Vitkålsgryta
Fräs strimlad vitkål tillsammans med litet vatten och buljong. Tillsätt sirap i slutet. Krydda ev. med rosmarin.
Du kan ha i falukorvsbitar eller köttfärs för att få litet mättande animaliskt protein.
Jag ska göra kåldolmar. Hittade en länk till det här receptet postat av StigAllan i en annan tråd som handlade om kåldolmar, men är det jag som är blind eller fattas det i receptet hur mycket ris det ska vara?
Jag ska göra kåldolmar. Hittade en länk till det här receptet postat av StigAllan i en annan tråd som handlade om kåldolmar, men är det jag som är blind eller fattas det i receptet hur mycket ris det ska vara?
vitkål är underbart och gott...fast helst rått och krispigt..
men man kanske borde testa att göra ett par vegetariska kåldolmar en vacker dag.
annars är kål/potatissoppa en höjdare..
Borstj är väl inte riktigt kålbaserat men man kan ha mycket kål i det...ruggugt gott, spec om man gör det som det görs i ukraina..starkt och med en hel del chili
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!