Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Självklart är jag som alla andra kålsupare. Jag är väl ingen übermensch heller?! Jag skriver väl hälften seriöst och resten...
Du hade en intressant frågeställning i en tråd men du var ju inte där och skärpte till heller? Om inte en moderator är där kan man faktiskt som trådstartare hjälpa till att få tillbaka på rätt spår genom att fylla på med sina egna argument succesivt, inte bara bränna av hela frågeställningen i första inlägget.... Man har faktiskt lite makt som trådstartare om man planerar lite smart sitt upplägg.
Sen borde vara förbjudet i I&I med ledande påståenden i trådstartens rubrik!
Det gäller oss alla. Det MÅSTE vara en öppen fråga så gott det går annars barkar tråden rätt ut i skogen direkt.
Däremot får man vara hur extrem som helst i sina åsikter...
Se fetstil.
Av händelse att du syftade på min tråd vill jag bara som hastigast inflicka att "ledande påståenden" kan mycket väl vara berättigat i en rubrik! Se valfria akademiska studier! Det viktiga var att mina påståenden backades upp av en frågeställning. Kanske borde jag varit tydligare med vad jag ville med den tråden. Jag ville försöka få folk att börja titta på andra faktorer än de som förekommer in absurdum på nämnt fora! Jag backar gärna upp resonemanget med källor och studier och kan bla rekommendera dig boken "rosengård och den svarta poesin" som tar upp åtminstone några delar av de tankar jag skrev ned. Du skriver bra. Det ska du veta.

Det var bara det att du bidrog inte i nämnd tråd med att hålla dig till ämnet.
Till ämnet.
Det känns lättare för mig att vårda en snögubbe i Sahara än att försöka rädda trådar i I&I.

Det behövs hårdare moderering i forat. Några få användare kan inte driva en seriös diskussion när majoriteten kastar paj på varandra.
Hårdare moderering och en vilja från användarna att sluta stå och stampa på samma absurda punkter är vad som krävs för att få något värde i I&I. Luddig lösning för ett luddigt problem månne..