Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-27, 16:17
Medlem
tlcswes avatar
Jag såg på aktuellt igår, de var ett reprotage om F!.
Vid 12:50 i detta klipp: http://beta.svtplay.se/video/2054844/aktuellt/26-5-21-00

Står F!:s medlemmar och skanderar ut; Alerta Alerta, Antifascista.

En lätt sökning på vad egentligen 'Alerta Alerta, Antifascista' står för, ger mig följande svar:

Första maj lanserade Antifascistisk Aktion Köpenhamn ett nytt koncept för snabbinkallade demonstrationer och blockader. De kallar det ALERTA! Redaktionen har tagit ett snack med AFA:s taleskvinna Janni om konceptet.

[...]

”Namnet kommer ur slagordet ”Alerta, alerta antifascista” som grovt översatt betyder ”Var beredda, antifascister.” Vi tycker det är väldigt talande för det som konceptet ska användas för, nämligen arrangemang där det finns ett behov av att reagera snabbt för att möta ett konkret hot. ”

http://motkraft.net/2013/05/04/afa-kopenhamn-var-storsta-styrka-ar-vart-antal-lansering-av-alerta-konceptet/

Det är alltså AFA som grupperar sina medlemmar med det nya konceptet, Alerta.

Anta nu att detta är AFA:s nya slagord och ett demokratiskt invalt parti använder sig av detta. Då är det högst medvetet att man stödjer en våldsbejakande grupp, i detta fallet AFA. Ponera nu att Sverigedemokraterna hade använt sig av högerextrema slagord under deras valvaka, ex. 'Ut med packet'. Då hade vi hört ord och inga visor från media.

Vad vi ska diskutera: Är det långsökt att dra paralleller mellan AFA och F!. Eller är det högst anmärkningsvärt?

OBS: Klippet kommer endast att ligga kvar 6 dagar, om någon kunde klippa ut de 15sekunder som det avser och backa upp. Har ej tillgång till detta.
Senast redigerad av tlcswe 2014-05-27 kl. 16:32.
Citera
2014-05-27, 16:21
Medlem
tlcswes avatar
Här var hemsidan till danska AFA - Alerta, glömde att länka till den.
http://alerta.antifa.dk/
Citera
2014-05-27, 16:23
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Jag såg på aktuellt igår, de var ett reprotage om F!.
Vid 12:50 i detta klipp: http://beta.svtplay.se/video/2054844/aktuellt/26-5-21-00

Står F!:s medlemmar och skanderar ut; Alerta Alerta, Antifascista.

En lätt sökning på vad egentligen 'Alerta Alerta, Antifascista' står för, ger mig följande svar:

Första maj lanserade Antifascistisk Aktion Köpenhamn ett nytt koncept för snabbinkallade demonstrationer och blockader. De kallar det ALERTA! Redaktionen har tagit ett snack med AFA:s taleskvinna Janni om konceptet.

[...]

”Namnet kommer ur slagordet ”Alerta, alerta antifascista” som grovt översatt betyder ”Var beredda, antifascister.” Vi tycker det är väldigt talande för det som konceptet ska användas för, nämligen arrangemang där det finns ett behov av att reagera snabbt för att möta ett konkret hot. ”

http://motkraft.net/2013/05/04/afa-kopenhamn-var-storsta-styrka-ar-vart-antal-lansering-av-alerta-konceptet/

Det är alltså AFA som grupperar sina medlemmar med det nya konceptet, Alerta.

Vad som är mycket anmärkningsvärt är att SVT:s Uppdrag Granskning, precis gjorde ett reportage om extremvänstern, där dem gav på sig på människor som vad fullständigt oskyldiga. Och när ett demokratiskt valt parti står och skanderar detta, t.o.m under sin valvaka, reagerar inte ens SVT.

Vad vi ska diskutera: Är det långsökt att dra paralleller mellan AFA och F!. Eller är det högst anmärkningsvärt?

OBS: Klippet kommer endast att ligga kvar 6 dagar, om någon kunde klippa ut de 15sekunder som det avser och backa upp. Har ej tillgång till detta.

F! verkar vara immuna mot kritik ,nu som då. De hyllades ju bla när de brände pengar offentligt. Inget brott iofs men ju se spelar ut och beter sig annorlunda ju mer rubriker får de. Hade borgarna gjort detta så hade det blivit ramaskri.

Kopplingar mellan dessa är väll inte omöjligt men skulle snarare tro att det var ett försök till rubriker.

F! är alltså medias nya gullunge som ska stoppa SD och bli det nya missnöjespartiet. Du kommer inte se kritik mot dem från Aftonbladet eller Expressen på lång tid utan allt de gör blir bra.
Vinklad media i samarbete med "oberoende" statlig TV gör en fin propagandamaskin.
Citera
2014-05-27, 16:28
Medlem
napalmenss avatar
Själv tror jag inte det är helt omöjligt. Det är väl en klick av vänsterextremister som sökt sig till just F!, därav kvinnor som faktiskt tror sig ha en ärlig chans mot en man i ett slagsmål. Mycket kommer hända nu under sommaren fram till valet, det enda vi kommer få se granskat är SD. Vi kan bara vänja oss tyvärr, självklart skall detta uppmärksammas men du vet hur saker och ting fungerar
Citera
2014-05-27, 16:35
Medlem
Här är i alla fall en 2 minuters backup, jag fick med den där skiten som dom står och skriker.
Förjävligt hur dessa IQ-befriade idioter har ens lyckats få in ett parti som kan jämföras med kalle-anka partiet.

Backup
Citera
2014-05-27, 16:42
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Här är i alla fall en 2 minuters backup, jag fick med den där skiten som dom står och skriker.
Förjävligt hur dessa IQ-befriade idioter har ens lyckats få in ett parti som kan jämföras med kalle-anka partiet.

Backup

Riktigt fint
Sitter på en chromebook - end of dis.
Citera
2014-05-27, 17:04
Medlem
Schlaktads avatar
Det är väl bara feminister i AFA ändå, så varför inte. RF för den delen också.
Det påminner lite om när RF är med uppe på scen när de invigde kulturhuvudstads årets vårvinter i Umeå, 10-15 personer med Free Joel tröjor släpptes upp.
Citera
2014-05-27, 17:05
Medlem
Medias reaktion uteblir, ja, ingen är väl EGENTLIGEN förvånad?
Citera
2014-05-27, 17:12
Medlem
Ja så där går det ju. 90% av alla feminister är inte extrema, och när dom frågas vad dom anser om radikala grupper så säger dom; "du kan inte dra alla över en kam. vanliga feminister är inte samma som radikala.". Yeah right. Så här går det ju. Om en vanlig feminist sätts i extrema omständigheter, vad skulle hon agera som om inte en extrem radikal feminist? Skulle hon helt plötsligt förvandlas till en "humanist" istället för en radikalfeminist? Är feminsiter några slags shapeshifters?

Nä, såklart inte. Nu hamnar feministerna i extrema omständigheter och då ser man att man inte har något annat val än att agera som just en extrem feminist.

Det är väl bara en fråga om tid innan man börjar skära kuken av män etc.

Jag vet exakt var detta kommer leda till. Världen kommer totalt snurra ut ur kontroll. Man lär börja hugga kuken av män på offentlig mark för att dom inte röstar på X eller Y, och när man exponeras inför sin egen total obarmhärtighet, vad händer då? Jo. Alla dessa kvinnor kommer komma krypandes till män, och be om att underkasta sig.

Feministiskt initiativ är inget annat än en gigantisk demonstration av varför kvinnor INTE är jämlika män. Och varför kvinnor INTE bör ha rösträtt, utbildningsrätt, etc.

Jag ser det så jävla tydligt framför mig. Världen går mot totalt kaos just nu med allt jävla afa och nazi tjafs. Och när eldstrider börjar öppnas, då kommer kvinnorna komma krypandes och erkänna att allt dom egnetligen vill ha är speciella rättigheter, och inte jämställda rättigheter. "Snälla buhuu hjälp mig jag är inte alls lika stark och intelligent som du kan inte du hjälpa mig snääääälllaa aaa jag gör vad jag villl BUUHUHUHUHUU"

Det är EXAKT vad som kommer att hända.

SVT's tystnad är ett tecken på det. SVT drivs av ett gänr kvinnor, och anledningen till att dom inte säger något är att odm inte är INTELLIGENTA nog att säga något. Dom bara pekar på allt som händer och insinuerar på att dom vill ha hjälp.
Senast redigerad av avishaman 2014-05-27 kl. 17:20.
Citera
2014-05-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det hade varit intressant att se medias reaktion om en grupp högerextremister stått och skanderat slagord på SD's valvaka. Det är teoretiskt möjligt att de valt att lägga lite mer fokus på det hela.

Du har en poäng. Tyvärr råder inte demokrati och yttrandefrihet i vår media. Den försöker påverka politiken som den tycker är rätt. Alla ska tycka som överbetalda journalister på söder. Allas lika värde är bara för dom som "tycker rätt". Inte för andra.
Citera
2014-05-27, 17:20
Medlem
svallerbyttans avatar
Här har vi en annan extremfeminist in action:
https://vine.co/v/MHMPU6gzt3t

Kanske snart behövs en samlingstråd där vi granskar extremfeminismen och deras dåd.
Citera
2014-05-27, 17:22
Medlem
Nicke08s avatar
Bli ju lite knepigt för SVT. Hur skall de reagera på sig själva? De har ju de fakto lyckats att hjälpa ett Kalle-Anka parti in i Europaparlamentet.
Nästan en tredjedel, känn på den, t r e d j e d e l, i Sverige röstar på Vänsterväldet.

Om folk fortsätter att svälja SVT:s och SR:s värderingar så lär det bli SLAM-DUNK till höstens val:

Fridolin statsminister
Sjöstedt justitieminister
Schyman finansminister

Känn på den.

Jag säger bara, känn på den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto