• 1
  • 2
2005-09-02, 01:56
Medlem
Det är numer en öppen anarkikloak av rasism. Revisionism har ju tajats upp nu för att få bort trams och så vidare, men något borde även göras åt Integration och Invandring. Inläggen handlar oftast överhuvudtaget inte om invandringspolitik.
Eftersom reglerna är att svensk lagstiftning skall gälla, bör den avdelningen ses över ordentligt.
2005-09-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är numer en öppen anarkikloak av rasism. Revisionism har ju tajats upp nu för att få bort trams och så vidare, men något borde även göras åt Integration och Invandring. Inläggen handlar oftast överhuvudtaget inte om invandringspolitik.
Eftersom reglerna är att svensk lagstiftning skall gälla, bör den avdelningen ses över ordentligt.

Du kanske ska kliva ut från din trygga Djurshols-villa och se hur vi har det.
Det kan väl aldrig vara rasistiskt om man håller sig till fakta?
2005-09-02, 04:52
Medlem
Bingolikets avatar
Tycker tvärtom att det håller sig inom reglerna för vad som är tillåtet.Kan du ge ett exempel på ett inlägg som strider mot reglerna?
2005-09-02, 08:24
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Du kanske ska kliva ut från din trygga Djurshols-villa och se hur vi har det.
Det kan väl aldrig vara rasistiskt om man håller sig till fakta?

Du måste driva med oss när du på fullt allvar menar på att de ofta ganska fantasifulla härledningar som sker från olika typer av artiklarn i kvällspressen är att betrakta som fakta???

bolt har helt rätt, det behövs nån form av idé och syfte med forumet I&I de flesta trådar som skapas håller bedrövligt låg nivå.

/CW
2005-09-02, 10:43
Medlem
komplicerat forum!

Jag förstår alla som tycker att I & I verkar hopplöst även om det är en överdrift. Men det har en tendens att alla trådar efter 5 inlägg ändå handlar om samma saker och är lika till förväxling... oavsett urprungsfrågan.

Några trådar borde kunna hållas lite mer strikta, se mer ut som debatter än pajkastning. Fråga mig inte hur dock.

Det gjordes ju en tajtning av mods före semestern faktiskt. Men det var då det.
2005-09-02, 10:51
Medlem
Tuesdays avatar
Instämmer helt med trådskaparen. Det är synd att det är så. Många ( som undviker I&I nu) skulle säkert besöka forumet och intressanta debatter uppstå, om det rensades upp mer bland inläggen.
2005-09-02, 17:40
Medlem
Det är även dags att diskutera priciperna och reglerna för forumen.

Exempel:
Jag lämnade ett filmtips, i en avstickare, om den nya filmen som har premiär i dag som som handlar om Sophie Scholl, ledare för motståndsrörelsen Vita Rosen i Nazityskland, i en tråd om olika krigsförbrytelser i Revisionism.
Inlägg delatat

I ett inlägg om översvämningen i New Orleans i Invandring och Integration(!)står det att svarta människor är onda djur.
Inlägg står kvar

Hur vore det om det kallades till krisdebatt i moderatorkåren om principer och konsekvens?
2005-09-02, 18:05
Medlem
Fet-Everts avatar
Rubbe har avgått som moderator och var under den sista tiden inte så aktiv. El Zorro är en grymt duktig moderator, men han har fullt upp med andra forum (men kommer och rensar upp lite ibland ). Själv har jag ett vanligt jobb vid sidan om och moderarar därför här på kvällstid och helger.

Vi skulle behöva en moderator till i invandringsforumet och vi har tillfrågat en person, men han har dessvärre inte svarat eller överhuvudtaget varit uppkopplad på över en vecka och vi misstänker att han lämnat FB . Synd, för han hade nog blivit en bra moderator och dessutom gått hem hos den invandringskritiska sidan.

Vi får således ragga vidare, men det är tyvärr ett antal forum som behöver moderatorer, men som sagt vi jobbar på det. Någon som känner en bra och trevlig debattör som inte begår personangrepp, saklig och korrekt, tramsar inte och som kan samarbeta med övriga moderatorer?

Citat:
Kan du tänka dig att många blir förbannade för att jag raderar deras inlägg med motiveringen att det är trams eller OT?

Allt som postas är inte invandringspolitik eller integrationsfrågor. Likaså är inte allt som diskuteras i feministforumet feminism. Det vi får titta på när en tråd postas (om vi tycker att den hamnat fel) är om den går att flytta någon annanstans. Ofta är det så att den inte passar bra i något annat forum heller och då kan den vara närmast integration och invandring och får då ligga kvar. Rena tramstrådar brukar vi låsa, men ibland släpper vi dem lite för långt .

Notera också att olika debattörer har skilda uppfattningar om var debattnivån ska ligga. Tyvärr har vi lite väl många just nu som fokuserar på personen bland sina motståndare istället för att bemöta dennes argument. Det är låg nivå och det skulle jag vilja komma till rätta med.

Citat:

Vi försöker ha en ganska tolerant nivå vad gäller hets mot folkgrupp, annars skulle tyvärr många invandringskritiska inte kunna debattera här. Vi varnar de som begår de värsta angreppen.
2005-09-02, 18:08
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Tyvärr har vi lite väl många just nu som fokuserar på personen bland sina motståndare istället för att bemöta dennes argument. Det är låg nivå och det skulle jag vilja komma till rätta med.
Lustigt! Som moderator kan jag läsa de raderade inläggen på forumet och även i denna tråd. De jag talade om verkar ha hittat hit eller jag menar
2005-09-02, 18:12
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Det är även dags att diskutera priciperna och reglerna för forumen.

Exempel:
Jag lämnade ett filmtips, i en avstickare, om den nya filmen som har premiär i dag som som handlar om Sophie Scholl, ledare för motståndsrörelsen Vita Rosen i Nazityskland, i en tråd om olika krigsförbrytelser i Revisionism.
Inlägg delatat

I ett inlägg om översvämningen i New Orleans i Invandring och Integration(!)står det att svarta människor är onda djur.
Inlägg står kvar

Hur vore det om det kallades till krisdebatt i moderatorkåren om principer och konsekvens?

Men Bolt, vad gäller ditt filmtips, som du erkänner var OT, så postades det i Revision efter att Ruskigbuss förklarat de nya hårdare tagen mot just OT.
Jag tog bort den posten liksom jag tog bort andra poster från flera användare som stred mot den hårdare moderering som Revision kräver.

Här finns ingen kris att diskutera, läs gärna Ruskigbuss inlägg i Revision igen om du missat det.
2005-09-02, 18:19
Medlem
Un Perros avatar
Håller med om att ett forum som skulle kunna vara intressant nu är en smältdegel av rasism. Oerhört tröttsamt att ens titta på rubrikerna, 90% är i typ med "Ännu ett bevis på att multikultikulturen inte fungerar" sen anvisning till aftonbladet eller expressen. Fullständigt onyanserat och av och med personer som endast är intresserade av att bekräfta sina fördomar.

Har ni sett filmen Pi? Samma kille som gjorde Reqiuem for a dream. Hursomhelst, huvudpersonen är där besatt av ett tal med 231 siffror eller nått, varpå hans mentor säger att om man blir besatt av något kommer man se det ÖVERALLT. Samma fenomen bland galningarna som hatar invandrarna, de är besatta av det och ser det således överallt, hela tiden.
2005-09-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Samma fenomen bland galningarna som hatar invandrarna, de är besatta av det och ser det således överallt, hela tiden.
Jag har ibland försökt att delta i invandrartrådarna men orkar inte längre... Det är precis som du skriver, totalt onyanserat hat där varenda liten händelse slutar med -släng ut blattarna, -låt tullen skära av dom ballen vid gränsen och liknande... Känns rätt tröstlöst att nyansera och bemöta de argumenten.

Tom. en tråd om växthuseffekten spårade ur, vinklades och blev invandrarhatande eftersom växthuseffekten skulle göra att fler invandrare kom till Sverige. (den tråden låg visserligen inte i invandrarforumet men även rasisterna gör väl små utflykter ibland).
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in