2014-08-21, 14:48
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Bra jobbat! Vem är tjuven?

En riktig tönt iaf, precis som större delen av de förbipasserande. Man får tycka vad man vill om specifika partier och deras politik, men antidemokratin börjar bli tröttsam
Citera
2014-08-21, 15:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Polisen kom tillslut och demokratin vann med 1-0."

Ärenden som detta läggs i de flesta fall ned, på tal om 1-0 till demokratin..
Citera
2014-08-21, 15:14
Medlem
Raffe10s avatar
Ja helt rätt av SD-folket där som håller fast snorvalpen till polisen kommer, och Fi är framme med sina ballonger och protesterar och löjlar sig och visar på ett tydligt sätt hur fullständigt tomma de är innanför pannbenet.
https://www.youtube.com/watch?v=vboB-LExs-Y
Citera
2014-08-21, 16:50
Medlem
Hegernatarens avatar
I ett sunt samhälle skulle tjuven arkebuserats för landsförräderi.

Bra agerat av SD att de tar rättvisan i egna händer när polisen inte gör sitt jobb
Citera
2014-08-21, 16:59
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Härlig video.

Självklart ska det komma en hjälte-spelande kvinna med sitt "det här är inte okej!"

Rätt patetiskt med fyra stora karlar som håller fast en sån tanig kille dock.
Vad är det för patetiskt med det? Om det varit en mot en så hade någon kunnat komma till skada eftersom mer våld behövs ju färre personer som utför gripandet.

Tycker du att det är orättvist när även polisen är två mot en? Det här är inte en fair fight mellan två som träter. Det är en brottsling som ska gripas med minsta möjliga våld.
Citera
2014-08-21, 17:04
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ärenden som detta läggs i de flesta fall ned, på tal om 1-0 till demokratin..

Nix, inte när tjuven grips på bar gärning! Däremot händer just detta väldigt sällan och då blir det förstås svårare att styrka brott; allrahelst som polisen/åklagaren inte tycker att det är värt att ens påbörja en utredning. 1-0 står sig fortfarande...
Citera
2014-08-21, 17:28
Medlem
Tycker då inte att killen ser speciellt liten ut, sen att de andra är ganska stora är en annan sak. Kan bara tänka mig hur mycket liv det hade varit om de lagt han ner med en av de störres knän i ryggen. Hade nog varit effektivare men skulle varit värre för g.m.

Så roligt att F! kommer och kräver att de ska släppa personen. "Ni har ju fått tillbaka flaggan", om någon stjäl min väska vill jag ju åtala personen även om någon tar fast tjuven och jag återfår den.

Eftersom tjuven sparkas och håller på kan även misshandel tillskrivas.

Snatteri kan ge upp till 6 månaders fängelse därav får man gripa på bargärning eller på flyende fot.

Korrekt och snyggt gjort enligt min mening, men polisen kanske kunde vara lite snabbare.
Citera
2014-08-21, 17:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
I ett sunt samhälle skulle tjuven arkebuserats för landsförräderi.

Bra agerat av SD att de tar rättvisan i egna händer när polisen inte gör sitt jobb

Nu tog de inte lagen i egna händer utan de hjorde helt enligt lagen ett envarsgripande. Feministerna hade alltså helt fel när de sa att SD-representanterna inte fick göra detta och den bedömningen gjorde uppenbarligen polismannen som kom också.
Citera
2014-08-21, 17:42
Medlem
Poechalis avatar
I det här fallet är det inte snatteri, utan stöld enligt lagen.
Citera
2014-08-21, 17:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
I det här fallet är det inte snatteri, utan stöld enligt lagen.

Misstänker utan att vara säker att det skulle kunna klassas som ett grövre brott också. Detta är ett sabotage mot demokratin och möjligen kan det finnas tillämpliga brottsrubriceringar för det.
Citera
2014-08-21, 18:13
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Misstänker utan att vara säker att det skulle kunna klassas som ett grövre brott också. Detta är ett sabotage mot demokratin och möjligen kan det finnas tillämpliga brottsrubriceringar för det.
Det skulle jag också tro. Det finns noggranna regler och lagar för hur det ska gå till i en vallokal t ex.
Vore inte otänkbart att det är någon form av hindrande av demokrati eller val...nånting.

Jag är inte direkt SD sympatisör, det är ju bara att rösta/inte rösta på dem om man känner för det. Folk har olika åsikter.
Men jag måste säga att Fi är ett farligt parti om deras företrädare är så naiva.
Citera
2014-08-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Det skulle jag också tro. Det finns noggranna regler och lagar för hur det ska gå till i en vallokal t ex.
Vore inte otänkbart att det är någon form av hindrande av demokrati eller val...nånting.

Jag är inte direkt SD sympatisör, det är ju bara att rösta/inte rösta på dem om man känner för det. Folk har olika åsikter.
Men jag måste säga att Fi är ett farligt parti om deras företrädare är så naiva.

Naiva? De är helt medvetna. (FB) F! hyllar AFA under sin valvaka i aktuellt 26/5-14 - SVT reagerar inte. Och V har som bekant också medlemmar som hyllar AFA/RF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in