Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
Jag är ingen SD:are i själen men om kvällspressen väljer en lögnaktig vinkel på detta så röstar jag för en snabb spridning av filmklippet på Facebook. Rätt ska va rätt. Ett klipp utan rasistiska tillmäten eller länkande till sidor som inte respekteras av gemene man. Räcker med texten i stil med "Här är vad som verkligen hände, kvällspressen ljuger". Ett sådant klipp kan vem som helst dela vidare utan att förknippas med diverse skitåsikter. Att bara posta en länk duger inte utan för att få spridning krävs orginalfilmen och en jäkla massa delningar. Någon behöver lägga upp klippet och dela det i detta forum så att alla som vill kan dela det vidare. Jag vill inte outa mig så inget klipp ifrån mig. Man kanske inte ska gå händelserna i förväg, men kan vara bra att förbereda för fulspel ifrån massmedia.
Jag såg att det ej var första gången någon eller några försöker stjäla där.
Här finns som sagt den långa versionen och antagligen kommer fulmedia att klippa bort och sedan klippa in lite klipp från tysklands 30 tal och göra en artikel för att smutskasta SD och få de till onda och våldsamma.
Jag tycker det var bra att de höll fast honom tills polisen faktiskt kom. Fler bör göra envarsgripande då polisen har allt för få resurser att själva agera i alla fall.
Jag skulle ej bli förvånad om det kommer upp filmer på folk som river ner affischer och förstör valstugor. Dumt av tjuven i övrigt att begå stöld mitt på ljusa dagen inför folk när han vet att det finns risk att bli filmad och gripen.