• 9
  • 10
2025-08-22, 16:55
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ja, VI gör tydligen det

Politikerna som vill att vi ska öppna våra hjärtan får gärna ta en sväng till närmaste äldre boende och förklara för Agda 90 år att vi har en ny adel nu som resurserna ska läggas på. Jag tror Agda och hennes vänner förstår...
Vilket jävla sätt att resonera på.
Du skulle banne mig haft en cell på Hall med ytterst lite matintag.
Det är alltid lätt att slå på en som ligger ner.
Vänta - Din tid kommer.
Citera
2025-08-22, 17:10
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Hur vet du att bristen på personal, eller för att kommentera din länk, rätt utbildad personal för fem öre beror på invandringen? Du får gärna visa på det sambandet.
Du kan se detta genom att de som jobbar och kommer utifrån dåligt kan språket och detta är ett av f jobb de ändå kan få tag i.
Missförstå inte. De får gärna jobba med detta men under andra förutsättningar.
Vi måste lära oss ställa språkkrav på de som söker jobb. Också ge fan i att kalla sådant rasism och andra dåliga exempel där svenska språket för ändras.
Negerbollar belv chokladbollar. Vi var inga rasister som kalldade de negerboll. Det hette så helt enkelt.
Nej smygrasimen finns under ytan med alla förståsigpåare som vet allt redan innan de når en ålder av 20 år.
Dessa babblar så mycket och fort att det är en plåga att lyssna på. Det är inte mängden ord utan vilka ord som används om Du vill att andra ska lyssna.
Sedan ska lönerna för sådana här jobb höjas rejält då det är ett av de verkliga hedersuppdragen - att ta hand om våra gamla som vi kan tacka för det som dessa gjorde under sin tid.
Detta samhälle - att kasta allt som är gammalt på sophögen bara för att de är till besvär - där hamnar vi/de alla en vacker dag såvida inte sjukdom eller olycka gör livet kortare.
Vikten av en human människosyn får aldrig glömmas bort.
Annars går vi mot nya världskrig och det ska jag säga. Det vill ingen ha.
De dönickar som svamlar om krig är lösningen skulle fan i mig fått tungan avklippt.
Citera
2025-08-22, 17:12
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
100 miljoner till äldres mat snarare utbildning av personal så de kan först de äldres behov är ett erkännande av det folkmord som sker på inrättningarna för de gamla.

Dessa institutioner är smockfulla av invandrare som fullständigt skiter i svenskar eller snarare tänker på att bli av med dem, att de ska dö fort.
Det finns svenskar som jobbar inom samma och också skiter i sitt jobb.
Men för de som kommer utifrån ska krävas: Lära sig språket
Sedan behöver heö den sektorn en rejäl lönehöjning. Då får vi också fler svenskar att skäa dessa jobb.
Citera
2025-08-23, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag tycker att man ska diskutera dödshjälp för dementa. De lider ju. Det är bättre att de får vila i fred. Dessutom kostar dem staten pengar. Slöseri av skattepengar. Bättre lägga pengarna på skolan.

Ett oerhört misslyckande för palliationen som profession om så blir fallet.
Citera
2025-08-23, 08:52
Medlem
En del av döendet är att tappa aptiten och sluta äta.
Citera
2025-11-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag tycker att man ska diskutera dödshjälp för dementa. De lider ju. Det är bättre att de får vila i fred. Dessutom kostar dem staten pengar. Slöseri av skattepengar. Bättre lägga pengarna på skolan.

det bästa är nog att satsa på kondomer, det föds för många med låg iq

"I november 2023 faller hon från en stol och svimmar. Hon hade nästan dagliga matleveranser från kommunens hemtjänst, men när hon inte öppnar dörren vidtas inga åtgärder – maten lämnas istället utanför. Dag efter dag växer högen av orörda matlådor – utan att någon agerar."

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...de-sjukhusvard
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in