Dam laget är inte gråtarna det är journalisterna som målar upp det så.
Så vitt jag vet har de inte klagat på Z bara reportrar som gör konstiga jämförelser och damerna väljer att inte kommentera det hela.
Dam fotboll är inte vanlig fotboll men de flesta i damfototbolöen är medvetna om detta.
dom är ju gnälliga. Minns väl när Anders Svensson fick en bil hur ingen kunde glädjas med det, utan det var bara orättvist!
Fast då skulle ju Zlatan kliva in och jämna ut det hela genom att skänka en cykel med hans autograf på
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan inte sätta finger på vem som har mest rätt här. Men tjejerna verkar extremt konflikträdda enligt mig. Dom är helt enkelt inte vana vid att få kritik. I alla fall inte på det här sättet. Det är tufft att dom reagerar så här negativt, men dom är dom trötta på att herrarna får mer än dubbelt så mycket uppmärksamhet som dom själva.
Jo men med positiv uppmärksamhet kommer även negativ uppmärksamhet, så är det. Om man vill bli prisad och sola sig i glansen när det går bra måste man även kunna stå pall och emot skiten när det går dåligt.
Senast redigerad av Mach3 2014-08-22 kl. 23:45.
Damlandslaget är, som alla andra kvinnor i Sverige, en produkt av feminismen. De vill betraktas som karlar men bemötas som kvinnor.... Eller, nej förresten. De vill bemötas som karlar men betraktas som kvinnor... Eller, nej förresten.
Äh.
De vill äta kakan och behålla den. Njuta av kvinnors privilegier i form av frånvaro av kritik och samtidigt ta del av samma uppskattning som männen.
Välkommen du sköna marxistiska värld, där människor som tävlar inte tävlar, utan med applåder i ryggen bedöms utifrån sitt kön, samtidigt som de som applåderar förkastar särbehandling på grund av kön. Sverige 2014.
Damlandslaget är, som alla andra kvinnor i Sverige, en produkt av feminismen. De vill betraktas som karlar men bemötas som kvinnor.... Eller, nej förresten. De vill bemötas som karlar men betraktas som kvinnor... Eller, nej förresten.
Äh.
De vill äta kakan och behålla den. Njuta av kvinnors privilegier i form av frånvaro av kritik och samtidigt ta del av samma uppskattning som männen.
Välkommen du sköna marxistiska värld, där människor som tävlar inte tävlar, utan med applåder i ryggen bedöms utifrån sitt kön, samtidigt som de som applåderar förkastar särbehandling på grund av kön. Sverige 2014.
Det har blivit ett politiskt ställningstagande att följa damlandslaget, de har blivit en feministisk ikon. Kidnappade av människor som vill använda dem som ett politiskt slagträ. De måste komma ur de klorna för att kunna utvecklas och fortsätta konkurrera internationellt. Det kommer inte att bli lätt så länge de har Pia Sundhage som förbundskapten. Hon kom väldigt lätt undan när hon anlitade Mia Törnblom som "idrottspsykolog".
Många av de människorna bryr sedan inte det minsta om damallsvenskan...
Det har blivit ett politiskt ställningstagande att följa damlandslaget, de har blivit en feministisk ikon. Kidnappade av människor som vill använda dem som ett politiskt slagträ. De måste komma ur de klorna för att kunna utvecklas och fortsätta konkurrera internationellt. Det kommer inte att bli lätt så länge de har Pia Sundhage som förbundskapten. Hon kom väldigt lätt undan när hon anlitade Mia Törnblom som "idrottspsykolog".
Många av de människorna bryr sedan inte det minsta om damallsvenskan...
Pia Sundhage framstår ju en jävla kärring utifrån vad som skrivs i media sedan denna debatt tog fart. Sedan har nog Jennifer Wegerup en poäng i att detta kan bli ett störningsmoment i EM. Undrar hur länge Sundhage blir kvar?
I övrigt så håller med dig. Det är inte en jävel där ute som bryr sig om Damallsvenskan, förutom att Umeå IK:s dominans är förbi sedan länge då. Är väl det enda positiva i sammanhanget.
Följer inte damlandslaget tillräckligt för att bedöma om han har rätt i det specifika fallet. Följer egentligen bara mästerskapen. Däremot har han rätt i princip om varför man inte ska hålla på gnälla och skylla ifrån sig. Risken är stor att man bygger upp en självbild om att man egentligen är bra, men bara haft lite otur. Jag kan se det beteendet lite här och var inom svensk idrott.
Asllanis uttalande är annars briljanta och hon sätter fingret lite på mitt problem med damlandslaget. Det är för mycket tjo och tjim, dans och trams för min smak. Löjliga målgester och för lite vinnarskalle. Jag vill se dem bråka lite för att få upp allvaret. Sundhage verkar inte mottaglig för kritik, men hon har inte lyckats något speciellt med landslaget. Det blev semifinal i EM vilket var enligt ranking och tips. Hon har blivit en ikon för svenska feminister som försvarar henne vad det än handlar om.
Humor att det finns dem som klipper mina inlägg och publicerar på annat håll.
Ej fotbollsrelaterad diskussion även om det rör en fotbollskommentators åsikter om ett lag. Vi prövar här istället där media och journalister diskuteras.
Jag har även sett det på Svenska fans ett par gånger.
Stor humor!
Den inläggsskribenten på Fotbollskanalen - vikander - har därmed gjort bort sig kraftigt och ditos framtida trovärdighet torde vara noll.
Densamma (som alltså benämner sig kvinna) har m.a.o. stulit hela ditt inlägg ordagrant - och därefter lagt till "Detta säger jag som kvinna själv."
vikander
Följer inte damlandslaget tillräckligt för att bedöma om han har rätt i det specifika fallet. Följer egentligen bara mästerskapen. Däremot har han rätt i princip om varför man inte ska hålla på gnälla och skylla ifrån sig. Risken är stor att man bygger upp en självbild om att man egentligen är bra, men bara haft lite otur. Jag kan se det beteendet lite här och var inom svensk idrott.
Asllanis uttalande är annars briljanta och hon sätter fingret lite på mitt problem med damlandslaget. Det är för mycket tjo och tjim, dans och trams för min smak. Löjliga målgester och för lite vinnarskalle. Jag vill se dem bråka lite för att få upp allvaret. Sundhage verkar inte mottaglig för kritik, men hon har inte lyckats något speciellt med landslaget. Det blev semifinal i EM vilket var enligt ranking och tips. Hon har blivit en ikon för svenska feminister som försvarar henne vad det än handlar om. Detta säger jag som kvinna själv.
I sakfrågan har Robert Perlskog rätt - och det till 100 %.
Han visar att Twitter (trots sin teckenbegränsning) kan vara effektivt genom att på ett träffande komprimerat, kritiskt (och humoristiskt) vis sätta fingret på damlandslagets närmast traditionsbundna och tendentiösa gnällighetsmanér.
Robban har definitivt stigit i aktning hos mig efter dessa passande vitsord.
Tråden är nu flyttad till M&J och diskussioner om damfotboll i allmänhet eller andra icke-journalistiska aspekter på ämnet hänvisas vänligen till andra forum.