Citat:
Ja och det är ju det som är det lustiga i sammanhanget. Han anger en situation som skedde för 10 år sen och menar att den händelsen la grunden för hela gnällmentaliteten. Jag kan tycka att det gnälls en hel del även i svenska herlandslaget men det nämns inte ens. Skulle gissa att det är ungefär likadant även hos damerna, bara att det inte uppmärksammas på samma sätt.. Sedan verkar det ligga i den svenska kulturen att alltid hitta saker att gnälla på. Man ser det överallt både i media, sociala medier och ja överallt. Jag uppfattade det som att han menade att det var då de deras väldiga gnäll tog sin början, inte att de bara varit gnälliga då. Han menar ju att Domanski Lyfors la ribban med sitt eviga gnäll om just den där situationen och att det skapat en kultur inom damlandslaget. Om han har rätt i det vet jag dock inte.
I ärlighetens namn är knappast damlandslaget ensamma om att gnälla, jag tycker det är mycket gnäll inom idrotten öht, särskilt i idrotter där man kan skylla misslyckanden på domaren.
I ärlighetens namn är knappast damlandslaget ensamma om att gnälla, jag tycker det är mycket gnäll inom idrotten öht, särskilt i idrotter där man kan skylla misslyckanden på domaren.
Jag kan som sagt inte avgöra vem som har rätt i detta fall men troligtvis är både Robban och damerna lika goda kålsupare allihopa. Det är ju lite pajasvarning av Robban att göra en sån utläggning när han själv ofta är väldigt negativ till det mesta. Men du har nog rätt i att det gnälls överallt i hela världen, men det är nog här i Sverige som allt hausas upp så det blir kilometerlånga artiklar och rubriker kring det.