2014-08-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Perlskog
"Ikväll spelar damlandslaget i fotboll VM-kval i Polen. Efter matchen kommer damerna gnälla på (ditt val) 1.Planen 2.Domaren 3.Vädret 4.Zlatan"

https://twitter.com/robertperlskog/status/502386431923613696

Bra att någon vågar tycka något. För det verkar ju vara tabu i skyddade sverige. Speciellt när det gäller damspelarna.

Och svenska damspelarna grinar

Citat:
Ursprungligen postat av Pia Sundhage
– Du, det där var så jävla dumt sagt av honom att det tänker jag inte ens kommentera, säger hon till SportExpressen.se.

Citat:
Therese Sjögran svarar Perlskog syrligt på Twitter:

"Jag är inte den som klagar @robertperlskog men: 1.Mattan va för kortklippt 2.Solen var i vägen 3.Domarens shorts va fula 4.Var va Zlatan?"

Citat:
Det är ovärdigt en profil som honom att skriva sådan skit, säger landslagschef Marika Domanski Lyfors till Sportbladet.

Citat:
Anette Börjesson är på plats i Polen för att kommentera matchen i Radiosporten. Hon blir betydligt mer upprörd när hon läser vad TV4-profilen skrivit.

– Det är bara en massa gnäll från hans sida också. Han är en gnällig gubbe. Detta är ett VM-kval och en viktig match, säger hon och fortsätter:

– Jag är väldigt förvånad över att en journalist som är så välkänd orkar ägna sig åt sådant skitsnack.
Citera
2014-08-21, 21:53
Medlem
LastCaresss avatar
Onödigt av Robban, men visst kan han ha en poäng. Hade något reagerat om han skrivit så om herrlandslaget kan man ju fråga sig?
Citera
2014-08-21, 21:53
Medlem
Stackars perlskog fick ta emot en massa skit på twitter för inlägget. Att vara rak och ärlig ger ju inga pluspoäng i det här landet.
Citera
2014-08-21, 21:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Onödigt av Robban, men visst kan han ha en poäng. Hade något reagerat om han skrivit så om herrlandslaget kan man ju fråga sig?

Nej, då är ju tidningarna själva framme och sågar och tillåter ingen att annat än såga landslaget och helst enskilda spelare.
Citera
2014-08-21, 21:56
Medlem
vtcs avatar
Givetvis bemöts kommentaren med... gnäll!

Det här är banne mig humor, även om damlandslagets gnällspikar inte inser det själva.
Citera
2014-08-21, 22:16
Medlem
bagarn29s avatar
Tja, vad säger man. Perlskog är en av de sämsta kommentatorer så varför bry sig om hans åsikt.
Citera
2014-08-21, 22:22
Medlem
anteri17s avatar
Skrev kort om händelsen i en annan tråd.

Perlskog är väldigt underskattad. Dessutom debattsugen där han inte alltid håller sig inom åsiktskorridoren. Idag kritiserar han damlandslagets gnällighet, mycket bra. Däremot verkar opponenterna ha väldigt stora problem med vad Perlskog egentligen menar. De verkar tro att han lyfter kritik mot sporten damfotboll, eller att de inte tycker att minsta lilla kritik får yttras... Vilka jävla nötter det finns.

Håller förresten med Perlskog i stort. Gör jobbet, håll käften, och bli vinnare. Ett jävla looser-landslag är vad det är.
Citera
2014-08-21, 22:32
Medlem
dom är ju gnälliga. Minns väl när Anders Svensson fick en bil hur ingen kunde glädjas med det, utan det var bara orättvist!
Citera
2014-08-21, 22:44
Medlem
Corrans avatar
Uttalandet från Asllani kanske inte känns överdrivet proffsigt...gå ut i media och grina direkt.
Citera
2014-08-21, 22:47
Medlem
Robert Perlskog är ju en riktig nolla men frågan är om han inte har rätt i det här fallet. Men jag förstår damernas reaktioner också. Det bör ju vara lika för alla.
Citera
2014-08-21, 22:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Robert Perlskog är ju en riktig nolla men frågan är om han inte har rätt i det här fallet. Men jag förstår damernas reaktioner också. Det bör ju vara lika för alla.

Vad "lika för alla"? Bevisligen är de inte "lika" som herrarna då de verkar tro att de är immuna mot saklig kritik bara för att de utöver damfotboll. Haggor.
Citera
2014-08-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad "lika för alla"? Bevisligen är de inte "lika" som herrarna då de verkar tro att de är immuna mot saklig kritik bara för att de utöver damfotboll. Haggor.
Nu är inte jag någon älskare av damfotboll men det spelar ingen roll enligt mig. Dom svenska damerna har varit mycket mer än herrlandslaget senaste åren och förtjänar betydligt mer respekt än vad dom får. Jag tror Perlskog är bitter för att han själv aldrig varit lika vframgångsrik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in