2014-08-25, 01:05
Medlem
Inte superinsatt men de vann ju ligan flera gånger och ansågs väl vara ett av världens bästa lag? Vad händer nu? Samma lag i princip, gör förluster mot lag som skulle vara enkla 3 poäng tidigare. Alla skyllde på gamla tränaren men Van Gaal verkar ju inte heller lyckas.

Någon fotbollsexpert där ute, vad är förklaringen?
Citera
2014-08-25, 01:24
Medlem
Ja du, att skylla allt på Moyes är inget annat än idioti. Sir Alex efterlämnade sig en åldrande trupp som på sistonde hade börjat tappa klass, Moyes fick rätt förutsättningar för att förbättra situationen men det klara han inte heller av (så lite får vi skylla på honom). Van Gaal kmr inte lyckas då han redan misslyckats med det allra viktigaste, värvningar. Han har inte lyckats värva en enda stjärna, vilket är otroligt viktig då en stor stjärna kan lyfta hela laget. Yngre spelare är också ett bonus då de kan tillföra mycket energi och bryta det mönster dem fastnar i, det såg jag på Barca matchen idag. Nej men Uniteds situation är lite komplicerad samt oförståelig, jag hoppas de värvar Di Maria men frågan är ifall det räcker?

Det är dags för ett generationsskifte!

- Sen får vi inte glömma att United lider av ett flertal skador.
Senast redigerad av rusenby 2014-08-25 kl. 01:28.
Citera
2014-08-25, 01:25
Medlem
thejams avatar
Är inte superinsatt i klubben men rätt så insatt i fotboll överlag. Vad jag förstått så sparkade David Moyes större delen av SAFs tränarstabb (som i stort sett gjorde jobbet åt SAF) och tog in flera från sin gamla klubb. Tryggheten som fanns förut i klubben kan man därmed anta vara borta i och med alla nya ansikten osv.

En annan anledning är alla skador dom har just nu. Flera av nyckelspelarna är borta.

Och utöver det så genomgår man ett sk generationsskifte. Man har tappat spelare som var i princip ryggraden i hela laget de senaste 2 åren. Scholes, Ferdinand och Vidic för att nämna ett par.

Så ja, det är många faktorer.
Citera
2014-08-25, 03:37
Medlem
Känns som att de hoppas alldeles för mycket på Rooney. Men de hoppas förgäves..
Citera
2014-08-25, 07:41
Medlem
Illusioners avatar
Jag tror avsaknaden utav ledare i omklädningsrummet bidrar mer än man tror.

Någon djupare analys än så är jag för okunnig för att ge.
Citera
2014-08-25, 08:28
Medlem
mishimas avatar
Jag läste för inte så länge sedan att det ska finnas empiri på att lag lag som har haft samma manager under en väldigt lång tid får omedelbart problem när den avgår. Jag ska se om jag hittar artikeln.
Citera
2014-08-25, 08:35
Medlem
Villons avatar
Det märkvärdiga är inte att ha en period på en säsong och två matcher då det går knackigt, det märkvärdiga är att ha en tjugoårsperiod med ständig titelstrid.
Citera
2014-08-25, 10:24
Medlem
Shuyins avatar
En väldigt intressant artikel skriven i maj månad innan det blev klart med Van Gaal.

http://www.ft.com/intl/cms/s/2/e1e6e...#axzz3BOFp5uBn

Kuper resonerar så att det är pengarna och en ålderstigande trupp som är problemen.
Citera
2014-08-25, 10:26
Medlem
Utveckla gärna det där. Är det konstigt att man måste kämpa hårt för att vinna, eller hur menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det märkvärdiga är inte att ha en period på en säsong och två matcher då det går knackigt, det märkvärdiga är att ha en tjugoårsperiod med ständig titelstrid.
Senast redigerad av Coca-Jack-Company 2014-08-25 kl. 10:29.
Citera
2014-08-25, 10:46
Medlem
Pancevs avatar
Helt naturligt...de hade haft en kärna på ledar/tränarsidan (Alex plus hans coacher) och på spelarsidan som drillats inom samma system under en låååång tid. Tack vare att Van Persie o även Chicarito gjorde mål konstant så lyckades de kräma ur en sista glorified säsong men det syntes redan då att det laget var slut.

De som finns kvar är antingen ojämna kantspelare eller riktiga marginalare som Anderson..o de nya/yngre har ännu inte nått tillräckligt hög nivå ännu. Sen är det ju inte lättare att få ny coach som vill spela annorlunda så laget inte ens har en stabil systemgrund att förlita sig till.

Men cashen har varit ett problem, de har köpt för lite och rensat ut för lite i truppen. Man kan nog säga att Sir Alex lämnade ett underinvesterat företag efter sig där fokus sista åren låg på vad man hade och inte vad man skulle få. Inget konstigt med det då han var klar för att dra sig tillbaka snart..men så är känslan.
Citera
2014-08-25, 11:11
Medlem
Jag skulle säga att åldrande nyckeslpelare har blivit lite sämre eller helt försvunnit.

Bra innermittfältare och mittbackar är viktigare än många tror, och där har inte United särskilt bra spelare i dagsläget.

Edit: Men ja, att de vann PL säsongen 12/13 får väl ses som en ganska stor bedrift med tanke på den truppen dom hade, men samtidigt tycker jag att konkurrensen var lite sämre då. Dagens Chelsea, City, Arsenal och Liverpool är bättre än då.
Senast redigerad av Apostrophe 2014-08-25 kl. 11:14.
Citera
2014-08-25, 11:54
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Jack-Company
Utveckla gärna det där. Är det konstigt att man måste kämpa hårt för att vinna, eller hur menar du?
Det jag menar är att det är normalt med skiftande framgångar, för alla lag. Av någon anledning antas det inte vara fallet för just Manchester United.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in