Citat:
Ursprungligen postat av
krigsbarn
Det beror p. Tidsfldet uppfattas inte direkt som konsekvent, utan istllet rannsakar man d-, nu- och framtid genom olika perspektiv som den specifika och subjektiva tillvaron gldgar.
Ay knw rajt? Nr man lekte tillexempel nr man var barn och hade jtte kul, d var ju man (hjrnarn) inne i lekandet och d gick tiden superfort eftersom man inte tnker p den nr man har det trkigt och tnker p klockan hela tiden gr den super segt, och jag vill liksom att ett r ska g fort, det r inte precis en vecka eller snt s det fr mig frustrerad lite att knna att ett r kommer ta en ganska lng stund jmfrt med en vecka eller tv vilket jag kan leva med ven om jag vill att tiden ska g fort, men att knna s infr ett r, det r jobbigt att knna s hela tiden, att dagarna ska g super fort varenda dag 365 gnger, det r ju inte s men en vecka eller tv, man fr en annan mentalitet relaterat till tlmodighet men att jmfra ett r med en eller tv veckor r ju tufft fr den mentala tlmodigheten att kunna sga till sig sjlv "det gr bra, det kommer g s fort" jmfrt men en vecka eller tv eftersom d vet hjrnan att det r verkomligt jmnfrt med ett r eftersom man har ftt en sdan tidsuppfattning eller jag har det liksom. Eller jag vet inte faktiskt vad jag babblar om det r svrt att frklara typ hh