2014-08-23, 15:19
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Usch vilken knivig sits. Jag hade inte velat ha med svärmor under en förlossning även om jag tycker väldigt mycket om henne.

En förlossning är bildandet av en ny familj, det är något väldigt speciellt man bara bör dela med varandra. Ett sådant beslut hade lett till en jävligt märklig situation.

Nej, jag har inte med min pappa till urologen och det är rimligt att ens mor inte medverkar vid förlossningen.

Edit:

Finns det oerhört komiskt att kvinnor fortfarande gör det till en sådan stor sak att föda barn, precis som det aldrig hänt förut i världshistorien. "Plågas och smärta, hemskt fruktansvärt"

Lets face it: Kroppen är biologiskt anpassade för att föda barn. Kroppen bedöver sig själv i detta och man behöver för helvete inte sin mamma med till förlossningen.

Människor har fött barn utan hjälpmedel i tiotalstusen år så suck it up för helvete. Hur längesen var det en kvinna dog vid förlossningen?

Bli inte gravida om ni inte kan föda naturligt för helvete. Av någon anledning så har det blivit ett jävla lipande de senaste 50 åren när det snarare aldrig varit lättare att föda barn.

Inse att ni inte är unika och att i samma stund sker massvis med förlossningar.

Det märks att du inte har någon som helst erfarenhet inom ämnet
Jag hade DÖTT om jag inte hade fött på ett sjukhus. Alla kvinnor klarar inte att föda. Och för mig blev det en tre dagars lång plåga med enorma smärtor, morfin, epidural, lustgas, akupunktur, gjorde fruktansvärt ont ändå.

OnT, vid min första förlossning var både min syster och man med och det var inga problem för sjukhuset. Dock slutade det med akut snitt och då väntade systern utanför.
I andra länder är det vanligt att familjen är med, i USA tex kan hela släkten finnas med i rummet när kvinnan föder. Vem som bestämmer vem som ska vara med är självklart kvinnan. Har mannen åsikter om detta är han egoistisk och omogen.
Citera
2014-08-23, 15:20
Medlem
Oljemannens avatar
Vilken tilltro tjejen sätter på killen sin..
Men men, vill hon ha så ska hon få, själv hade jag min svägerska till att förlösa min son å då vart man fan inte nådig i församlingen.
Jävlarihelvete va skit man fick man.
Citera
2014-08-23, 16:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag skulle ALDRIG I HELA HELVETET vilja ha min mamma med på förlossningen, vad fan
Min sambo, barnmorskor, doktorer o allt som kan tänkas behöva vara på plats känns bättre...
Citera
2014-08-23, 16:28
Medlem
Mooons avatar
Jo jo, inte jag heller men nu är det ju inte vår förlossning utan en annan kvinna med en annan mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag skulle ALDRIG I HELA HELVETET vilja ha min mamma med på förlossningen, vad fan
Min sambo, barnmorskor, doktorer o allt som kan tänkas behöva vara på plats känns bättre...
Citera
2014-08-23, 16:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jo jo, inte jag heller men nu är det ju inte vår förlossning utan en annan kvinna med en annan mamma.

Jaha? Jag skulle ändå aldrig ha min morsa med.. Föda barn vill jag göra ifred..
Eller så hade ungen kommit ut snabbare med tanke på alla utbrott jag hade fått..
Citera
2014-08-23, 16:53
Medlem
HighwayDelights avatar
Och hur jag som utomstående ska kunna svara på frågan på ett korrekt sätt vettefan, jag hade inte uppskattat någon svärmor i alla fall
Citera
2014-08-23, 17:37
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Usch vilken knivig sits. Jag hade inte velat ha med svärmor under en förlossning även om jag tycker väldigt mycket om henne.

En förlossning är bildandet av en ny familj, det är något väldigt speciellt man bara bör dela med varandra. Ett sådant beslut hade lett till en jävligt märklig situation.

Nej, jag har inte med min pappa till urologen och det är rimligt att ens mor inte medverkar vid förlossningen.

Edit:

Finns det oerhört komiskt att kvinnor fortfarande gör det till en sådan stor sak att föda barn, precis som det aldrig hänt förut i världshistorien. "Plågas och smärta, hemskt fruktansvärt"

Lets face it: Kroppen är biologiskt anpassade för att föda barn. Kroppen bedöver sig själv i detta och man behöver för helvete inte sin mamma med till förlossningen.

Människor har fött barn utan hjälpmedel i tiotalstusen år så suck it up för helvete. Hur längesen var det en kvinna dog vid förlossningen?

Bli inte gravida om ni inte kan föda naturligt för helvete. Av någon anledning så har det blivit ett jävla lipande de senaste 50 åren när det snarare aldrig varit lättare att föda barn.

Är du helt jävla dum i huvudet? Självklart gör det ont som fan att föda barn även om kroppen är anpassad till det. Om din fru sparkar dig mellan benen så antar jag att det inte gör ont, för det är ju ändå naturligt att man blir sparkad där om man beter sig som en total idiot.
När en kvinna senast dog vid förlossning? Det händer fortfarande varje år även i Sverige. Det är faktiskt inte så svårt att hitta statistik på antal dödsfall under förlossningar.
Citera
2014-08-23, 17:44
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Edit:

Jag är kvinna, och jag håller med dig till fullo
Sliddjur som måste ha sin morsa med sig på förlossningen, undrar jag fan hur de tänker göra när ungen är född, är det sådana som måste ha med sin mamma överallt, vad de än gör, kommer de verkligen klara av en roll som morsa, när de måste ha sin MAMMA med på förlossningen? Kan de torka sig i arslet själv? Klipp navelsträngen för fan!

Visst fan är kvinnokroppen gjord för att föda barn, och det KOMMER MED all säkerhet göra ont, är man så jävla rädd inför detta, ge fan i att föd barn, problem fucking solved!
Citera
2014-08-23, 17:46
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Är du helt jävla dum i huvudet? Självklart gör det ont som fan att föda barn även om kroppen är anpassad till det. Om din fru sparkar dig mellan benen så antar jag att det inte gör ont, för det är ju ändå naturligt att man blir sparkad där om man beter sig som en total idiot.
När en kvinna senast dog vid förlossning? Det händer fortfarande varje år även i Sverige. Det är faktiskt inte så svårt att hitta statistik på antal dödsfall under förlossningar.

Det är nog snarare du som är rätt tappad när du jämför en förlossning med en pungspark , jag antar att du är kvinna, o då får jag skämmas å dina vägnar, jag skäms över att vara kvinnar, när dårar som du får vara lösa.. Din avatar säger ju en hel del också!
Citera
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:

Edit:

Nu är det ju så att det är tack vore modern sjukvård som så få kvinnor i Sverige omkommer när de föder barn. Hade man fött som för tvåhundra år sedan hade väl åtminstone en 10% strukit med.
Så jag tycker det är fullt förståeligt att man som kvinna vill ha det på ett särskilt sätt och det har ingen annan med att göra. Det finns en viss mental press inblandat i det hela som man måste ta hänsyn till.
Citera
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Nu har jag i och för sig inte lagt mig i. Min väninna har berättar om situationen precis som vänner gör ibland. Jag behöver inte kritisera, varken den ena eller den andra, och kommer inte att göra så, även om jag gjort ett personligt ställningstagande utifrån mina värderingar. Själv skulle jag aldrig ha med min mor under en förlossning. Därmed inte sagt att denna åsikt är "den sanna" eller applicerar på hela Sveriges befolkning.

Hur dom väljer att göra är ett beslut mellan dem.

"Faktum är att jag tar ställning för hennes killes åsikt." Det låter som du lade dig i, men det är ju möjligt att du inte menade att du tar ställning någon annanstans än här och att du inte har berättat för vänninan hur du känner i den här frågan.
Jag vet inte om du har barn eller inte, och bryr mig inte så mycker ärligt talat, men att du inte skulle vilja ha din mamma där är helt ok. Jag ville inte ha med min mamma heller, men jag förstår dom som vill det. Vad jag inte förstår är alla som anser att killen ska ha lika mycket att säga till om när det gäller förlossningen. Så länge det är kvinnan som föder barn så är hennes åsikter värda mer än pappans. Han ska självklart ha lika mycket att säga till om efter förlossningen, men tills dess borde han inse att det är bäst för både mamman och barnet att hon känner sig så trygg och avslappnad som möjligt under förlossningen.
Citera
2014-08-23, 17:53
Medlem
Efter två förlossningar så vet jag att det är helt meningslöst att ha med barnets pappa till förlossning. Han kan bidra med exakt noll och var bara i vägen för läkare, barnmorskor och sköterskor. Samma sak skulle ha inträffat om jag tagit med min mamma till förlossningen.
Det bästa är att enbart ha med experterna och de finns redan på sjukhuset.
Så mitt svar blir att varken svärmor eller pappan till barnet ska vara med på förlossningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in