2014-08-21, 22:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Robert Perlskog är ju en riktig nolla men frågan är om han inte har rätt i det här fallet. Men jag förstår damernas reaktioner också. Det bör ju vara lika för alla.

Problemet är att spelarna på herrsidan får inte höra mycket annat än skit från media.

Hade motsvarande klimat rått på damsidan hade kritiken inte varit nådig.
Citera
2014-08-21, 23:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Uttalandet från Asllani kanske inte känns överdrivet proffsigt...gå ut i media och grina direkt.
Lite festligt att hon skyllde på sitt namn när hon inte blev uttagen.
Citera
2014-08-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Problemet är att spelarna på herrsidan får inte höra mycket annat än skit från media.

Hade motsvarande klimat rått på damsidan hade kritiken inte varit nådig.
Jag kan inte sätta finger på vem som har mest rätt här. Men tjejerna verkar extremt konflikträdda enligt mig. Dom är helt enkelt inte vana vid att få kritik. I alla fall inte på det här sättet. Det är tufft att dom reagerar så här negativt, men dom är dom trötta på att herrarna får mer än dubbelt så mycket uppmärksamhet som dom själva.
Citera
2014-08-21, 23:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Nu är inte jag någon älskare av damfotboll men det spelar ingen roll enligt mig. Dom svenska damerna har varit mycket mer än herrlandslaget senaste åren och förtjänar betydligt mer respekt än vad dom får. Jag tror Perlskog är bitter för att han själv aldrig varit lika vframgångsrik.

Det är klart de förtjänar respekt. Men det handlar inte om det. Robban kommer med saklig kritik, och damfotbollsgardet tar det som kritik mot deras sport/tror de är immuna mot all form av kritik bara för att de är av kvinnligt kön. Välj själv.

Visst har damerna gått bättre, men det har ju sina anledningar. Utebliven konkurrens är ett exempel.

Alltid detta argument om att någon är bitter bara för att den kritiserar uppåt. Extremt låg nivå på såna anklagelser, som dessutom enbart är baserade på antaganden.
Citera
2014-08-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är klart de förtjänar respekt. Men det handlar inte om det. Robban kommer med saklig kritik, och damfotbollsgardet tar det som kritik mot deras sport/tror de är immuna mot all form av kritik bara för att de är av kvinnligt kön. Välj själv.

Visst har damerna gått bättre, men det har ju sina anledningar. Utebliven konkurrens är ett exempel.

Alltid detta argument om att någon är bitter bara för att den kritiserar uppåt. Extremt låg nivå på såna anklagelser, som dessutom enbart är baserade på antaganden.
Det man möjligen kan ifrågasätta här är ju tjejernas enormt starka reaktioner på Robbans kritik. Jag tror dom har missuppfattat hela hans utläggning från början. Även om det är synnerligen larvigt av damerna att reagera så här starkt så kanske man kan säga att Robban inte borde ha skrivit detta överhuvudtaget, eller åtminstone varit tydligare i sitt inlägg. Känns som att han kommer bli tvungen att förklara sig i efterhand. Han menar ju väl innerst inne, men han har nog blivit rejält missförstådd.
Citera
2014-08-21, 23:15
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite festligt att hon skyllde på sitt namn när hon inte blev uttagen.

Det är alltid populärt. Försöker rasiststämpla Sundhage
Citera
2014-08-21, 23:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Det man möjligen kan ifrågasätta här är ju tjejernas enormt starka reaktioner på Robbans kritik. Jag tror dom har missuppfattat hela hans utläggning från början. Även om det är synnerligen larvigt av damerna att reagera så här starkt så kanske man kan säga att Robban inte borde ha skrivit detta överhuvudtaget, eller åtminstone varit tydligare i sitt inlägg. Känns som att han kommer bli tvungen att förklara sig i efterhand. Han menar ju väl innerst inne, men han har nog blivit rejält missförstådd.

Det är alldeles tydligt vad han menar. Han behöver inte förklara sig, pudla, eller linda in sitt resonemang. Kan inte dessa tjejer med deras garde inte ta den här kritiken så kan de knappast få kalla sig för idrottare.
Citera
2014-08-21, 23:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Det är alltid populärt. Försöker rasiststämpla Sundhage

Smart av Asllani... Vilken soppa den här dagen har varit för damlandslaget.
Citera
2014-08-21, 23:26
Medlem
Citat:
Det är alldeles tydligt vad han menar. Han behöver inte förklara sig, pudla, eller linda in sitt resonemang. Kan inte dessa tjejer med deras garde inte ta den här kritiken så kan de knappast få kalla sig för idrottare.
Men vad jag menar är att man får vara lite försiktig om man nu ska ge dessa tjejer konservativ kritik. Ja, dom är professionella och bör kunna ta kritik det har du helt rätt i, men "Perlan" hade nog inte räknat med att det skulle bli ett sånt här rabalder. Tror alla fattar vaed han menar men allt blev så fel. Perlskog gör nog bäst i att kommentera sin fotboll i fortsättningen.
Citera
2014-08-21, 23:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Men vad jag menar är att man får vara lite försiktig om man nu ska ge dessa tjejer konservativ kritik. Ja, dom är professionella och bör kunna ta kritik det har du helt rätt i, men "Perlan" hade nog inte räknat med att det skulle bli ett sånt här rabalder. Tror alla fattar vaed han menar men allt blev så fel. Perlskog gör nog bäst i att kommentera sin fotboll i fortsättningen.

Det är dessa tankegångar som så många stör sig på. Man ska få kritisera saker utan påhopp, man ska respektera oliktänkande. De vänsterpampar som inte kan medge att det finns en uppenbar åsiktskorridor i det här landet har jag dock väldigt lite respekt för, för det är så självklart fel.

Ehsan, Kawa, Athena och allt vad de heter måste skilja på två olika saker. Många har möjlighet att föra fram sina mer ej politiskt korrekta åsikter, så däri kan man inte i verklig mening prata om en åsiktskorridor. Vi lever ju inte i en censurerande stat, nåja. Däremot bemöts oliktänkande utan värdighet. Det finns ett sånt stort behov av så stor del av befolkningen och framför allt av hela mediabranschen att illa kvickt tala om för en när man tycker fel. Detta "fel i åsikter" leder till oproportionerliga följder. Därför är ditt försvar av dessa tjejers beteende en indirekt försvagning av vårat demokratiska samhälle.
Citera
2014-08-21, 23:43
Medlem
Citat:
Det är dessa tankegångar som så många stör sig på. Man ska få kritisera saker utan påhopp, man ska respektera oliktänkande. De vänsterpampar som inte kan medge att det finns en uppenbar åsiktskorridor i det här landet har jag dock väldigt lite respekt för, för det är så självklart fel.

Ehsan, Kawa, Athena och allt vad de heter måste skilja på två olika saker. Många har möjlighet att föra fram sina mer ej politiskt korrekta åsikter, så däri kan man inte i verklig mening prata om en åsiktskorridor. Vi lever ju inte i en censurerande stat, nåja. Däremot bemöts oliktänkande utan värdighet. Det finns ett sånt stort behov av så stor del av befolkningen och framför allt av hela mediabranschen att illa kvickt tala om för en när man tycker fel. Detta "fel i åsikter" leder till oproportionerliga följder. Därför är ditt försvar av dessa tjejers beteende en indirekt försvagning av vårat demokratiska samhälle.
Jag försvarar inte tjejerna. Jag menar bara att dom inte är vana vid den här typen av kritik och att Robert Perlskog.(med facit i hand)borde ha uttryckt sig annorlunda. Dom kan lida av storhetsvansinne ja, men det är fortfarande skillnad på kritik och kritik.
Citera
2014-08-21, 23:44
Medlem
Citat:
Smart av Asllani... Vilken soppa den här dagen har varit för damlandslaget.
Rasiststämpla vet jag inte om man kan kalla det. Men Asllani är ju en av dom bästa spelarna i den svenska truppen så man förstår ju att hon blir sur att bli lämnad utanför truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in