Citat:
Ursprungligen postat av
Zigga
Nej inte alls och att jag ska ha en viktig roll förutom att förlösa barnet och hjälpa till med det, är främmande, men som sagt, detta väcker mycket i många .De som vill diskutera, fråga eller annat är välkomna i PM då detta , antar jag är OT för frågan. Jag kommer inte att kommentera fler av dessa inlägg.
Det här kanske borde brytas ut till en egen tråd nu. Om man ska sammanfatta dina senaste fem inlägg så är din åsikt alltså att det viktigaste vid utdrivningen är barnets hälsa, att lägga grunden för fortsatt föräldraskap, kvinnans hälsa. I den ordningen.
Det knepiga med det resonemanget är att man har hela framtiden på sig att vara förälder men kvinnans hälsa kan förstöras på ett ögonblick om man inte har rätt support och kompetent folk i rummet. Varför skulle just detta ögonblick innehålla så otroligt viktiga komponenter för föräldraskapet att det inte går att kompensera för under resten av barnets liv, samtidigt som det självfallet inte påverkar föräldraskapet alls att man har all sjukvårdspersonal närvarande?