Citat:
Ursprungligen postat av
Ghibellino
Döm mig inte för hårt; jag anser ingen person som "knasig" i första taget. Du är hittills långt från ett sådant omdöme.
Jojo det förstår jag, men normalt så hade det nog uppfattats som lite udda om du hade frågat mig: "Vem är du?" och jag hade svarat "jag är ingen"
Citat:
Jag undrar hur detta påverkar din uppfattning av omvärlden. Kan det kännas obehagligt? Eller är det mer en lugn, harmonisk känsla? Är du någonsin orolig över dessa upplevelser?
Ganska skönt faktiskt, jag har vant mig nu. Det har dock tagit mig väldigt lång tid att finna ro i detta icke-varande, jag fick faktiskt en ganska tung period av depression i början när jag kom till denna förståelse om mig själv, jag upplevde mig då vara väldigt beroende av att tänka på olika saker hela tiden, det var det enda sinnestillstånd jag kände till. Då när jag hamnade i ett sinnestillstånd där jag inte tänkte mer än vad jag tänkte så vart det jobbigt, men med tiden och med mer mediterade så vande jag mig och depressions-tankar samt känslor försvann.
Jag fick typ tankar som "jag måste ju vara någon" eller "jag vill vara någon"...men sen kom jag till förståelse att jag faktiskt inte behöver vara någon egentligen, det är bara mitt ego som vill vara någon hela tiden. Jag släppte taget helt enkelt att försöka vara någon eller något.
Citat:
Nu är du particulum1. Jag uppfattar ditt nick som en önskan att vara, existera.
Ja typ, mitt ego finns ju fortfarande kvar. Jag behöver fortfarande mitt ego i många situationer, skulle jag inte ha mitt ego och mitt tänkande så skulle jag inte kunna arbeta eller överleva och tjäna pengar för att kunna betala räkningar eller köpa mat.