Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Ja, det är klart, det är precis vad Satan ville också.
"I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High." -- Isaiah 14:14
Sen om vetenskapen lyckas med att göra människor odödliga så kommer vi ha odödliga vampyrer på jorden igen, och på grund av dessa avskum måste vi översvämma hela jorden igen.
Jo, Bibeln gor ju Satan till hjalten, han som star for frihet och kunskap i motsats till tyrannen Gud som kraver:
"Alla maste blint lyda mig och ingen annan an mig" Men kristendom ar ju for de som inte tanker och inte "tror" pa verkligheten. Slavarna som lyder harskarna istallet for sina egna hjarnor.
Citat:
Det tog flera tusen år innan vi hade teknologin att segla genom haven till andra kontinenter. Gud straffade oss sedan med pesten som dödade 33% av Europas befolkning, eftersom vi åkte till andra kontinenter, och vi hade inte tillräckligt kunskap, för att känna till alla hot.
En tragedi for individerna da. Men manskligheten bara starktes av pesten, liksom av alla pester som aterkommit genom var historia. Det ar en del av var evolutionara historia. En manniskokropp innehaller fler mikroba celler an manniskoceller. Mer an tusen olika arter. Vi utvecklas tillsammans med dem.
Jag menar inte att manniskor som individer kommer att bli ododliga (aven om det ar mycket mojligt om bara nagra fa generationer, fan, just missed it!) utan att livet som process blir evig genom att det sprids till manga olika platser som inte kan forstoras samtidigt.
Citat:
Vi människor krigar fortfarande hela tiden, och alla länder är inte förenade till de Förenta Nationerna än, så vi kommer inte kunna åka till andra stjärnor än.
FN har aldrig lyckats astadkomma nagot! Internationella samarbeten inom fysik och rymdfart lagger en tung byrakratisk och politisk hand over arbetet. Se hur fusionsforskningen stannade nar den blev internationell, och den meningslosa rymdstationen. FN kommer aldrig att sprida liv interstellart, alla politiker klarar inte av det, men en enskild entreprenor kan mycket val gora det.