2014-08-22, 12:28
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Hur kan det vara false flag när ISIS har tagit på sig ansvaret för halshuggningen!?
Foliehattar behöver ingen logik eller rationalitet, all skuld måste leda till nibirurymdödlan i vita huset (som i sig är ett rymdskepp från planet x).
Citera
2014-08-22, 12:50
Medlem
VenomXs avatar
Hm, jag tror säkert att de avrättade snubben och att han är död enligt slutbilden, men jag tycker faktiskt inte det ser särskilt trovärdigt ut med klippet före heller.

Dels är Foley misstänkt lugn hela tiden både under uppläsning och när det börjar sågas, dels sågar ju fanskapet en nio-tio gånger rakt in på halsen med kraft bakom armen och börjar också vrida kroppen lite åt sidan utan en ENDA liten blodstril? Halsområdet precis runt kniven är helt normal vit hud ända fram till när kameran klipper, och halsen känns inte riktigt som en kroppsdel man kan börja såga upp ett djupt jack i och sen behöva sitta och vänta på att blodet ska få för sig att börja sippra fram. Ska man se gurgelljudet (som jag inte heller tycker låter särskilt realistiskt jämfört med liknande avrättningar man sett förut) som ett bevis för realism, så antyder ju även det att de bör ha skurit ganska långt in i halsen vid det laget det hörs - utan minsta droppe blod.

Jag funderar på om det inte kan vara så att Foley gjort nåt slags deal så att han gått med på att spela med och läsa upp texten utan krångel så trovärdigt som möjligt och i gengäld fått en barmhärtigare avrättningsmetod. Han kanske visste att de bara skulle låtsas skära lite med en slö kniv, sen stänga av kameran och avrätta honom medelst strypning eller nackskott, alternativt en snabb "riktig" halshuggning med sabel eller nåt. Det ser också ut som att en majoritet av blodet runnit ut precis där halsen ligger mot marken ungefär som att kroppen legat helt stilla när huvudet avskiljdes. Kanske kan t.o.m föräldrarna isåfall ha fått den informationen i mailen från ISIS och vetat att sonen iaf inte dog på det vidrigare sättet som antyds.

Men vem vet. Kommer det en fullängdsvideo som visar hela avrättningen så må det väl vara så, men innan det gör det så sätter iaf jag mina slantar på att delen innan kameran bryter är fejkad på något vis.
Citera
2014-08-22, 13:06
Medlem
Jimbos avatar
Mycket snack om att han är lugn i tråden.
Kolla in hans ansiktsuttryck när han sitter på marken medan psyko-islamismen läser upp sin promemoria.
För mig ser det mer ut som någon som försöker hålla emot rädslan.

Jag får dock intryck av att filmen har spelats in vid olika tidpunkter. Känns inte som att det är ett specifikt tillfälle, utan mer som att det har gått en stund mellan de olika delarna av klippet. Vet inte varför, men det är känslan jag får.
Citera
2014-08-22, 13:20
Medlem
Det är mer än ett klipp. I första läser Foley upp en text som han säkert fått läsa upp flera gånger tidigare, därav hans "lugn". Andra klippet när terroristen talat är filmat lite senare och då är också Foley uppenbart mer orolig.
Citera
2014-08-22, 14:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Ytterligare en false flag?

Folk har fått halsen avskuren åtskilliga gånger tidigare men först nu går MSM all in.
Du får inte se själva avrättningen, varför?
Hade det ägt rum så skulle hela förloppet visats, det är sedan upp till MSM att klippa bort delar de anser att pöbeln inte klarar av att se.

Mamman skrev ett hyllningsbrev timmar efter händelsen, normalt?
Vore jag mamman och det var min son skulle jag inte tänka på något annat än sorgearbete en lång tid framöver, inte skriva inlägg på FB...men vad vet jag.

Anspela på människors emotionella svagheter och på så vis skapa ilska och hat på hemmaplan för att lättare legitimera aktioner i Irak, Syrien etc?

Hela scenariot känns uppdiktat.

Vad tror ni?
Med tanke på att Foley inte blder när det står en arab (jude?) och karvar honom i halsen, anser jag att det hela är en bluff av stora mått.
Citera
2014-08-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Med tanke på att Foley inte blder när det står en arab (jude?) och karvar honom i halsen, anser jag att det hela är en bluff av stora mått.

Jag har väldigt svårt för sådana här argument. Om någon (CIA?) fejkar ligger det väl i deras intresse att göra det så övertygande som möjligt. Eftersom de flesta förväntar sig blodsprut borde väl fejkaren leverera för att få det att se så "äkta" ut som möjligt?
Citera
2014-08-22, 14:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Jag har väldigt svårt för sådana här argument. Om någon (CIA?) fejkar ligger det väl i deras intresse att göra det så övertygande som möjligt. Eftersom de flesta förväntar sig blodsprut borde väl fejkaren leverera för att få det att se så "äkta" ut som möjligt?
Fast nog förstår du att alla människor börjar blöda om du skär i dem med en kniv? Inte kan du väl tro att Foley var/är en mutant utan blodomlopp? Eller? Förstår inte riktigt vad du menar här. Foley kanske saknade blodådror? kom igen nu.

edit: Orange is the new black. Kul att de har amerikanska fängelsekläder i ISIL.
Citera
2014-08-22, 15:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det som får mig att klura är att ISIS tycks få ärva kidnappade. När han vart kidnappad tillskrevs det al-Qaida.
Ledaren för ISS, al-Baghdadi, satt i amerikansk fångenskap i flera år på GITMO.
Han släpptes och blev VD för ondskan själv.
CIA rakt igenom...

ISIS är en utveckling av Al-Qaida i Irak.
Citera
2014-08-22, 15:11
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Nej de behöver inte lägga onödigt mycket tid/pengar på något som ändå den stora majoriteten köper rakt av utan ifrågasätta.

Och för vi som sett en hel del och vet hur saker bör se ut är denna video skrattretande. Men vem tror på oss? Vi är ju mentalt skadade som vågar titta på skiten, enligt vanliga svenssons då.
Citera
2014-08-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast nog förstår du att alla människor börjar blöda om du skär i dem med en kniv? Inte kan du väl tro att Foley var/är en mutant utan blodomlopp? Eller? Förstår inte riktigt vad du menar här. Foley kanske saknade blodådror? kom igen nu.

edit: Orange is the new black. Kul att de har amerikanska fängelsekläder i ISIL.

Men om det är så självklart varför använder då inte fejkaren fuskblod? Jag vet inte varför han inte blöder, jag låtsas inte vara någon expert på hur kroppen fungerar. Kanske hade terroristen en jävligt slö kniv, vad vet jag? Men för mig är det ännu mer obegripligt om fejkaren (i tråden ofta utpekad som CIA eller Mossad), som vill övertyga all världens experter, skulle begå en sådan tabbe.
Citera
2014-08-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nej de behöver inte lägga onödigt mycket tid/pengar på något som ändå den stora majoriteten köper rakt av utan ifrågasätta.

Och för vi som sett en hel del och vet hur saker bör se ut är denna video skrattretande. Men vem tror på oss? Vi är ju mentalt skadade som vågar titta på skiten, enligt vanliga svenssons då.

Men det är ju mängder med folk som sett den här videon, särskilt som filmaren har varit förutseende nog att klippa bort det mest frånstötande. Alla världens stora tidningar och mediebolag lägger väl dessutom resurser på att verifiera videon och anlita experter som säkerligen skulle höja ett finger om nu något skulle framstå som fejk.
Citera
2014-08-22, 15:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men om det är så självklart varför använder då inte fejkaren fuskblod? Jag vet inte varför han inte blöder, jag låtsas inte vara någon expert på hur kroppen fungerar. Kanske hade terroristen en jävligt slö kniv, vad vet jag? Men för mig är det ännu mer obegripligt om fejkaren (i tråden ofta utpekad som CIA eller Mossad), som vill övertyga all världens experter, skulle begå en sådan tabbe.
Okej. för mig är det fullt naturligt att människor begår misstag. För mig är det mer naturligt, oändligt mycket mer naturligt, att en människa begår ett misstag, än att en människa inte blöder när man skär av halsen av nämnde person.

Har du någonsin skurit dig? Blödde du då? Tror du att det finns folk som inte blöder när man skär halsen av dem? Är du lite blind? Korkad? Bara envis?

Gör nu så här:
Tag ett rakblad. Skär dig på valfri del av kroppen. Undersök om du blöder? Sedan kan du inbilla mig att Foley var en marsian som saknade blodådror i halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in