Citat:
Ursprungligen postat av Robert Perlskog
"Ikväll spelar damlandslaget i fotboll VM-kval i Polen. Efter matchen kommer damerna gnälla på (ditt val) 1.Planen 2.Domaren 3.Vädret 4.Zlatan"
https://twitter.com/robertperlskog/status/502386431923613696
Bra att någon vågar tycka något. För det verkar ju vara tabu i skyddade sverige. Speciellt när det gäller damspelarna.
Och svenska damspelarna grinar
Citat:
Ursprungligen postat av Pia Sundhage
– Du, det där var så jävla dumt sagt av honom att det tänker jag inte ens kommentera, säger hon till SportExpressen.se.
Citat:
Therese Sjögran svarar Perlskog syrligt på Twitter:
"Jag är inte den som klagar @robertperlskog men: 1.Mattan va för kortklippt 2.Solen var i vägen 3.Domarens shorts va fula 4.Var va Zlatan?"
Citat:
Det är ovärdigt en profil som honom att skriva sådan skit, säger landslagschef Marika Domanski Lyfors till Sportbladet.
Citat:
Anette Börjesson är på plats i Polen för att kommentera matchen i Radiosporten. Hon blir betydligt mer upprörd när hon läser vad TV4-profilen skrivit.
– Det är bara en massa gnäll från hans sida också. Han är en gnällig gubbe. Detta är ett VM-kval och en viktig match, säger hon och fortsätter:
– Jag är väldigt förvånad över att en journalist som är så välkänd orkar ägna sig åt sådant skitsnack.