2014-08-16, 22:22
Medlem
asdyaos avatar
Precis som alla militära stormakter imploderar då de sträcker sina armar över för stora områden kommer också den svenska humanitära stormakten att gå samma möte till ödes då den sträcker sig efter för många flyktingar.
Citera
Medlem
powerforcers avatar
På måndag lär Stockholmsbörsen sjunka som en sten, gissar på -2 % till -3 %. Det var väl därför REINFELDT gick ut med denna bomb så långt som möjligt från callen på måndag morgon.

Nästa steg blir att investerare börjar sälja svenska statsobligationer och att kronan faller mot alla valutor. Detta leder till att räntorna stiger och bankerna kommer få svårt att låna upp pengar. Sen kommer bolånetorskarna att ställa in betalningarna, en efter en och den stora bolånebubblan kommer att spricka och vi kommer alla bli nedstänkta med skit och bli fattiga som kyrkråttor. Snacka om att ett stålbad ligger framför oss. 90-talets finanskris är inget mot denna gigantiska ekonomiska clusterfuck. Lever Assar Lindbeck än så står det ett skrivbord och väntar på honom på regeringskansliet inom kort, Assar räddade Sverige på 90-talet och även om han är 80+ så är det krut i gubben!

Nästa statsminister kommer att få köpa en stor mössa eftersom han måste resa till Bryssel varje månad med denna i handen och tigga från storfinansens lakejer i the Evil Union.
Har ni plats för ett Grekland till där nere? Här kommer Sverige...
Senast redigerad av powerforcer 2014-08-16 kl. 22:27.
Citera
Medlem
Men det Reinfeldt sa idag har ju sd sagt hela tiden.... Att importen kostar pengar.
Och det kom Reinfeldt på idag!!
Man undrar ju om alla hästar är hemma
Och dom som skulle generera vinst..Hmm hur var det med det.??..Inte ljuger väl våra demokratiskt framröstade politiker oss rakt i ansiktet?? Fy fan säger jag... Hoppas svenska folket nu inte gör bort sig igen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Man ville sedan införa Luciabeslutet 1989

http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

Det var Bengt Westerberg (FP) som fimpade Luciabeslutet och satte snöbollen i rullning.

Det där borde alla läsa på om.

Skulle ett beslut liknande Luciabeslutet vara omöjligt idag? Isåfall varför?

"Bakgrunden ansågs vara den rekordstora flyktingströmmen till Sverige under andra halvåret 1989, då 20 000 personer kom jämfört med 19 000 under hela 1988.[2]"

20 000 personer! Och nu har vi årligen?
Citera
2014-08-16, 22:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Enbart ÖKNINGEN av Migrationsverkets kostnader (utöver budget) är alltså 48 miljarder kronor på 4 år, dvs 12 miljarder kronor per år.

För 12 miljarder kan man få helt otroligt mycket saker, fri tandvård, förbättrad skola och sjukvård, bättre äldrevård mm. För att inte tala om de ca 250 miljarder per år som invandringsexperimentet kostar totalt.
Det är helt sjukt. Reinfeldt borde ställas inför riksrätt för att ha förskingrat dessa pengar utan att ha folkets stöd för det.
Citera
2014-08-16, 22:23
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Är Ullenhag helt sänkt nu?

Han är väl på omskolning. Nytt mantra är: "Ja, det är skitdyrt med invandring, men det är det vi gillar, vi är en humanitär stormakt".
Citera
2014-08-16, 22:24
Medlem
Svinriks avatar
Citat:

Ullenhag lär inte visa sitt nylle i debatt med någon från SD i alla fall!
Citera
Medlem
De 48 miljarderna gäller bara migrationsverket. Lägg till landstinget och kommunerna.Språkundervisning osv i skolan. Pension. Egentligen kanske 200 miljarder?

Ursäkta att jag skriver ilka.
Är synskadad efter en okycka på arbetet.
Inte fn får jag lika mycke pegar som de...
Senast redigerad av DenGamlaMuppen 2014-08-16 kl. 22:27.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Haha, jag ser framför mig Twitter-taggar och Aftonbladet-kampanjer på temat #öppnavårahjärtan

Det är inte för sent ännu..

Sveriges folk fick idag facit, men klockan börjar att närma sig 5 i 12..

Och räkningen har inte kommit ännu.., det Reinfeldt säger är att en räkning kommer att komma. Han tvättar sina händer, inget mer.

Och denna räkning kommer att bekostas av det Svenska folket.

Vi får se om det Svenska folket har fått med sig av denna nyhet.
Citera
2014-08-16, 22:25
Medlem
När Reinfeldt ser den här tråden så tänker han: "Yes! Det funkade!" Jag tror att Reinfeldt säger detta för att han vill spä på konflikter mellan svenskar och invandrare så att man inte ska enas mot kapitalister och andra utsugare. Det kan tyckas orimligt att lilla Sverige ska ta emot så jättemånga flyktingar istället för att satsa mer på bistånd till angränsande länder. Jag kan förstå de som röstar på SD. Dock kan jag inte sympatisera alls med de i SD som tycker man är en knäpp idiot om man röstar på FI. Är man tjej och tjänar mindre än en kille på samma arbetsplats, är man då en sjuk jävla idiotjävel för att man är förbannad och röstar på FI? Nä. Problemet med det här landet är att folk vägrar förstå varför man tycker som man tycker.

Fi tycker som de tycker. SD tycker som de tycker. M säger sig tycka nåt, gör nåt annat och fungerar som en stor propagandamaskin som upprätthåller kapitalismen och låter svenska arbetarklassen slita som djur.
Citera
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Han är väl på omskolning. Nytt mantra är: "Ja, det är skitdyrt med invandring, men det är det vi gillar, vi är en humanitär stormakt".

Är han inte i Rinkeby och sjunger We Shall overcome?
Citera
Medlem
Citat:

Nja, men han kan ha fått kortslutning och skickats på omprogrammering? Nya mantran, samma uppsyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in