Citat:
Ursprungligen postat av
sothu
Hej,
Tycker Ni Ett År Är En Lång Tid?
365 dagar.. är det verkligen en lång tid? Eller det kanske inte är en så lång tid för dig? Snälla berätta vad du tycker, är ett år för dig en lång tid?
Jag förstår inte hur detta är filosofi, det är som att fråga "känns det snabbare att dricka vatten än mjölk?" Men, naturligtvis, alla frågor innehar samma värde.
Det finns ingen gängse uppfattning huruvida ett år är en kort, respektive en lång tid. Jag tror det varierar mycket beroende på vad man gör och hur du "förgyller" dem dagar som passerar. Jag skulle vilja säga att ett år inte är så mycket tid, eftersom tiden går oavsett vad vi gör.
Låt oss säga att du reser och utforskar vida världen, tiden tenderar att gå "snabbare", eller åtminstone uppfattas som "snabbare". Sitter du däremot hemma, utan arbete, studier eller annan sysselsättning, kommer dagarna, och därmed året, att gå "långsammare", eller tendera att gå "långsammare."
Ett år är alltid ett år, tiden finns oberoende av mänsklig aktivitet. Därmed kan ett år, som vi definierar till 365 dagar för lätthetens skull, aldrig vara snabbare eller långsammare.