
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
Vilket muppsvar. Fattar 0
S gr det nr man r dum i huvudet. Det korta svaret - som du borde kunna ta till dig - r att det beror p. Tror inte att du behver frst mer n s.
Citera
2014-08-25, 23:12
Medlem
Citat:
S gr det nr man r dum i huvudet. Det korta svaret - som du borde kunna ta till dig - r att det beror p. Tror inte att du behver frst mer n s.

"beror p" r lika dligt svar som att sga "drfr!" nr ngon sger "varfr?". Tillfr inte trden mer ordbajsande din pseudofilosof. Vrm hellre en kopp th och kryp ner under tcket och skeda med nietzsche i dina drmmar.
Citera
2014-08-25, 23:15
Medlem
particulum1s avatar
Citat:

Det var ett muppsvar.

Du har tid som ett rknestt (klockan) och mjligtvis som en 4e dimension om man r verens med Einsteins berkningar vilket jag inte r, Varfr? Tid som en fjrde dimension hller inte p kvantniv. Framtid och dtid utspelar sig i din fantasi, i dina tankar och minnen du har.

Utver det finns det bara Nu som tid.
Senast redigerad av particulum1 2014-08-25 kl. 23:20.
Citera
2014-08-25, 23:17
Medlem
sothus avatar
Citat:

Ay knw rajt? Nr man lekte tillexempel nr man var barn och hade jtte kul, d var ju man (hjrnarn) inne i lekandet och d gick tiden superfort eftersom man inte tnker p den nr man har det trkigt och tnker p klockan hela tiden gr den super segt, och jag vill liksom att ett r ska g fort, det r inte precis en vecka eller snt s det fr mig frustrerad lite att knna att ett r kommer ta en ganska lng stund jmfrt med en vecka eller tv vilket jag kan leva med ven om jag vill att tiden ska g fort, men att knna s infr ett r, det r jobbigt att knna s hela tiden, att dagarna ska g super fort varenda dag 365 gnger, det r ju inte s men en vecka eller tv, man fr en annan mentalitet relaterat till tlmodighet men att jmfra ett r med en eller tv veckor r ju tufft fr den mentala tlmodigheten att kunna sga till sig sjlv "det gr bra, det kommer g s fort" jmfrt men en vecka eller tv eftersom d vet hjrnan att det r verkomligt jmnfrt med ett r eftersom man har ftt en sdan tidsuppfattning eller jag har det liksom. Eller jag vet inte faktiskt vad jag babblar om det r svrt att frklara typ hh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in