2014-08-16, 21:21
Medlem
uluus avatar
Det som gör mig allra mest fascinerad gällande allt detta är att man inte nämner vinsten som kommer efter de första åren. D.v.s att man talar om att det är en förlustaffär till en början, för att sedermera gå över till vinst. Man nämner ingenting om detta, vilket man i flera års tid hävdat och försökt fiffla till i rapporter ( Sandviken b.la. ). Om en invandrare är en vinstaffär, men inte till en början, kan man snabbt och enkelt förklara att det kommer att gå plus med tidens gång. Att man inte nämner detta är att ogiltigförklara allt man tidigare talat om gällande den ekonomiska aspekten av invandring. Det är ingenting mindre än ett erkännande att det är en kostnad, inte en vinst, vilket är varför man börjar vädja till våra samveten. Det här trodde jag aldrig att man på ett sådant tydligt sätt skulle avslöja.

Det är också ingenting mindre än skamligt att vi inte har folkomröstning om detta som vi hade med exempelvis EU medlemskapet. Vi tar in en stor svensk stad per år, och denna stora stad ökar också procentuellt ganska kraftigt varje år, vilket är en mycket stor händelse i princip alla tänkbara parametrar. Att det äter upp vår ekonomi och att vi på ett högst tydligt sätt behöver skära i budgetar för våra samhällsbärande pelare fodrar en folkomröstning. Om det är något vi bör ha en folkomröstning om så är det detta. Det här gör mig fruktansvärt upprörd.
Citera
2014-08-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag trodde Mina Sahlin skulle gå till historien
som den partiledare som skadat sitt eget parti
mest i modern tid. Men tydligen hade jag
fel.
Hej då moderaterna.

Ja, kommer inte rösta på dem. Fan va pengar som går åt invandringen
Citera
2014-08-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Tidningarna verkar i stor utsträckning ignorera Reinfeldts utspel den ökade invandringen och att svenskarna får lätta på plånboken. Visst kan man hitta något i flera av de större tidningarnas Internetsidor, men inte är det mycket. Borde ju rimligtvis slås upp stort, då Reinfeldts utspel var anmärkningsvärt, så här nära valet.

Vi får se om det kommer några fler analyser/kommentarer i morgon.

Jag tror att många fortfarande är chockade. I 5-10 år har man hört från de etablerade partierna att invandringen är lönsam, och så erkänner man plötsligt att invandringen är väldigt kostsam. Det är ungefär som att SD skulle börja förespråka ökad invandring. Reinfeldt inser att valet är kört, och tar till drastiska åtgärder. Jag tror dock att hans sommartal var droppen som fick bägaren att rinna över för många moderater.
Citera
2014-08-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uluu
Det som gör mig allra mest fascinerad gällande allt detta är att man inte nämner vinsten som kommer efter de första åren. D.v.s att man talar om att det är en förlustaffär till en början, för att sedermera gå över till vinst. Man nämner ingenting om detta, vilket man i flera års tid hävdat och försökt fiffla till i rapporter ( Sandviken b.la. ). Om en invandrare är en vinstaffär, men inte till en början, kan man snabbt och enkelt förklara att det kommer att gå plus med tidens gång. Att man inte nämner detta är att ogiltigförklara allt man tidigare talat om gällande den ekonomiska aspekten av invandring. Det är ingenting mindre än ett erkännande att det är en kostnad, inte en vinst, vilket är varför man börjar vädja till våra samveten. Det här trodde jag aldrig att man på ett sådant tydligt sätt skulle avslöja.

Det är också ingenting mindre än skamligt att vi inte har folkomröstning om detta som vi hade med exempelvis EU medlemskapet. Vi tar in en stor svensk stad per år, och denna stora stad ökar också procentuellt ganska kraftigt varje år, vilket är en mycket stor händelse i princip alla tänkbara parametrar. Att det äter upp vår ekonomi och att vi på ett högst tydligt sätt behöver skära i budgetar för våra samhällsbärande pelare fodrar en folkomröstning. Om det är något vi bör ha en folkomröstning om så är det detta. Det här gör mig fruktansvärt upprörd.

Om alla invandrare har ett jobb och betalar skatt ja. Nu ser inte verkligheten ut så.. Sandviken rapporten är skjuten i sank av diverse nationalekonomer.. den är pinsam minst sagt. Då stora kostnader är helt uteslutna.. läs på om verkligheten
Citera
2014-08-16, 21:25
Medlem
Är väl bara att se vad norska SCB har kommit fram till. Inget skäl att bli överraskad i Sverige. Siffrorna kan knappast vara mindre i Sverige med tanke på er arbetslöshet. Det finns ingen vinst i massinvandringen. Välfärden är snart ett minne blott.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner
Citera
2014-08-16, 21:25
Medlem
Vad är Moderaternas strategi? Svårt att se vad de försöker åstadkomma.
Citera
2014-08-16, 21:26
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Vad är Moderaternas strategi? Svårt att se vad de försöker åstadkomma.

(FB) Reinfeldt uppmanar folket till tålamod (med ökade kostnader för invandring)
Citera
2014-08-16, 21:27
Medlem
Om det här inte får Svenssons att vakna så kommer inget göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Magert svar så jag besvarar med ett lika magert inlägg: Är du tacksam att Frankrike och Italien sände vattenbombare till Sveriges (fundera gärna på de oskyldigt drabbade - en stund till innan ditt svar) stora tacksamhet?
Den insatsen kostade 3 miljoner kronor. Eller trodde du de bjöd på flera miljoner till andra länder bara sådär? Det är Sveriges paradgren andra länder deltar inte i det loppet...
Den svenska naiviteten vet inga gränser däremot.
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore intressant att läsa vad ChristianX tycker om Reinfeldts utspel?
Citera
2014-08-16, 21:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Det är tragiskt hur slöa och naiva vissa är. Vårt folk står inför undergången och "patrioterna" tror att allt blir bra så länge SD får några procent i valet.

De facto är att Sveriges befolkning har blivit vilselett år ut och år in..,lögner, förtal och ren ut sagt förföljande av "oliktänkande". Detta gick inte över en kafferast. Därav är en röst på SD en viktig röst, även om en "starkare kur" behövs. Skriver det om igen : en starkare kur.

På samma sätt kommer att återgången till ett mer hållbart samhälle bli.., och om inte återgången börjar.., så då väntar bara inte ett ekonomiskt fiasko, Reinfeldt får som han vill : jobba till 75, ingen trygghet i samhället, brottslingar får kalle-anka straff, osv.., osv..

Det är slutet för den nordiska modellen för Sverige. Finito, bye-bye...

SD är början på detta slutet av detta vanvett..
Citera
2014-08-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tror inte att antirasisterna kommer påverkas det minsta. Alla som är intresserade av svensk politik vet om hur verkligheten ser ut. Att statsministern är en smula mer öppen än vanligt ändrar inte nåt då antirasisterna redan visste om att invandringen kostar fantasisummor.

De kommer fortsätta frysa ut, få folk sparkade ifrån sina arbeten och slå yxor i folks dörrar. Deras drivkraft har trots allt aldrig varit sanningen eller viljan till hederliga rationella argument.

Jag tror det kommer att lugna ner sig nu. Innan fick dom stöd men när deras politiska motivation är en lögn så blir det svårt för dom. Vad skall Betner och Özz skämta om nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in