Hej,
En kompis hade nyligen inflyttningsfest och det gänget som vi brukar umgås i köpte tillsammans en present till honom. Vi åkte tillsammans till sickla i Nacka (ett köpcenter) för att hitta något, när vi väl hittade något och skulle betala la jag ut pengar istället för att hålla på och krångla i kassan.
Nu till problemet, presenten kostade 489 och vi var 6 stycken som skulle dela på det.
Egentligen blir det 81,5 kronor var (489 delat på 6) men av enkelhetens skull sa jag bara att dom kunde swisha över 100 kronor var.
Några dagar senare påpekar en av vännerna som alltid ska vara snål och räkna ören etc. att det var lite märkligt att det blev 100 kronor per person, då det kostade 489. Jag förklarade då att det var enklast om alla bara förde över 100 kronor var. Då blev han skitsur och säger att det är jag som är snål??? Det hela slutade ju med att jag inte behövde betala någonting, egentligen tjänade jag ju 11 kronor på detta.
Jag säger då att 11 kronor hit och dit är väl ingenting, han säger då "Det är saken i sig som är riktigt jävla snålt och uselt beteende". Nu vill han att jag ska be om ursäkt, vilket jag vägrar göra.
Nu sitter jag här nöjd och äter en snickers inköpt för dessa 11 kronor
Ska jag ens bry mig om honom, känns lite ovärt att hålla på och hunsa efter en sån snåljävel till "vän".
Vad tycker ni, rätt eller fel av mig?