Rubbe har avgått som moderator och var under den sista tiden inte så aktiv. El Zorro är en grymt duktig moderator, men han har fullt upp med andra forum (men kommer och rensar upp lite ibland

). Själv har jag ett vanligt jobb vid sidan om och moderarar därför här på kvällstid och helger.
Vi skulle behöva en moderator till i invandringsforumet och vi har tillfrågat en person, men han har dessvärre inte svarat eller överhuvudtaget varit uppkopplad på över en vecka och vi misstänker att han lämnat FB

. Synd, för han hade nog blivit en bra moderator och dessutom gått hem hos den invandringskritiska sidan.
Vi får således ragga vidare, men det är tyvärr ett antal forum som behöver moderatorer, men som sagt vi jobbar på det. Någon som känner en bra och trevlig debattör som inte begår personangrepp, saklig och korrekt, tramsar inte och som kan samarbeta med övriga moderatorer?
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det är numer en öppen anarkikloak av rasism. Revisionism har ju tajats upp nu för att få bort trams och så vidare, men något borde även göras åt Integration och Invandring. Inläggen handlar oftast överhuvudtaget inte om invandringspolitik.
Kan du tänka dig att många blir förbannade för att jag raderar deras inlägg med motiveringen att det är trams eller OT?
Allt som postas är inte invandringspolitik eller integrationsfrågor. Likaså är inte allt som diskuteras i feministforumet feminism. Det vi får titta på när en tråd postas (om vi tycker att den hamnat fel) är om den går att flytta någon annanstans. Ofta är det så att den inte passar bra i något annat forum heller och då kan den vara närmast integration och invandring och får då ligga kvar. Rena tramstrådar brukar vi låsa, men ibland släpper vi dem lite för långt

.
Notera också att olika debattörer har skilda uppfattningar om var debattnivån ska ligga. Tyvärr har vi lite väl många just nu som fokuserar på personen bland sina motståndare istället för att bemöta dennes argument. Det är låg nivå och det skulle jag vilja komma till rätta med.
Citat:
Eftersom reglerna är att svensk lagstiftning skall gälla, bör den avdelningen ses över ordentligt.
Vi försöker ha en ganska tolerant nivå vad gäller hets mot folkgrupp, annars skulle tyvärr många invandringskritiska inte kunna debattera här. Vi varnar de som begår de värsta angreppen.