Citat:
Usch vilken knivig sits. Jag hade inte velat ha med svärmor under en förlossning även om jag tycker väldigt mycket om henne.
En förlossning är bildandet av en ny familj, det är något väldigt speciellt man bara bör dela med varandra. Ett sådant beslut hade lett till en jävligt märklig situation.
Nej, jag har inte med min pappa till urologen och det är rimligt att ens mor inte medverkar vid förlossningen.
Edit:
Finns det oerhört komiskt att kvinnor fortfarande gör det till en sådan stor sak att föda barn, precis som det aldrig hänt förut i världshistorien. "Plågas och smärta, hemskt fruktansvärt"
Lets face it: Kroppen är biologiskt anpassade för att föda barn. Kroppen bedöver sig själv i detta och man behöver för helvete inte sin mamma med till förlossningen.
Människor har fött barn utan hjälpmedel i tiotalstusen år så suck it up för helvete. Hur längesen var det en kvinna dog vid förlossningen?
Bli inte gravida om ni inte kan föda naturligt för helvete. Av någon anledning så har det blivit ett jävla lipande de senaste 50 åren när det snarare aldrig varit lättare att föda barn.
Inse att ni inte är unika och att i samma stund sker massvis med förlossningar.
En förlossning är bildandet av en ny familj, det är något väldigt speciellt man bara bör dela med varandra. Ett sådant beslut hade lett till en jävligt märklig situation.
Nej, jag har inte med min pappa till urologen och det är rimligt att ens mor inte medverkar vid förlossningen.
Edit:
Finns det oerhört komiskt att kvinnor fortfarande gör det till en sådan stor sak att föda barn, precis som det aldrig hänt förut i världshistorien. "Plågas och smärta, hemskt fruktansvärt"
Lets face it: Kroppen är biologiskt anpassade för att föda barn. Kroppen bedöver sig själv i detta och man behöver för helvete inte sin mamma med till förlossningen.
Människor har fött barn utan hjälpmedel i tiotalstusen år så suck it up för helvete. Hur längesen var det en kvinna dog vid förlossningen?
Bli inte gravida om ni inte kan föda naturligt för helvete. Av någon anledning så har det blivit ett jävla lipande de senaste 50 åren när det snarare aldrig varit lättare att föda barn.
Inse att ni inte är unika och att i samma stund sker massvis med förlossningar.
Det märks att du inte har någon som helst erfarenhet inom ämnet
Jag hade DÖTT om jag inte hade fött på ett sjukhus. Alla kvinnor klarar inte att föda. Och för mig blev det en tre dagars lång plåga med enorma smärtor, morfin, epidural, lustgas, akupunktur, gjorde fruktansvärt ont ändå.
OnT, vid min första förlossning var både min syster och man med och det var inga problem för sjukhuset. Dock slutade det med akut snitt och då väntade systern utanför.
I andra länder är det vanligt att familjen är med, i USA tex kan hela släkten finnas med i rummet när kvinnan föder. Vem som bestämmer vem som ska vara med är självklart kvinnan. Har mannen åsikter om detta är han egoistisk och omogen.