Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-02-05, 17:01
  #49
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Ja, men kolla på statyn på länken. Odödlighet måste ju finnas, annars hade ju man inte skapat den. T.ex.?
Varför inte?
Citera
2016-02-05, 17:21
  #50
Medlem
Sassafras21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Varför inte?

Ologiskt.
Citera
2016-02-05, 17:51
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Ologiskt.

Trollar du eller? Ska en staty vara bevis på att man kan uppnå odödlighet? Om man gör en staty av bumbibjörnarna då, betyder det att dom måste finnas?
Citera
2016-02-05, 18:16
  #52
Medlem
Sassafras21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztawiz
Trollar du eller? Ska en staty vara bevis på att man kan uppnå odödlighet? Om man gör en staty av bumbibjörnarna då, betyder det att dom måste finnas?

Det är ju en helt annan sak.
Citera
2016-02-05, 20:34
  #53
Medlem
Nope en kan inte bli odödlig, allting i denna värld ändrar sig förr eller senare.

Sedan ens sinne dör aldrig, men ens kropp kommer att dö.

Sedan förstår jag inte varför någon vill vara odödlig ?
Efter 150 år så kommer ni nog inte tycka livet är så rockigt, när alla ni kännt är döda och begravda sedan länge.
Citera
2016-02-06, 01:08
  #54
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Ologiskt.
Näpp.
Citera
2016-02-06, 15:20
  #55
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
Nope en kan inte bli odödlig, allting i denna värld ändrar sig förr eller senare.

Sedan ens sinne dör aldrig, men ens kropp kommer att dö.

Sedan förstår jag inte varför någon vill vara odödlig ?
Efter 150 år så kommer ni nog inte tycka livet är så rockigt, när alla ni kännt är döda och begravda sedan länge.
Min tolkning av TS mening av "evigt liv", är inte att individen är odödlig, utan att livet aldrig kommer att upphöra att existera, även om jorden och solsystemet blir obeboeligt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback