Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-02, 18:19
  #1
Medlem
chemical hypes avatar
Jag käkar en låg dos neuroleptika varje dag, det är en s.k. underhållsdos. Neuroleptika och SSRI ("lyckopiller") är ju ökända för att man går upp i vikt, ofta drastiskt typ 20-30 kilo. Jag håller diet och ser till att röra mig varje dag, grejen är att jag HAR förbrännt fett den här sommaren, något som jag alltid trott ska vara OMÖJLIGT om man äter mediciner som jag.. (Underhudsfettet på magen har minskat synligt, även en del av underhudsfettet jag hade på brösten har försvunnit)

Vad har ni andra för erfarenheter av fettförbränning medans man medicinerar?? Går det överhuvudtaget?? Har ni några tips??
Citera
2005-09-02, 22:22
  #2
Medlem
powerforcers avatar
Har ingen erfarenhet av läkemedlen du beskriver, men man är ganska säker på att dom påverkar aptiten, en del får mer, andra mindre.

På samma sätt som en del deprimerade pga sorg slutar äta medan de med ångestorsakade depressioner oftast självmedicinerar med mat.
Citera
2005-09-03, 14:27
  #3
Medlem
chemical hypes avatar
jo det är sant att det är i många fall som aptiten ökar men det är inte enda orsaken till att man går upp i vikt, medicinen påverkar även själva metabolismen så att man har lättare för att gå upp i vikt och MYCKET svårare att gå ner i vikt/bränna fett..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback