2014-08-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag uppfattade det som att han menade att det var då de deras väldiga gnäll tog sin början, inte att de bara varit gnälliga då. Han menar ju att Domanski Lyfors la ribban med sitt eviga gnäll om just den där situationen och att det skapat en kultur inom damlandslaget. Om han har rätt i det vet jag dock inte.
I ärlighetens namn är knappast damlandslaget ensamma om att gnälla, jag tycker det är mycket gnäll inom idrotten öht, särskilt i idrotter där man kan skylla misslyckanden på domaren.
Ja och det är ju det som är det lustiga i sammanhanget. Han anger en situation som skedde för 10 år sen och menar att den händelsen la grunden för hela gnällmentaliteten. Jag kan tycka att det gnälls en hel del även i svenska herlandslaget men det nämns inte ens. Skulle gissa att det är ungefär likadant även hos damerna, bara att det inte uppmärksammas på samma sätt.. Sedan verkar det ligga i den svenska kulturen att alltid hitta saker att gnälla på. Man ser det överallt både i media, sociala medier och ja överallt.

Jag kan som sagt inte avgöra vem som har rätt i detta fall men troligtvis är både Robban och damerna lika goda kålsupare allihopa. Det är ju lite pajasvarning av Robban att göra en sån utläggning när han själv ofta är väldigt negativ till det mesta. Men du har nog rätt i att det gnälls överallt i hela världen, men det är nog här i Sverige som allt hausas upp så det blir kilometerlånga artiklar och rubriker kring det.
Citera
2014-08-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Damerna har givetvis rätt att försvara sig från påhopp av avdankade journalister. Det jag eftersöker är ett svar på frågan om han hade rätt eller fel.

Vad klagade damerna på efter matchen? Hade han rätt, eller fel?
det beror ju på vilken händelse du tänker på. Men det är ju bara att bläddra här i tråden så får du förmodligen svar på din fråga.
Citera
2014-08-22, 16:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
det beror ju på vilken händelse du tänker på. Men det är ju bara att bläddra här i tråden så får du förmodligen svar på din fråga.
Om du söker igenom hela fb kommer du inte behöva ställa en enda fråga så länge du lever.
Citera
2014-08-22, 16:55
Medlem
Citat:
Om du söker igenom hela fb kommer du inte behöva ställa en enda fråga så länge du lever.
Min poäng är att du kommer få svar på dina frågor om du bläddrar lite. Är ganska meningslöst att dra allt om och om igen eftersom det bli tjatigt i längden. Vilken match tänkte du på?
Citera
2014-08-22, 17:10
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ingen seger utan neger!
Ett citat taget från Robert

/P
Citera
2014-08-22, 17:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Min poäng är att du kommer få svar på dina frågor om du bläddrar lite. Är ganska meningslöst att dra allt om och om igen eftersom det bli tjatigt i längden. Vilken match tänkte du på?
Det framgår i TS. Det vill säga just den match som Perlskog diskuterar:
(FB) Robert Perlskog kritiserar svenska damlandslaget för att vara gnälligt
Citera
2014-08-22, 17:18
Medlem
Citat:
Det framgår i TS. Det vill säga just den match som Perlskog diskuterar:
(FB) Robert Perlskog kritiserar svenska damlandslaget för att vara gnälligt
Och hans kritik uppkommer av inlägget att döma av en situation som skedde för 10 år sen och då framstår han ju bara som efterbliven.
Citera
2014-08-22, 17:43
Medlem
Corrans avatar
Själv tycker jag att de roligast gnället kom från nån damspelare som tyckte att...hmm, tror det var Färöarna spelade så dåligt och tråkigt. Klagade på att deras tränare var nån jäkla lallare....

Jodå...självinsikt
Citera
2014-08-22, 17:45
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Men likväl är hon en av våra klart bästa spelare och jag förstår henne fullkomligt i det fallet. Men visst borde damerna lära sig att kunna ta emot kritik på ett bättre sätt. Men dom är nog inte vana vid den här typen av kritik det är vad jag tror.

Och? Hon kanske är en av de bättre....men tränare kanske inte tyckte att hon verkade på hugget just idag.

Oavsett så är det extremt oproffsigt att gå ut med sån kritik direkt efter matchen...speciellt som hon sa de. Man får ju tänka efter lite över vad man säger.
Citera
2014-08-22, 17:48
Medlem
Fjodorovs avatar
Deras svar på hans inlägg bara bekräftar vad han sa, svenska damlandslaget ska gullas och curlas i oändlighet för den större sakens skull, att göra damfotboll lika stort som herrfotboll eller något liknande så att det blir feministiskt korrekt eller nått.
Citera
2014-08-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Och? Hon kanske är en av de bättre....men tränare kanske inte tyckte att hon verkade på hugget just idag.

Oavsett så är det extremt oproffsigt att gå ut med sån kritik direkt efter matchen...speciellt som hon sa de. Man får ju tänka efter lite över vad man säger.
Du är givetvis fri att tycka vad du vill men så länge hon inte har några småskavanker och är hundraprocentig så ser jag ingen anledning till varför Asllani skulle ha petats. Kosovare har varit en av våra ledande spelare i flera år så jag måste säga att Pia Sundhage måste ha fått någon sorts kortslutning i hjärnan när hon tog det beslutet. Visst borde Asllani ha tagit hennes beslut som en normal människa men samtidigt så förstår man ju att hon tänker" Jaha, vad har jag gjort för att förtjäna det här liksom?". Jag menar. Vad ser Sundhage i Olivia Schough liksom?
Citera
2014-08-22, 20:16
Medlem
Han anger tre exempel på vad han stört sig på:

1. Att förbundskaptenen för drygt tio år var missnöjdmed domaren och ansåg en frispark vara felaktigt dömd. Visst onödigt att klaga på domaren men ganska vanligt på alla nivåer inom fotbollen.

2. Att landslagsledningen tyckte att planen på Nordirland inte var tillräckligt bra att spela VM-kval på. Den var lerig, ojämn, lutade och ena målet var snett. Det saknades matchur och avbytarna fick sitta på läktaren.

3. Att man inte tycker att VM skall spelas på kostgräs. Är väl fullt rimligt att vara kritisk mot det.

Knappast något för Perlskog att gnälla över. Dessutom är det väl ingen större skillnad mot herrlandslagets inställning till dåliga förutsättningar:

http://www.fotbolldirekt.se/blog/2012/06/14/hamrens-pik-till-domarna-zlatan-far-for-lite/
Citat:
Hamrén tycker också att domarna behandlar Zlatan på ett felaktigt sätt.

– Jag tycker vi borde haft en straff mot Ukraina på vår första fasta situation. Zlatan blir knuffad och det ser man tydligt på TV-bilderna. Jag hoppas att domarna, med det nya systemet (straffområdesdomare), vågar ta såna situationer, säger han.

http://mobil.svenskafans.com/fotboll/landslaget/hamren-landslaget-ska-inte-spela-pa-konstgras-485339.aspx#.U_bhXqGxX0o
Citat:
Gräset på nationalarenan Friends Arena har fått mycket kritisk ända sedan premiären. Kritiken har gått så långt att vissa efterlyser konstgräs. Något som Erik Hamrén är helt emot.
- Konstgräs är inte något alternativ för oss i landslaget. När vi spelar ska det inte vara något konstgräs. Jag håller med, planen var inte tillräckligt bra. I går var väl det sämsta underlaget hittills.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/landslagets-ilska-mot-faroarnas-konstgras/
Citat:
Efter matchen var underlaget det återkommande temat i spelarnas förklaringar till den svaga insatsen.

– Det är inte normalt att vi ska spela på konstgräs på den här nivån enligt mig, säger Zlatan Ibrahimovic till TV4 Sport.

Hur hade det låtit om FIFA bestämt att herrarnas VM skall spelas på kostgräs? Själv tycker jag att man i så fall borde protestera så mycket som möjligt då jag inte tycker att lanslagsfotboll skall spelas på konstgräs Men enligt Perlskog så borde då ingen ifrågasätta det utan bara hålla tyst och gilla läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in