• 1
  • 2
2014-08-16, 17:54
Medlem
drak999s avatar
Hej,

En kompis hade nyligen inflyttningsfest och det gänget som vi brukar umgås i köpte tillsammans en present till honom. Vi åkte tillsammans till sickla i Nacka (ett köpcenter) för att hitta något, när vi väl hittade något och skulle betala la jag ut pengar istället för att hålla på och krångla i kassan.
Nu till problemet, presenten kostade 489 och vi var 6 stycken som skulle dela på det.
Egentligen blir det 81,5 kronor var (489 delat på 6) men av enkelhetens skull sa jag bara att dom kunde swisha över 100 kronor var.
Några dagar senare påpekar en av vännerna som alltid ska vara snål och räkna ören etc. att det var lite märkligt att det blev 100 kronor per person, då det kostade 489. Jag förklarade då att det var enklast om alla bara förde över 100 kronor var. Då blev han skitsur och säger att det är jag som är snål??? Det hela slutade ju med att jag inte behövde betala någonting, egentligen tjänade jag ju 11 kronor på detta.

Jag säger då att 11 kronor hit och dit är väl ingenting, han säger då "Det är saken i sig som är riktigt jävla snålt och uselt beteende". Nu vill han att jag ska be om ursäkt, vilket jag vägrar göra.
Nu sitter jag här nöjd och äter en snickers inköpt för dessa 11 kronor
Ska jag ens bry mig om honom, känns lite ovärt att hålla på och hunsa efter en sån snåljävel till "vän".
Vad tycker ni, rätt eller fel av mig?
Citera
2014-08-16, 18:06
Medlem
Nja jag vet inte, en "sjyst" polare hade sagt "Swisha över 80 spänn var". Sniken jäveln som säger en hundring. Skäms och be dina polare om ursäkt. Lite socialt handikappad?

EDIT* Vänder man på det kan man betala tillbaka en hundring, om man själv bestämmer det. Men att nämna det som du gjorde gör man icke.
Senast redigerad av Psykohatred 2014-08-16 kl. 18:08.
Citera
2014-08-16, 18:11
Medlem
loveitorhateits avatar
6 * 100 = 600
6 * 81,5 = 489
600 - 489 = 111

Du har ju tom betalt snickersen för dina kompisars pengar, så jag hade bett om ursäkt & betalat tillbaka till alla mina vänner, inte bara honom.

Sen hade jag nog snarare sagt åt polarna att swisha 80kr och inte 100kr.

Edit: Wooow, du har ju själv redan insett att du kom undan gratis.
Riktigt ove-snålt från din sida måste jag säga, tur man inte är vän med dig.
Senast redigerad av loveitorhateit 2014-08-16 kl. 18:15.
Citera
2014-08-16, 18:11
Medlem
poolos avatar
Föra över pengar? Låter som de var tvungna att sätta in pengar på ditt konto.. Om du då avrundar uppåt till 100kr är det riktigt fittigt.
Citera
2014-08-16, 18:15
Medlem
st0ckiss avatar
Det är du som är en dålig kompis. Att din polare ville att rätt skulle vara rätt förstår jag i det här fallet.
Du försöker sko dig på dina kompisar genom att be dem föra över en jämn hundring, när de lika gärna kunde fört över det exakta beloppet.
Hoppas dina kompisar säger upp kontakten med dig, din ogina sate.
Senast redigerad av st0ckis 2014-08-16 kl. 18:19.
Citera
2014-08-16, 18:18
Medlem
SparkMans avatar
Tjänat 11kr? Så som du räknat har du ju inte ens betalat din del av presenten. Du har med andra ord fått 11kr och satt ditt namn på en present som du själv inte har finansierat. Snacka om att vara en parasit. Inte konstigt att dina före detta vänner hatar dig och aldrig kommer dela något med dig i framtiden.
Citera
2014-08-16, 18:36
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Jag brukar avrunda neråt när jag ber om pengar tillbaka och avrunda uppåt när jag betalar tillbaka pengar som tack.

Jag hade sagt att de kunde skicka över 80 kr om jag var den som lånade ut, och skickat över 100 kr om jag var den som var skyldig.

Hoppas du njuter av dina snickers, för några mer lär du inte bli bjuden på
Citera
2014-08-16, 18:39
Medlem
Diablo1118s avatar
Ännu en tråd som luktar troll lång väg från TS.

Självklart förstår alla att du gjorde fel och kommer bli mycket upprörda i tråden. Om du nu inte skulle Trolla så har du nog inte alla indianer i kanoten.
Citera
2014-08-16, 18:41
Medlem
drak999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag brukar avrunda neråt när jag ber om pengar tillbaka och avrunda uppåt när jag betalar tillbaka pengar som tack.

Jag hade sagt att de kunde skicka över 80 kr om jag var den som lånade ut, och skickat över 100 kr om jag var den som var skyldig.

Hoppas du njuter av dina snickers, för några mer lär du inte bli bjuden på

Ja exakt, så tänker jag också. Därför är det ju inte konstigt att de för över 100 kronor till mig som lagt ut. Synd att inte alla är som dig och mig, jävla snåljåpar.
Citera
2014-08-16, 18:51
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Ja exakt, så tänker jag också. Därför är det ju inte konstigt att de för över 100 kronor till mig som lagt ut. Synd att inte alla är som dig och mig, jävla snåljåpar.
Öhm, du missuppfattade nog.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag kräver mindre och du kräver mer.
Citera
2014-08-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
6 * 100 = 600
6 * 81,5 = 489
600 - 489 = 111

Du har ju tom betalt snickersen för dina kompisars pengar, så jag hade bett om ursäkt & betalat tillbaka till alla mina vänner, inte bara honom.

Sen hade jag nog snarare sagt åt polarna att swisha 80kr och inte 100kr.

Edit: Wooow, du har ju själv redan insett att du kom undan gratis.
Riktigt ove-snålt från din sida måste jag säga, tur man inte är vän med dig.
Nu räknade du väl inte helt rätt! Snåljåpen har inte fått in 600:- på sitt konto utan 500:- (den sista hundringen är ju hans egen andel) Så 11:- plus gick han, och slapp dessutom betala något själv.
Sjysst kompis
Citera
2014-08-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drak999
Hej,

En kompis hade nyligen inflyttningsfest och det gänget som vi brukar umgås i köpte tillsammans en present till honom. Vi åkte tillsammans till sickla i Nacka (ett köpcenter) för att hitta något, när vi väl hittade något och skulle betala la jag ut pengar istället för att hålla på och krångla i kassan.
Nu till problemet, presenten kostade 489 och vi var 6 stycken som skulle dela på det.
Egentligen blir det 81,5 kronor var (489 delat på 6) men av enkelhetens skull sa jag bara att dom kunde swisha över 100 kronor var.
Några dagar senare påpekar en av vännerna som alltid ska vara snål och räkna ören etc. att det var lite märkligt att det blev 100 kronor per person, då det kostade 489. Jag förklarade då att det var enklast om alla bara förde över 100 kronor var. Då blev han skitsur och säger att det är jag som är snål??? Det hela slutade ju med att jag inte behövde betala någonting, egentligen tjänade jag ju 11 kronor på detta.

Jag säger då att 11 kronor hit och dit är väl ingenting, han säger då "Det är saken i sig som är riktigt jävla snålt och uselt beteende". Nu vill han att jag ska be om ursäkt, vilket jag vägrar göra.
Nu sitter jag här nöjd och äter en snickers inköpt för dessa 11 kronor
Ska jag ens bry mig om honom, känns lite ovärt att hålla på och hunsa efter en sån snåljävel till "vän".
Vad tycker ni, rätt eller fel av mig?

På vilket sätt är det enklare att swisha över 100 kr än 81 kr? Du verkar ju helt puckad... jag hade kunnat skriva hur långt svar som helst, men jag tror inte det hjälper... Hoppas dina andra kompisar inte förstår hur snål/utnyttjande du är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in