2014-08-22, 17:49
Medlem
Joe Blows avatar
Det mest barocka med Reinfeldts uttalande är att han på allvar menar att slussa in hundratusentals bidragstörstande främlingar utan något att bidraga med till samhället inte är en reform utan ett tecken på vår humanistiska storhet. Det näst mest barocka är att ingen reagerat på just detta. Jag kan svårligen se något mer katastrofalt samhällsomstörtande än den reform som 7klövern genomdrivit de senaste trettio åren. Och värre skall det bli. In i helvete mycket värre.
Citera
2014-08-22, 17:50
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidlagesju
Från den berömda dröm-presskonferensen
2:05 in i klippet

Jag har tagit reda på att det var 180 000 utrikesfödda personer som han menade hade fått arbete. Det måste betyda att --- 70 000 inrikesfödda under samma period fått arbete.

Eftersom FR själv tog upp detta med att de var utrikesfödda, så kanske det spelar roll. Inte PK att dela upp det så här.
Tanken är väl att det inte ska vara någon skillnad.

Förstår han inte vad han säger --- 70 000 inrikesfödda / mot 180 000 enligt Henrik Reinfelt.

Varför denna skillnad? Finns det fler tolkningar av detta?

Skillnaden är att många av de utrikes födda jobbar på instegsjobb och liknande där vi skattebetalar mellan 75 - 80 % av lönen. Så i de flesta fall är det inga "riktiga" jobb.
Citera
2014-08-22, 17:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Nu blir jag nyfiken. Vad exakt har Löfven sagt? Länka gärna.

Sök på expressen så hittar du säkert artikeln om att Löfven inte tänker vara sämre än Reinfeldt. Jag använder själv en mobil nu och tänker inte söka upp den åt dig.
Citera
2014-08-22, 17:54
Medlem
Quid pro quos avatar
Den svenskhatande polske juden Maciej Zaremba hyllar Renfield:
"Och jag tänker att det är fantastiskt, det tog visserligen 70 år, det tog Srebrenica och Rwanda, att lära läxan av Förintelsen, men nu finns det politiker som törs sätta sin framtid på spel med dessa kärva budskap, nu sätts vår humanitet på prov; det kostar på att försvara friheten mot diktaturens kreatur, må de heta Islamiska staten, Putin, eller aspiranten Åkesson."

http://www.dn.se/kultur-noje/maciej-zaremba-jag-tror-att-olof-palme-hade-kant-igen-sig-i-det-reinfeldtska-budskapet/

En ytterligare gynnsam effekt av Reinfeldts kaskadspya av sanning är att det spolar ut andra råttor ur kloaken. Denna vämjelige antisvenske kolonialist kommer exempelvis ut som den folkmordsförespråkare han alltid har varit men hittills försökt dölja.
Citera
2014-08-22, 17:58
Medlem
powerforcers avatar
En röst på Löfvén är lika mycket en röst på massinvandring som Reinfeldt, välkommen till enpartistaten Sverige.
Citera
2014-08-22, 17:58
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Flyktingpolitiken var bara ett "svepskäl" för Reinfeldt att börja prata ekonomi, där M (märkligt nog) anses ha trovärdighet:

Väljarnas minne verkar mycket kort, när moderaterna satt vid makten sist så fixade dom en gigantisk statsskuld som socialdemokraterna fick styra upp. Moderater och ekonomi, jo tack! När ska folk vakna!
Citera
2014-08-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja artikeln är visserligen gammal men jag tror inte att han ändrat åsikt.

Har du hört talas om Margot Wallström?

Hon har presenterats av Löfven som den som ska ge ett ordentligt lyft för S i opinionen. Margot vill öka migrationen, med hjälp av skattehöjningar.
Citera
2014-08-22, 18:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
En röst på Löfvén är lika mycket en röst på massinvandring som Reinfeldt, välkommen till enpartistaten Sverige.

Ja
Fortsatt massinvandring med S-ledd regering
Citera
2014-08-22, 18:04
Medlem
joybuoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer

Ja. det är samma sak alltihop, det har gått så långt att om man röstar på något annat än SD i kommande val så är det tomt innanför pannbenet! Dumma får som går till valurnorna i samma intrampade stig utan en intelligent tanke i saken! Majoriteten skulle inte ha rösträtt, dom är för dumma och insiktlösa, valboskap som trampar runt och röstar utan en tanke.

Ursäkta mig men, svensk politik är löjeväckande!

Jag har alltid sagt att en diktatur med en klok och intelligent ledare, som bryr sig om sitt folk, är att föredra framför demokrati. Folk är inte kloka nog att veta sitt bästa, så är det bara! Tyvärr finns ingen sådan ledare i vårt pajasland!
Senast redigerad av joybuoy 2014-08-22 kl. 18:10.
Citera
2014-08-22, 18:05
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Senaste 'Katastrof-Nytt':

- Ny topp för uppehållstillstånd

I år beräknas över 51.000 flyktingar,
skyddsbehövande och deras anhöriga få
uppehållstillstånd i Sverige, enligt
Migrationsverket.

-Den siffran kommer sannolikt att öka
under 2015 och 2016, säger
integrationsminister Erik Ullenhag
(FP).

Källa: Svensk Vänster Television, text

--------

Reinfeldts (antisvensk-sång, ackompanjemang
bongo-trummor, varvat med minaret-bröl):

"Värre och värre dag för dag,
Mera jobb för Ullenhag,
Hoppas inte hjärtat rymmer,
Strunt i svenskarna och deras bekymmer!
Om än ställningen är svag, så sjung med välbehag:
Allah ges sitt Mena-bidrag!
Det går sämre och sämre dag för dag"!
Citera
2014-08-22, 18:06
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Sök på expressen så hittar du säkert artikeln om att Löfven inte tänker vara sämre än Reinfeldt. Jag använder själv en mobil nu och tänker inte söka upp den åt dig.

Jag läser inte skit som Expressen. Men bra att veta att man kan kläcka ur sig vad som helst och inte behöva backa upp det med en källa....Låg nivå här.
Citera
2014-08-22, 18:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Större delen av svenska folket anser dock inte att invandringspolitiken är särskilt viktig, trots att invandringen med kringkostnader för välfärd och bidrag är den kanske största utgiften i statens budget.

-------------------

Att Svenne Sexpack inte placerar invällningen i mer prioriterat läge är beklämmande. Befolkningen domineras tydligen av passiva gammelmedia-, SVT-och SR-trogna ignoranter.
Men om de flesta svenskar anser att ekonomin är viktig, så borde det bli en förändring i folkets inställning till invandring nu efter Reinfeldts sjuka flyktingekonomiska utspel..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-08-22 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in