2005-09-02, 18:52
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag förstår alla som tycker att I & I verkar hopplöst även om det är en överdrift. Men det har en tendens att alla trådar efter 5 inlägg ändå handlar om samma saker och är lika till förväxling... oavsett urprungsfrågan.

Några trådar borde kunna hållas lite mer strikta, se mer ut som debatter än pajkastning. Fråga mig inte hur dock.

Det gjordes ju en tajtning av mods före semestern faktiskt. Men det var då det.

Ta det här konstruktivt nu CB men du är lika god kålsupare som dom andra. Bland annat så hjälpte du till med att förvandla en av mina trådar till en bisarr cirkus. Jag fattar inte att det ska vara så jävla svårt att hålla sig till ämnet när man skriver i forumet. Vi halkar alla ifrån då och då men då är man oftast i närliggande ämnen och diskussioner. Jag är övertygad om att anledningen till att I&I forat går åt fanders beror på att de reguljära besökarna saknar tillräckligt med kunskap i ämnet för att kunna hålla nivån hög.
2005-09-02, 19:35
Medlem
Självklart är jag som alla andra kålsupare. Jag är väl ingen übermensch heller?! Jag skriver väl hälften seriöst och resten...

Du hade en intressant frågeställning i en tråd men du var ju inte där och skärpte till heller? Om inte en moderator är där kan man faktiskt som trådstartare hjälpa till att få tillbaka på rätt spår genom att fylla på med sina egna argument succesivt, inte bara bränna av hela frågeställningen i första inlägget.... Man har faktiskt lite makt som trådstartare om man planerar lite smart sitt upplägg.

Sen borde vara förbjudet i I&I med ledande påståenden i trådstartens rubrik!

Det gäller oss alla. Det MÅSTE vara en öppen fråga så gott det går annars barkar tråden rätt ut i skogen direkt.

Däremot får man vara hur extrem som helst i sina åsikter...
2005-09-02, 19:41
Medlem
El Zorros avatar
Som Fet-Evert skrev så håller vi på att försöka hitta fler mods till forumet. Vi har frågat ett antal som antingen tackat nej eller inte svarat men vi fortsätter att leta. Jag har dessutom haft en del att stå i privat vilket gjort att invandringsforumet har blivit åsidosatt från min sida, mycket beklagligt så klart och jag hoppas att jag kan skärpa mig snarast.

Även jag tycker att nivån har sjunkit ordentligt i det forumet vilket har gjort att jag tyvärr inte deltar i diskussionerna i den utsträckning som jag önskar att jag hade kunnat göra. Men när det gäller nivån på forumet så faller en stor del av ansvaret på användarna. Jag och Fet-Evert varken får eller vill vara något slags poliser som ska bestämma vad som får och inte får diskuteras. Det är ni som startar trådar och svarar i dem.

Ser ni något inlägg som ni anser bryta mot reglerna så rapportera det gärna, både jag och Fet-Evert kontrollerar alla RP:s snabbt och effektivt.
2005-09-02, 19:43
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Självklart är jag som alla andra kålsupare. Jag är väl ingen übermensch heller?!

Det gäller oss alla. Det MÅSTE vara en öppen fråga så gott det går annars barkar tråden rätt ut i skogen direkt.

Bra där. Det är faktiskt exakt det som är det största problemet. En oerhört ledande fråga i rubriken, som följs av 7 inlägg som är ryggdunkningar, sen iväg till nästa tråd med samma koncept. Med andra ord är en bunt människor, ingen nämd ingen glömd, som huserar på det forumet personer som enbart vill bekräfta sina åsikter och inte har något intresse överhuvudtaget att debattera. Hepp!
2005-09-02, 19:49
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Självklart är jag som alla andra kålsupare. Jag är väl ingen übermensch heller?! Jag skriver väl hälften seriöst och resten...

Du hade en intressant frågeställning i en tråd men du var ju inte där och skärpte till heller? Om inte en moderator är där kan man faktiskt som trådstartare hjälpa till att få tillbaka på rätt spår genom att fylla på med sina egna argument succesivt, inte bara bränna av hela frågeställningen i första inlägget.... Man har faktiskt lite makt som trådstartare om man planerar lite smart sitt upplägg.

Däremot får man vara hur extrem som helst i sina åsikter...

Se fetstil.
Av händelse att du syftade på min tråd vill jag bara som hastigast inflicka att "ledande påståenden" kan mycket väl vara berättigat i en rubrik! Se valfria akademiska studier! Det viktiga var att mina påståenden backades upp av en frågeställning. Kanske borde jag varit tydligare med vad jag ville med den tråden. Jag ville försöka få folk att börja titta på andra faktorer än de som förekommer in absurdum på nämnt fora! Jag backar gärna upp resonemanget med källor och studier och kan bla rekommendera dig boken "rosengård och den svarta poesin" som tar upp åtminstone några delar av de tankar jag skrev ned. Du skriver bra. Det ska du veta. Det var bara det att du bidrog inte i nämnd tråd med att hålla dig till ämnet.

Till ämnet.
Det känns lättare för mig att vårda en snögubbe i Sahara än att försöka rädda trådar i I&I. Det behövs hårdare moderering i forat. Några få användare kan inte driva en seriös diskussion när majoriteten kastar paj på varandra.

Hårdare moderering och en vilja från användarna att sluta stå och stampa på samma absurda punkter är vad som krävs för att få något värde i I&I. Luddig lösning för ett luddigt problem månne..
2005-09-02, 19:51
Medlem
Un Perros avatar
Varför inte försöka oss på att debattera den i debattforumet? Skulle verkligen uppskatta en sådan tråd där, skulle kunna bli högintressant! Man kanske skulle slå slag i saken.. hmm...
2005-09-02, 19:54
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Hårdare moderering och en vilja från användarna att sluta stå och stampa på samma absurda punkter är vad som krävs för att få något värde i I&I. Luddig lösning för ett luddigt problem månne..

Jag tror också på den linjen, problemet är att det kräver i stort sett moderering 24/7. Men jag ska göra ett nytt ryck i helgen.
2005-09-02, 19:55
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Varför inte försöka oss på att debattera den i debattforumet? Skulle verkligen uppskatta en sådan tråd där, skulle kunna bli högintressant! Man kanske skulle slå slag i saken.. hmm...

Hade faktiskt varit kul, det är bara att starta en
2005-09-02, 19:56
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro

Jag skulle också tycka det vore intressant.
2005-09-02, 20:00
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Hur kommer vi vidare då? Några förslag?

Det som diskuteras väldigt lite är ju hur situationen ska bli bättre i Sverige. Det är ju ganska inriktat på att det är just dåligt, och det ska då bekräftas gång på gång. Men det är ju inget som moderatorerna kan styra upp känns det som. Modererandet tycker jag inte är skuld till den stundtals sömnframkallande stämningen.

Det kanske går att göra en förslagstråd i I&I-forumet där vi diskuterar hur vi alla ska rycka upp oss och få lite mer variation?
2005-09-02, 20:00
Medlem
Vobblers avatar
Jag jobbar bara tre timmar om dagen, och resten av min vakna tid spenderar jag på FB. Efter tre års simmande i de här forumen har jag lärt mig hur FB bör/ska fungera. Gör mig till moderator så ska jag rensa upp i "IoI".
2005-09-02, 20:04
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Det kanske går att göra en förslagstråd i I&I-forumet där vi diskuterar hur vi alla ska rycka upp oss och få lite mer variation?

Bra idé, startar en sådan omedelbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in