2014-08-21, 19:34
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besc
Har man tillräcklig kompetens för att utföra en FF så känns det rent spontant som att man har tillräckligt med kompetens för att även göra videon så trolig som möjligt.

Har man sett hur det ser ut när riktiga islamister skär huvudet av en otrogen inser man att ett sådant spektakel inte går att fejka. Händelseförloppet i den här trådens video avviker dock så pass mycket från hur det vanligtvis ser ut att även om avrättningen är verklig är sättet som den genomförs på fejk. Därför rör det sig antingen om svart flagg eller terrorister som poserar som islamister. Förmodligen det sistnämnda.
Citera
2014-08-21, 23:34
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Har man sett hur det ser ut när riktiga islamister skär huvudet av en otrogen inser man att ett sådant spektakel inte går att fejka. Händelseförloppet i den här trådens video avviker dock så pass mycket från hur det vanligtvis ser ut att även om avrättningen är verklig är sättet som den genomförs på fejk. Därför rör det sig antingen om svart flagg eller terrorister som poserar som islamister. Förmodligen det sistnämnda.

Jag älskar att iaktta personer som uppenbarligen har noll koll men försöker utge sig för att vara insatt.

Om du hade sett ISIS tidigare produktioner så hade du aldrig uttryckt dig som du gör.

Titta igenom 'Clanging of the swords' 1-4 och återkom sedan, där genomför ISIS flertalet halshuggningar med liknande modus operanda.

Så nu har du någonting att göra de närmsta 3 timmarna så slipper vi läsa dina efterblivna inlägg.

Edit: tvivlar på att du besitter hjärnkapaciteten att finna dom själv så här finns alla:

http://jihadology.net/2014/05/17/al-furqan-media-presents-a-new-video-message-from-the-islamic-state-of-iraq-and-al-sham-clanging-of- the-swords-part-4/
Citera
2014-08-21, 23:46
Medlem
styrlunds avatar
Det som får mig att klura är att ISIS tycks få ärva kidnappade. När han vart kidnappad tillskrevs det al-Qaida.
Ledaren för ISS, al-Baghdadi, satt i amerikansk fångenskap i flera år på GITMO.
Han släpptes och blev VD för ondskan själv.
CIA rakt igenom...
Citera
2014-08-21, 23:51
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
Satt och kollade runt på Facebook och hamnade av en slump på något extremist-konto och det ena kontot ledde till det andra, otroligt många av dessa skrev på svenska... iallafall, inte det jag ville komma till.

Hittade denna sida https://www.facebook.com/pages/Islamic_state-Latest-News/351693951648713 jävligt obehaglig sida, klicka in på egen risk!

Det jag ville komma till angående DETTA ämne var att de hade lagt upp en bild ang. halshuggningen av James Foley. Där de skriver såhär:

Observations so far regarding the
"beheading" of US "journalist" Foley. & Islamic_state.
/
1) The killer didn't start his speech with "Bismillahi rahmani rahim"
2) There is no black flag in the video
3) Foley is far too calm for someone who knows he is about to have his head cut off
4) No "Allahu akbar"
5) "Killer" has an accent from NW London which conveniently has the largest Jewish population in the UK
6) Foley has been outed as a CIA asset by former US Intelligence Agent Scott Rickard which explains why he keeps popping up in US proxy war situations
7) His family didn't seem upset at news of his death on their TV interviews
8) Since when have ISIS been shy about showing the actual beheading of their victims?
9) Facial bone structure of "decapitated" head is different than Foley whilst alive
10) When have ISIS ever used graphical and audio effects in their videos?
11) Remember Foley was captured and released by Gadaffi, then went "missing" in Syria and the US govt spent the last few months claiming Assad took him. Now we are supposed to believe Assad handed him over to ISIS?
12) A big give away of the staged level of this is the orange suit. Where do ISIS get a bright orange American jail style suit from? Seems like a perfect video to shock USA audiences into being Ok with another war.
Orange suit in a war zone people!
13) IS always used the black flags in their videos, and always finish with Allahu Akbar screaming.
Those are their signatures. I think The video is a fake. (allah knows best)

Här är länken till det aktuella fotot samt foto-texten: https://www.facebook.com/351693951648713/photos/pb.351693951648713.-2207520000.1408657427./352711288213646/?type=3&theater

Det jag ville komma till var alltså om dessa verkligen pratar sanning eller om de bara försöker slå bort misstankarna mot dem själva, i.o.m att han som halshögg Foley verkar vara identifierad (?)

Vad tror ni, Flashback?
Citera
2014-08-22, 00:06
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyzNTheHood
Satt och kollade runt på Facebook och hamnade av en slump på något extremist-konto och det ena kontot ledde till det andra, otroligt många av dessa skrev på svenska... iallafall, inte det jag ville komma till.

Hittade denna sida https://www.facebook.com/pages/Islamic_state-Latest-News/351693951648713 jävligt obehaglig sida, klicka in på egen risk!

Det jag ville komma till angående DETTA ämne var att de hade lagt upp en bild ang. halshuggningen av James Foley. Där de skriver såhär:

/
3) Foley is far too calm for someone who knows he is about to have his head cut off
4) No "Allahu akbar"
5) "Killer" has an accent from NW London which conveniently has the largest Jewish population in the UK
6) Foley has been outed as a CIA asset by former US Intelligence Agent Scott Rickard which explains why he keeps popping up in US proxy war situations
8) Since when have ISIS been shy about showing the actual beheading of their victims?
9) Facial bone structure of "decapitated" head is different than Foley whilst alive
11) Remember Foley was captured and released by Gadaffi, then went "missing" in Syria and the US govt spent the last few months claiming Assad took him. Now we are supposed to believe Assad handed him over to ISIS?
12) A big give away of the staged level of this is the orange suit. Where do ISIS get a bright orange American jail style suit from? Seems like a perfect video to shock USA audiences into being Ok with another war.
13) IS always used the black flags in their videos, and always finish with Allahu Akbar screaming.

Här är länken till det aktuella fotot samt foto-texten: https://www.facebook.com/351693951648713/photos/pb.351693951648713.-2207520000.1408657427./352711288213646/?type=3&theater

Det jag ville komma till var alltså om dessa verkligen pratar sanning eller om de bara försöker slå bort misstankarna mot dem själva, i.o.m att han som halshögg Foley verkar vara identifierad (?)

Vad tror ni, Flashback?

Den listan var så jävla trött att jag inte ens orkar börja debunka den.

Men jag gillar nr 12. hahahaah den va bäst.

Vi snackar om en organisation som besitter runt 1 MILJARD DOLLAR, ja undra var dom fått en orange overall ifrån ahahahahaahahahaaha.

Stoppa pressarna, han har på sig en overall, CIA! MOSSAD! NWO är i farten!

Religion fräter verkligen på hjärnan
Citera
2014-08-22, 00:08
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:

/
4) No "Allahu akbar"

Vad tror ni, Flashback?
Intressant!
De lobbar nu hårt för att skapa en ny bogeyman med ISIS, ett nytt 911.
Som vi har längtat.
Citera
2014-08-22, 00:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Intressant!
De lobbar nu hårt för att skapa en ny bogeyman med ISIS, ett nytt 911.
Som vi har längtat.

1. Tror du verkligen att klippet är fejk?
2. Om ja på vilket sätt?
3.a)Är det inte ISIS som producerat klippet?
b) Om inte varför släpptes filmen genom ISIS olika twitterkonton från början och varför har ingen från ISIS förnekat att det är deras verk?
4. Finns organisationen ISIS överhuvudtaget enligt dig?
Citera
2014-08-22, 00:55
Medlem
hakansukkurs avatar
Det ar sorgligt att man inte kan utesluta att sa kallad demokratier och dess sakerhetstjanster kan vara inblandade. Efter gladio, muslimbrotherhood filmerna i egypten, syrien etc. Sen ar det ju frankrike, usa och kelgrisen Qatar som bevapnat de har idioterna, "moderate syrian opposition", my ass! Sen nar har vast gett vara regeringar ratt att bevapna nagon. Tror det ar dags att krava transparans fran vara "ledare" dels for att det maste ta ett slut pa lognerna och dels for att det mesta de gor gar at helvete.
Citera
2014-08-22, 01:12
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Vi snackar om en organisation som besitter runt 1 MILJARD DOLLAR, ja undra var dom fått en orange overall ifrån ahahahahaahahahaaha.

Haha tänkte också på det, kan väl inte vara så jävla svårt att skaffa fram, plus att det finns andra halshuggar-videos med (visserligen Al-Qaida men ändå) där offren har orangea fångdräkter, så ja....
Citera
2014-08-22, 01:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Haha tänkte också på det, kan väl inte vara så jävla svårt att skaffa fram, plus att det finns andra halshuggar-videos med (visserligen Al-Qaida men ändå) där offren har orangea fångdräkter, så ja....

Tredje träffen på google gav:

http://www.nationaltextile.us/correctional_clothing

16 dollar för en orange overall

1 miljard dollar kan då köpa 62500000 st overaller!

Delar man 62500000 med 68605.92755214 så får vi.....trumvirvel...= 911

Omg! OMG OMG! bekräftat att 9/11 är relaterat!!
Citera
2014-08-22, 01:42
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Det enda som är pinsamt är att du inte litar på några andra källor än aftonbladet och inte har förmågan att tänka själv

Om nu ISIS hade stridit för islam och muslimer så hade man väl anfallit Israel och inte signa egna bröder

http://rt.com/op-edge/168064-isis-terrorism-usa-cia-war/
http://www.thedailybeast.com/articles/2014/06/14/america-s-allies-are-funding-isis.html
Naftaly Bennet (Israeli knesset member) say about ISIS fundings:
https://www.youtube.com/watch?v=zMoIBR_2YiQ
Fake JEWISH Al Qaeda Actors
https://www.youtube.com/watch?v=3pQvjuOeHCE

Svar till det fetade:
Hur fan vet du vilka källor jag litar på? Var har jag skrivit eller antytt detta?
Den som är pinsam är du med dina "källor", ja jag orkar inte ens kommentera ditt fjant.
Som nån annan skrev: "Släpp pipan"! Konspirationstönt!
Citat:
...man väl anfallit Israel och inte signa egna bröder.
Jaha, alla muslimer är bröder?
Du får nog läsa på... ...jag gitter inte förklara det självklara!
Citera
2014-08-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Haha du e ju trött eller obeläst.
Alla de punkterna är relevanta.
Använd sunt förnuft, kritiska ögon och LÄS ALLT så kommer du se det hela med nya ögon.
Sättet mainstream media behandlar fallet är en uppenbar "tell."

OT, vadå, tror du att bin Ladin ligger bakom 911? Ffs! Se septemberclues! Dot end!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in