2014-08-23, 17:56
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det är nog snarare du som är rätt tappad när du jämför en förlossning med en pungspark , jag antar att du är kvinna, o då får jag skämmas å dina vägnar, jag skäms över att vara kvinnar, när dårar som du får vara lösa.. Din avatar säger ju en hel del också!

Du behöver inte skämmas över mig, ditt beteende ger dig tillräckligt att skämmas över utan min hjälp.

Varför kan man inte jämföra en förlossning med en pungspark? Båda gör ont som fan och är ungefär i samma del av kroppen. En jävligt bra jämförelse med andra ord.

Att du skulle ha fött barn tror jag däremot inte på för en sekund även om du nu mot all förmodan skulle vara kvinna.
Citera
2014-08-23, 18:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Du behöver inte skämmas över mig, ditt beteende ger dig tillräckligt att skämmas över utan min hjälp.

Varför kan man inte jämföra en förlossning med en pungspark? Båda gör ont som fan och är ungefär i samma del av kroppen. En jävligt bra jämförelse med andra ord.

Att du skulle ha fött barn tror jag däremot inte på för en sekund även om du nu mot all förmodan skulle vara kvinna.

Förstår du inte den jämförelsen får jag bara beklaga.

Nej, det stämmer jävligt väl att jag inte har fött några barn, man kan väl ändå ha en åsikt om saker och ting?
Citera
2014-08-23, 18:38
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
"Faktum är att jag tar ställning för hennes killes åsikt." Det låter som du lade dig i, men det är ju möjligt att du inte menade att du tar ställning någon annanstans än här och att du inte har berättat för vänninan hur du känner i den här frågan.
Jag vet inte om du har barn eller inte, och bryr mig inte så mycker ärligt talat, men att du inte skulle vilja ha din mamma där är helt ok. Jag ville inte ha med min mamma heller, men jag förstår dom som vill det. Vad jag inte förstår är alla som anser att killen ska ha lika mycket att säga till om när det gäller förlossningen. Så länge det är kvinnan som föder barn så är hennes åsikter värda mer än pappans. Han ska självklart ha lika mycket att säga till om efter förlossningen, men tills dess borde han inse att det är bäst för både mamman och barnet att hon känner sig så trygg och avslappnad som möjligt under förlossningen.

Vi befinner oss på ett diskussionsforum vilket innebär att både du och jag kan vara tydligare i våra ställningstagande än vi bör vara i verkliga livet. Här kan vi dra en frågeställning till sin spets, och ibland vara väldigt krassa i vårt resonemang. I vanliga livet är jag, och säkert även du, mera diplomatiskt lagd.
Citera
2014-08-23, 18:39
Medlem
Snuttepuffs avatar
Bara om svärmor var med även under tillverkningen...

Önskemålet från den blivande mamman är faktiskt ganska absurt, och hon är tämligen respektlös gentemot (blivande) pappan. Det är inte svärmors ögonblick i livet, det är mamma/pappa/barn som hör ihop i detta.
Citera
2014-08-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff

Önskemålet från den blivande mamman är faktiskt ganska absurt, och hon är tämligen respektlös gentemot (blivande) pappan. Det är inte svärmors ögonblick i livet, det är mamma/pappa/barn som hör ihop i detta.
Vad är så absurt? Som någon påpekade handlar det ju om mor, inte svärmor.
Citera
2014-08-23, 18:58
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff

Så som TS skriver är det ju mamman som vill ha sin mamma där, inte att den blivande mormodern har insisterat på att vara där. Varför kan man ju bara spekulera i men om hon känner att hon behöver stöd så har hon rätt att få det och att få välja vem det är. En del har ju med en doula som kan vara en helt främmande människa, just för att få stöd. Det är ju liksom inte pappan som ska leverera den här dagen.
Citera
2014-08-23, 20:04
Medlem
radarpars avatar
Föderskans mor hör mer hemma i förlossningssalen än babyns pappa enligt mig. Jag skulle gärna vänta utanför iaf.
Citera
2014-08-23, 20:19
Medlem
kordens avatar
Hade åkt hem till svärmor och pratat med henne, hon
hade nog förstått, hon har ju fött barn själv.

Då förlossningen brukat framkalla snälla ord mot sin partner så är det nog säkrast att ej nån annan är där inne.

Och sen skulle svärmor få tag i mitt barn innan jag fick
hålla i det så hade det varit. HEJ DÅ och fet jävla skilsmässa.
Citera
2014-08-23, 20:27
Medlem
Mooons avatar
Ja, vi skiter i vad hon som ska föda tycker. Vi talar med svärmor bakom ryggen på frun. Det enda du har rätt i, är nog det sista om du verkligen gör som du skriver.

Vad är problemet att låta kvinnan som ska föda själv få avgöra vem hon ska ha hos sig i förlossningssalen. Som flera män skrivit, vill de helst inte vara med när kvinnan ska föda. Det har ju nu nästan blivit ett tvång att pappan ska vara med. Det är trist att det inte kan vara lite mer flexibelt och att målet är att allt ska gå bra och kännas tryggt oavsett vem som deltar.

Citat:
Ursprungligen postat av korden
Hade åkt hem till svärmor och pratat med henne, hon hade nog förstått, hon har ju fött barn själv.

Då förlossningen brukat framkalla snälla ord mot sin partner så är det nog säkrast att ej nån annan är där inne.

Och sen skulle svärmor få tag i mitt barn innan jag fick hålla i det så hade det varit. HEJ DÅ och fet jävla skilsmässa.
Citera
2014-08-23, 21:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0E
Kvinnan beslutar om preventivmedel, kvinnan beslutar ytterst om huruvida barnet ska behållas, kvinnan bär på barnet. Kvinnan kommer mest troligt att spendera mest tid med barnet.
Nu ska kvinnan bestämma om fadern till barnet ska få ha inflytande över det ögonblick när deras gemensamma barn föds..? Vad annars i extremfeminismens förlovade land.

Får mannen, eller förlåt kvinnans partner (med dagens mått mätt) över huvud taget bidra med något annat än ekonomisk försörjning? Kanske köra till BB i egen bil i alla fall, även om det inte är en miljöbil?

Det är väl snarare vår "extremfeminism" som gör att det ens är tänkbart att mannen får vara med övt... Annars så brujar det vara reserverat för kvinnliga släktingar, "män äga ej tillträde".
Citera
2014-08-23, 21:05
Medlem
Citat:
När slutskedet kommer bör det vara blivande far o mor enbart ja.Har inget med feminsism att göra utan med en delad upplevelse mellan två människor som för evigt oavsett vad som händer blir detta barns föräldrar.Jag tror personligen att detta är ett djupt personligt djupt ögonblick som inte ska störas av vare sig mormor vänner farmor eller nån annan inte ens jag.

Upprepar det jag tidigare sagt. Somliga verkar ha så stor tilltro till medicinska åtgärder och så liten till sig själv och det stöd ens partner kan ge. Inte minst är upplevelsen viktig för pappan rent personligt.
Att förstå att man blivit far, att ha sett sitt barn födas, att förstå vad som krävs för att det ska födas ger en starkare relation mellan föräldrarna. Det är ett biologiskt känsligt ögonblick där paret blir föräldrar.
Citera
2014-08-23, 21:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacelord666
Hur vet du att hon varit med förr då?

Kom du med storken eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto